Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...
E-SHOP   DISKUSE   RADY, informace a články  


  návod pro použití diskuse    stránky členů diskuse    rady jak zhubnout nebo přibrat    recenze a diskuse k doplňkům    rady jaké doplňky nakoupit

 ° Domů ° Odpovědět ° Statistika ° Registrace ° Hledat ° Návod °

 Nejnovější příspěvky v diskusi:

F-sport diskuse / Trénink a cviky / Drepy
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
Autor Zpráva
kveta

Moderátor

# Zasláno: 9 Dub 2011 00:03:11 ° Změnil/a: kveta


Raynor
Hlavne si, prosim te, nic pod paty nestrkej Nejvetsi zhovadilost, co jsem kdy ve fitku videla. Tak se v zivote poradne na patach drepovat nenaucis a furt budes zkracenej!

Dej si na zada klidne malou zatez (10-20kg) a jed co nejvic dolu (pomalu), nepredklanej se. Me se treba drepuje mnohem lip se zatezi nez uplne bez ni, lip se mi kontroluje stabilita - ta cinka me tam jakoby zatlaci, haha. Pred kazdym treninkem se za studena nestrecuj, ale dej si treba 5-10min cardio (kolo, veslo etc) a projed si klouby. Pak se zacni rozcvicovat na malych vahach, pomalu a co nejniz te to pusti, paty tlac do zeme, rovny zada a vzdy koukej pred sebe a po kazdem treninku si dukladne protahni hamstringy a kotniky ... a brzo budes drepovat niz a niz.

Hlavne klid a nikam nespechat, zpevni korzet a protahuj hamy, uvidis sam, ze za par tydnu to pujde jak po masle (i bez zvedani pat ci kotoucu pod nimi ... paty se ti 'bourej', jelikoz jses zatim jeste zkracenej, nejsi ani prvni ani posledni). Btw na predklaneni jsou taky dobry drepy vpredu, ty te srovnaj ihned ... jak se prdklonis cinka sjede dolu.

kveta

Moderátor

# Zasláno: 9 Dub 2011 00:16:42 ° Změnil/a: kveta


Petule20
Proc si neprectes ten clanek na 2.strane hore? Treba ti to neco da.

blecha

Moderátor

# Zasláno: 9 Dub 2011 01:32:15


Paretovo pravidlo 20/80 - obecně 20% aktivit přináší 80% daného výsledku - viz fitko s činkami a doplňkovou aerobkou pro hubnoucí. A pro ostatní nepoučitelné: 80% aktivity přináší 20% výsledku - zumba, aerobik, bezkontakntí liposukce. Výborní lidičkové pro zvýžení odvodu daně ze zisku, díky většimu zisku.

petrj

Člen

# Zasláno: 9 Dub 2011 10:59:00


ježiši paretovo pravidlo už ve fitness? se z toho zblázním

Marek

Moderátor

# Zasláno: 9 Dub 2011 11:06:49


kveta
To neni tak docela pravda. Určitě není dobrý cvičit pořád s něčím pod patama, ale mám vyzkoušený, že pokud někdo nedokáže udělat normální dřep (zvedá přitom paty), tak tohle může pomoct. Stačilo nějakou dobu dělat dřepy na kotouči pod patama a už jdou líp i ty bez kotoučů. Navíc je to zas trochu jiný pohyb, zasáhne to svaly jinak a tak i pro změnu to není k zahození. Slyšel jsem to jako tip od několika lidí, kteří s tím měli v životě dobré zkušenosti a jejichž objem nohou to jen potvrzoval.

S tím cvičit s osou úplně souhlasím, dost to pomáhá s rovnováhou i dráhou pohybu. I kdyby to měla být jen prázdná osa.

kveta

Moderátor

# Zasláno: 9 Dub 2011 12:48:33 ° Změnil/a: kveta


Marek
Sorry Marku, ale s timhle proste nesouhlasim! Ve vzpirarne by po me ten kotouc tak maximalne vrhli. Plus vsimni si, kdo dela nejnizsi drepy ... ano, jsou to prave vzperaci!

Nemusi si pod paty davat vubec nic nestabilniho, staci jen proste protahovat a zkouset, ono to za par tydnu povoli. Staci drepovat s mensi vahou a casteji, zazit si techniku. Dulezite je, necekat, ze to provoli behem par treninku, nekomu to trva 2-3 mesice nez poradne drepne a nekomu i vic. Ten kluk je zacatecnik, takze se prvne musi soustredit prave na spravnou techniku (kde patri kotouce na cinku, ne pod paty) a nezapominat se vzdy po treninku protahnout.

kveta

Moderátor

# Zasláno: 9 Dub 2011 12:50:15


blecha
Ty uz jsi nam normalne zblbnul!

blecha

Moderátor

# Zasláno: 9 Dub 2011 15:18:38


petrj
kveta
Toto pravidlo je univerzální. Není to vždy stejné 20/80, ale proncip je všude stejný. Finančnictví, podnikání, psychologie obecně, rozložení majetku. Si to lidi nekomplikujte.
Je vidět, že to lidi znají, ale nepoužívají to, protože přece co funguje musí být něco strašně magickýho a tajemnýho, drahýho a musí to dělat většina!!!

Abundantia

Člen

# Zasláno: 16 Dub 2011 09:34:26


Kdo dřepujete a máte problém s bolestí v koleni a kyčli, jak se rozehříváte a pak uvolňujete po dřepech a tréninku nohou obecně? Nekřupe mi tam, ale po 15 opakování i bez zátěže cítím bolest v koleni na jedné noze a kvůli kyčli na druhé noze se mi nedaří jít níž, i když to předtím šlo. Díky moc.

MichalPM

Člen

# Zasláno: 16 Dub 2011 11:04:10


kveta
ja si zpocatku taky daval drevenou desku...asi po dvou mesicich jsem zjistil,ze drepnu az na zem bez desky..

kveta

Moderátor

# Zasláno: 16 Dub 2011 11:59:27 ° Změnil/a: kveta


MichalPM
Michale, nic proti tobe, ale k tomuhle uz opravdu co vic rict nemam. Muj nazor je hore a za nim si stojim. To, ze jednu blbost dela vice lidi, muj nazor nemeni. Je jen smutny, ze se to tady doporucuje zacatecnikum.

kveta

Moderátor

# Zasláno: 16 Dub 2011 12:09:57


Abundantia
Kdy 'predtim' to slo? Neznam te a nevidim, co delas spatne a jestli jsi mel/mas nejaky zdr.problemy.

Pracuj vice s postojem (sirsi, uzsi) a polohou chodidel (rovne, vytocene ven etc). Musis si najit postoj, ktery nejvice vyhovuje tobe, nic by te u toho v zadnem pripade bolet nemelo!! Zkus se pred drepovanim treba jeste par minut extra rozehrat nejakym cardiem (kolo, orbitrek, veslo, atd ... skoky na bednu ci do dalky jsou taky super).

MichalPM

Člen

# Zasláno: 16 Dub 2011 17:00:04


kveta
jasny,verim,ze jsem delal blbost,i presto jsem se spravnou techniku naucil.ovsem to neni duvod to radit zacatecnikum,takze jsem rad,ze ted vim,jak to je a priste budu radit spravne..

Abundantia

Člen

# Zasláno: 19 Dub 2011 10:24:52 ° Změnil/a: Abundantia


kveta
dřepy dělám tak rok, nejdříve bez zátěže pak s jednoručkami - když dělám plie - rozkorčena jsem hodně. Nejvíce mi vyhovuje spíše širší postoj - více než na šířku ramen, špičky ven nebo rovně. Nikdy žádný problém. Pak jsem zvýšila ze 4 serií na 5-6 opakovánív sérii cca 20-25, to je jediná změna, co jsem udělala, no a v koleni mi ale už v první serii nejpozději v druhé začně slabá bolest. Snažím se hodně protahovat, sezení na patách, joginské sedy na kotníky, kolena kyčle, ale přijde mi to snad ještě horší. Zahřátí, o kterém píšeš dělám. U té kyčle - mohla jsem níž, teď maximálně lehce nad pravý úhel, takže stehna ani nemám vodorovně v podlahou - takový půldřep.
Někdy zařazuji dřepy s výskokem, do deseti opakování 4x jako zahřátí. Co myslíš?

arnold

Člen

# Zasláno: 19 Dub 2011 11:04:41


sezení na patách, joginské sedy na kotníky, kolena kyčle, ale přijde mi to snad ještě horší
Abundantia
To bych osobně vůbec nedělal ,dřepy s výskokem taky ne , kvůli nárazům.

Zkus jenom hluboké dřepy na široko,rozcvička s tyčí , potom jenom dřepy nic jiného.

kveta

Moderátor

# Zasláno: 19 Dub 2011 12:09:39


Abundantia
Ono staci jen trosku vic vytocit chodidla ven a nebo treba se vic rozkrocit a sup, mas tam bolest. Tohle budes muset vyladit sama. Jak rika arnold, kdyz te u plie boli jak koleno, tak kycle, tak se na to vyprdni a zacni delat drepy normalni. Plus na nohy mas velkou skalu cviku. Co treba vypady, ty by ti mohly plie nahradit. Zkouselas?

Drepuju par let a vetsinou me kolena nebolej ani u tezkych treninku. Zrovna nedavno (musim se priznat), jsem si levy kolena oddelala na par dni legpressem a to prave kvuli spatnemu postoji (a to muselo byt uplne nepatrny vychyleni, bo me pri tom nic nebolelo)

arnold
Ahoj, jen se zeptam Prijde mi, ze by mohla mit tu nohu (koleno) vychyleny (i treba nepatrne) pri pliech nez kdyby delala obycejny drepy, vypady ci jine cviky na nohy a proto ji to pak boli. Proc myslis, ze by to mohlo byt narazama? Abundantia ma jen 48kg/158cm, coz znamena, ze nadvahu nema, takze by ty otresy mely byt v norme nejen u behu ale i u skoku, ne?

Z vlastni zkusenosti vim, ze me nikdy ze skoku do dalky, na bednu ci s tyci kolena nebolela, ale napriklad pri behu ci spatnem postoji pri drepu (vetsinou teda na legpressu) ano.

arnold

Člen

# Zasláno: 19 Dub 2011 14:12:54


kveta

Já to beru tak, že pokud někoho bolí u dřepu koleno a chce dál dělat dřepy tak ,bych se vyvaroval všech dalších aktivit nárazového charakteru , mezi ně patří i dřepy s výskokem .
No, ale nakonec pokud jde jen o menší bolest při tréninku a netrvá po něm a ani další dny tak o nic nejde a ani bych se tím moc nevzrušoval.

Abundantia

Člen

# Zasláno: 19 Dub 2011 14:50:54


kveta
arnold
dobře, zkusím to jak říkáte, děkuji. Ta bolest je u cvičení vcelku mírná - vždycky si řeknu, že se to cvičením rozcvičí, nicméně, koleno mě pak začne bolet po tréninku více a přetrvává to den dva.

kveta

Moderátor

# Zasláno: 19 Dub 2011 17:04:36 ° Změnil/a: kveta


arnold
Mas pravdu, ale hodne lidi v normalnim zivote problemy s koleny nema a pak navstivi fitko a je konec. Vetsinou prave diky spatne technice. Vidime celkem casto, nekdy si tak rikam, ze jestli se druhy den z postele zvednou bezbolestne, tak ze me bude sv. Dindy?

Abundantia
Me prijde, ze prave u tohohle extra sirokyho postoje prave u plie drepu, je tezsi vychytat ten prirozeny postoj a proto si mozna vychylujes to koleno nejak neprirozene. Zkus ty obycejny drepy s cinkou (jak radi arnold), a pokud chces pridej si k nim jednou tydne vypady s cinkou ci jednoruckama (pozor na techniku, rovny zada, koukat vpred, vykrocit hodne vpred a urzovat spicku pred kolenem) a melo by to byt oka. Dej pak vedet, jestli je to lepsi ci stejny. Zlom vaz!

Abundantia

Člen

# Zasláno: 9 Kvě 2011 09:56:37


kveta
arnold

Takže po 14 dnech cvičení pod dohledem mám problém s koleny daleko menší. Zařadili jsme před dřepy předkopávání, to koleno se tím pěkně prohřeje, pak dřepy - ne moc široké, spíše trošku širší než šířka ramen, no a pak protahování, spíše menší opakování cca 15 ve 4 seriích s 20 kg, já jsem doteď dělala 25 ve 4 seriích s 5 kg a zdá se to být jako daleko lepší a efektivní. Dřepy s výskoky dělat nemám, otřesy by to mohly prý zhoršovat, jak píše Arnold, uvidíme časem. Do toho ještě výpady na místě.
Ale asi budu mít i nějaké mírné vychýlení kolene, protože cítím, že mi trošku ujíždí, tak taky uvidíme, jak se to bude teď ještě projevovat. Moc děkuji za rady vás obou.

SpameRx

Člen

# Zasláno: 6 Čen 2013 20:38:51


Před pár dny jsme dělali dřepy a jeden co tam byl nám začal tvrdit, že nemáme chodit ani do vodorovnejch stehen, že si kazíme kolena. Co tak čtu, každej tvrdí, minimálně vodorovně stehna, nejlépe ještě níže, a nedostat kolena před špičky. Osobně jedu dost dolů nezáleží na hmotnosti, ať tam mám 50 nebo 100kg, vždy sjedu asi 10-20° pod vodorovný stehna, nevím jak to přesně definovat, ale snad to pochopíte A pak když se to snažil předvíst, tak ten pohyb byl dost krátkej a osobně v takovým pohybu necítím ani pořádný propumpování. Takže pokud někdo ví, tak stručně jak moc dolů a proč.

kveta

Moderátor

# Zasláno: 6 Čen 2013 21:17:30 ° Změnil/a: kveta


SpameRx
Drep je drep .... jede se az dolu. Vsechno ostatni je puldrep a nebo nejaka variace drepu. Jak pujdes pod paralel, tak v zivote nebudes mit spicky pred kolenama, to fyzicky nejde. Spicky pred muzes mit pri drepech na multaku a nebo pri nejakym polodrepu. Kolena si neodpravis, bo drep je totalne prirozeny pohyb. S pribyvajici vahou ale nesmis tlacit kolena k sobe, ale spise od sebe. Postoj si musis najit sam. Kazdej ho ma jinej. Prvni pohyb vychazi z kycli dozadu ne kolen dolu (jako by sis chtel sednout na zidli).

ve vetsine pripadech nejde o to, ze by lidi nechteli drepovat hluboko, ale o to, ze vetsina z nich ani poradny drep neudela, bo je zkracena jak guma od trenek. Chce to trpelivost a pravidelne protahovat. K tem kolenum jeste ... hluboky drep je mnohem prirozenejsi pohyb nez polodrep, ktery musis v polovine cesty zastavit. Takze pokud nesejris techniku a nepadas do dolni faze jak padavka, ale jdes dolu kontrolovane, tak budes v pohode.

Osobne mne z hlubokeho drepu nikdy kolena nebolela!!

Podivej se na Lukase Topinku a jeho hluboke drepy. Nohy ma primo vystavni. Ma na netu i treninkovy log, kde drepuje jeste s jednim klucinou. Drepy maj hluboky, ale ten jejich uzky postoj nechapu (pouze v dobrem). Takhle bych osobne nedrepla ani na paralel.

Pumpa nezaruci obrovsky stehna ci silu. Pokud chces pumpu, zacni drepovat po 20 opackach v seriich a nebudes potrebovat ani vysokou vahu. Nebo si zkus GVT, ale to bys nemusel ve zdravi prezit, haha. Zarucuju ti, ze budes mit po treninku nohy jak spalky. Ted zrovna jezdim 20 opacek v seriich a jako zadna sranda to teda neni. Po treninku jsem rada, kdyz vylezu schody. A regenerace mi trva regenerace tak 2x dyl jako u mych starych treninku.

SpameRx

Člen

# Zasláno: 6 Čen 2013 23:37:15 ° Změnil/a: SpameRx


jj, díky, to jsem potřeboval vědět první dva roky cvičení jsem dělal takový ty skoro dřepy, teď jezdím až skoro na zem , myslím si, že techniku mám dobrou, dolů pěkně kontrolovaně a s řevem pak pěkně nahoru mně šlo jen o to se přesvědčit, zda pokud je dělám správně až dolů, tak nebudu mět za pár let problémy s kolenama, jak mi tam ten blb tvrdil.

kveta

Moderátor

# Zasláno: 6 Čen 2013 23:39:44 ° Změnil/a: kveta


SpameRx
Pokud chces omrknout techniku, tak se natoc na mobil a uploaduj to na youtube a hned uvidis sam, co je blbe. Hod sem odkaz kdyztak a mrknem na to.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 7 Čen 2013 09:34:48


kveta
Zde máš svatou pravdu:
takze pokud nesejris techniku a nepadas do dolni faze jak padavka, ale jdes dolu kontrolovane, tak budes v pohode.

A zde ti budu odporovat:
Pumpa nezaruci obrovsky stehna ci silu. Pokud chces pumpu, zacni drepovat po 20 opackach v seriich a nebudes potrebovat ani vysokou vahu.
to není pumpa, to je parodie na pumpu. Správná pumpa je to co děláš ty, když to děláš správně a mezi tréninky cítíš jak se ti do stehen vlévá krev. A při dřepu ciítíš, jak stehna chtěji prasknout.
Pumpa se vymezuje proti stavu, kdy citíš, že trénink stoji za prd, svaly se neprohřály, neprokrvili a je to tak o zranění
Pumpa je prostě boží A je stimulem k růstu - jediným.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 7 Čen 2013 11:32:48




kveta

Moderátor

# Zasláno: 7 Čen 2013 14:50:18 ° Změnil/a: kveta


Martin
No to jsem prave myslela. Milion opacek v milionu seriich a jak tam ten 'pocit' neni, tak je trenink odjetej blbe a nic z toho nebude. Coz je samozrejme spatne. Ze zkusenosti vim, ze jsem schopna nohy napumpovat i s minimalni vahou, coz bych jako zarukou sily ci rustu nevidela. Kdybych totiz nepridala vahu a nenutila se jet do max, tak u me k zadny velky stimulaci nedojde a na sile akorat pozbydu. A na druhou stranu dovedu odjet kvalitni trenink i bez toho, abych mela na jeho konci problemy odejit z fitka. Chapes jak to myslim?

Vsuvka: Skoda, zes jsem si nohy pred timhle treninkem nezmerila. Neprijde mi totiz, ze by mi nejak rostly ci silily (oproti starym treninkum). Silu ale jeste uvidim (nebo neuvidim ) po prazdninach. Momentalne se mi akorat prodlouzila doba regenerace a jsem imrvere v bolestech. Coz bych si treba ve vzp. trenincich dovolit nemohla, bo bych toho v jednom tydnu asi moc neodtrenovala.

PS: Nemas video k ty fotce? Vahu tam ma peknou, ale prijde mi, ze tohle je jeji spodni faze drepu. Tim hlubokym predklonem musi davat zahul spodnim zadum a nevim jestli je to jen blbym uhlem ci fotkou, ale kolena ji jdu vnu, ne?

arnold

Člen

# Zasláno: 8 Čen 2013 15:36:58


kveta
Mám jiný video podobná ženská váhová kategorie
ale 10x146kg
to už někteří chlapi z toho budou mít komplex

http://www.youtube.com/watch?v=r87D-JyichM

kveta

Moderátor

# Zasláno: 8 Čen 2013 16:10:50 ° Změnil/a: kveta


arnold
Ano, presne tomuhle rikam (poradny) DREP! (a je mi jedno, jestli tam ma 20kg nebo 146kg). Vzperacka se nezapre. Jen nechapu jak se u toho jeste na konci usmiva.

Kaytee

Člen

# Zasláno: 9 Čen 2013 09:34:10


woow to by se mnou prorazilo podlahu Moje maximum je zatím dřep s 60kg a ty jsem zvládla správnou technikou jen 4 a pak jsem se málem vybulila Obdiv..

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
Vaše odpověď

Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  Insert URL  vypnout *Co to je?
...


přihlášení
 » Uživatelské jméno  » Heslo  Pozor v diskusi je jiné jméno a heslo než v E-shopu!