Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...
E-SHOP   DISKUSE   RADY, informace a články  


  návod pro použití diskuse    stránky členů diskuse    rady jak zhubnout nebo přibrat    recenze a diskuse k doplňkům    rady jaké doplňky nakoupit

 ° Domů ° Odpovědět ° Statistika ° Registrace ° Hledat ° Návod °

 Nejnovější příspěvky v diskusi:

F-sport diskuse / Trénink a cviky / mrtvý tah
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
Autor Zpráva
Filip17

Člen

# Zasláno: 2 Bře 2010 22:10:31


Někde jsem četl že při MT maj být holeně pořád v pravém úhlu s podlahou. Podle toho co tady ale čtu je to asi kravina co?

Martin

Administrátor

# Zasláno: 3 Bře 2010 09:41:45


Filip17
autor se snažil popsat, že to nemá být dřep, kravina to tedy není, víceméně to tak je.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 3 Bře 2010 09:42:37


scott
jen tak, aby činka nepropadla do sklepa

Teepee

Člen

# Zasláno: 29 Dub 2012 13:14:07


Zdravím,
chci se zeptat na dvě otázky.
Četl jsem že mrtvý tah stimuluje vylučování testosteronu a měl by být zařazen do každého tréninkového programu. Tak bych chtěl vědět jestli je dobrý nápad zařadit ho do rozvičky před každým tréninkem. Např. třeba 2 série po 6 opakování. Nebo ho cvičit jen se zády. A jestli ho cvičit tak jestli ty dvě série na maximum nebo třeba jen na 80%. Chodím do posilovny 4xtýdně.
A další dotaz: mám spalovač tuku Fat Burner Thermogenic od Aminostar a L-carnitin 100000. Bral jsem Kreatin tak jsem vysadil spalovač kvůli kofeinu a nahradil jej L-carnitinem. Nyní Kreatin neberu tak se chci zeptat, kdybych bral spalovač společně s L-carnitinem jestli by to mělo zvýšený účinek na odbourávání tuků, než kdybych bral jen jeden doplněk. A co myslíš že je lepší kdybych si měl vybrat, jestli spalovač nebo karnitin.
Děkuji za odpověď

Mahamotti

Moderátor

# Zasláno: 29 Dub 2012 14:45:34


Teepee
1. MT muze pomoci s vylucovani testosteronu a to tim, ze tento hormon bude stimulovan prave tim, ze budes zvedat velkou vahu, respektive se blizit maximalni vaze, kterou uzvednes (tedy i maximalni zapojeni svalu). Z toho plyne, ze jestli je toto duvod, proc cvicit MT - tak by se mel jet "na tvrdo". A je jasne, ze po takovem vykonu telo potrebuje delsi cas na regeneraci, takze takovy vykon skutecne nelze podavat 4x tydne. I 2x tydne jet na max je opravdu hodne, ne kazdy si to muze dovolit/zvladnout.

pokud chces spalovat a kofein ti v tuto dobu nedela problem, nasad fatburner. L-carnitin je dobry, kdyz nemuzes pouzit kofein a potrebujes "nakopnout" - diky lepsimu vykonu pak palis vic. Na kazdou latku si ale lidske telo po nejakem case zvykne - takze jestli si ted mesic, dva bral carnitin, tak ho minimalne na tu samou dobu vysad. Spalovac lze brat i spolu s karnitinem, ale predpokladam, ze ten rozdil v soubehu uzivani obou pripravku a uzivanim jen jednoho stejne nezaznamenas.

kingie

Člen

# Zasláno: 29 Dub 2012 14:53:31


Zaradit mrtvolu do rozcvicky te pripravi uz prakticky na vsecko ostatni, coz je fajn..ale otazka zustava co te pripravi na mrtvolu. Jestli do rozcvicky tak bych to dal jen na jeji konec a s relativne lehci vahou do 60% maxima. Protoze jinak se clovek vycerpa hned zkraje a uchop tolik potrebny pro dalsi cviceni muze byt pretazeny. Ja treba plnohodnotnou mrtvolu davam na konec treninku jako posledni uchopovy cvik. Na zacatek ji nedavam hlavne proto ze se nechci zdrzovat chystanim cinky.
A jak ji cvicit..nenapsal jsi jake mas cile. Jestli vyssi vahy nejsou priorita tak staci cvicit na propumpovani po 4-6 opakovani(takze tak cca 70-80% maxima). A komplexnich serii na zada bych dal minimalne 5, ale jestli odjedes to cele jen jako mrtvolu, nebo treba v kombinaci s taktez komplexnim veslovanim nebo pritahama v predklonu uz neni podstatne.

Teepee

Člen

# Zasláno: 29 Dub 2012 20:13:33


Děkuji za rady,
jak se ptal Kingie jaké jsou mé cíle tak se snažím o co nejvyšší váhy a svalové přírůstky, takže jestli jsem to pochopil dobře tak je lepší jak píše Mahamotti si dát mrtvý tah 1xtýdně naplno když cvičím záda spolu s ostatními cviky na záda než to cvičit víckrát v týdnu s menšími váhami?
Jak píše Mahamotti že se testosteron vylučuje jen s velkými váhami tak si myslím že je teda lepší to cvičit max 2x týdně pokud to zvládnu.
Když cvičím záda tak mrtvým tahem začínám, to cvičím ve středu a v nedělu nohy tak že bych si dal mrtvý tah i s nohama tak jestli by to ničemu nevadilo. Na regeneraci mám čas, mám dostatek spánku a myslím si že i dobrou stravu. Chci se zeptat jestli to mám zkusit teda 2x týdně tu nedělu a středu, nebo to nechat jen na tu středu spolu se zbytkem cviků na záda. Co myslíte že je lepší?
Dík za odpověď


A k tomu spalovači a L-carnitinu, dík za radu. Chci začít brát zas Kreatin. Bral jsem ho v 4xtýdeních cyklech a tak jsem si říkal že bych L-carnitin bral společně s tím Kreatin 4 týdny a pak jak bych ho zas vysadil na 4 týdny tak že bych místo L-carnitinu bral zas spalovač na tu dobu. A takhle to střídat. Myslíte že je to dobrý nápad?

Mahamotti

Moderátor

# Zasláno: 30 Dub 2012 18:11:49


Teepee
mrtvy tah je skvely cvik, ale neni to Buh takze ve stredu se zadama naplno .. a v nedeli s nohama pro cca 8-12 opakovani v provedeni "stiffed leg deadlift" nebo "romanian deadlift" .. a bude to paradni.

to stridani doplnku jak pises ma smysl.. ale necekej ze kreatin po 4 tydenni pauze zabere tak skvele jako by ta pauza byla pulrocni ;-)

Teepee

Člen

# Zasláno: 1 Kvě 2012 19:44:13


Ok, dík.
Tak užívání Kreatinu a následnou pauzu prodloužím a zároveň tak prodloužím dobu braní toho spalovače a L-carnitinu. Já sem to někde vyčetl tak se podívám ještě na jiný články.

cholerak

Člen

# Zasláno: 12 Dub 2013 23:21:56


To, že při mrtvém tahu nemá člověk cítit spodní záda ja pí..vina. Já když jedu hard core trénink mrtvého tahu se 170Kg (6sérií, 3. opakování, ps: moje váha je 75kg) tak na druhý den cítím spodek zad dost, a techniku mám dobrou

Martin

Administrátor

# Zasláno: 15 Dub 2013 10:12:45


Tak to asi techniku dobrou nemáš ...

Fuji

Člen

# Zasláno: 13 Čen 2013 21:40:00 ° Změnil/a: Fuji


Čau admini,

zaprvé Vám děkuji za výborné stránky. Po prvotním chaosu dávají všechny odkazy na sebe smyls a propojení fakt parádní. Za druhé držím se rad článků pro nabírání (strava, trenink, doplňky) a vše funguje. Takže taky palec nahoru.

Cvičím 5. měsíc. Myslel jsem si, že techniku mrtvého tahu zvládám, ale celé dva měsíce jsem to jel blbě (bolení spodku zad). Tak jsem to vypiloval a bolest je pryč a přešla do středu a horních zad.

A dotazy. Mám bezmála dva metry. Je nutné, abych činku pokládal až na zem? Ptž je to docela kus cesty až dolů a cítím, že poslední cca 5 cm nad zemí už bych to tahal zase těma spodníma zádama. Takže končím v půlce holení.

A druhý dotaz. Jedu 100 kg na MT bez pásu. A zvládám to. Teď mám strach jestli je normální, že zvedám (pro mě ) tak ukrutnou váhu a ještě můžu přidávat. Technika se mi zdá v pořádku, ptž mě nebolí to co nemá. Takže: můžu bez starostí dál přidávát? U jaké váhy už radši s pásem?

Díky moc za odpověď

Martin

Administrátor

# Zasláno: 14 Čen 2013 12:20:53


Fuji
Tak si na to pořiď podložku pod tu činku (zatím) a protáhni si stehna, ať se lépe ohybáš (mezitím).

Netuším, kolik vážíš, 100kg není moc.

Fuji

Člen

# Zasláno: 14 Čen 2013 20:02:50


Přidám tedy i pořádný strečing.

Mám 91 kg, 197 cm, přibráno 5 kilo za posledních 5 měsíců. T-osu jedu 3x10 55 kg, přítahy spodní kladky 3x10 70, shyby zvládnu 4x5 široké. Jenom pro porovnání k tomu MT. Tak když 100 kg není moc, tak to já přidám Právě v posilce to skoro nikdo nejezdí a když už tak do té stovky, proto se ptám

arnold

Člen

# Zasláno: 15 Čen 2013 16:26:23


Fuji
A druhý dotaz. Jedu 100 kg na MT bez pásu. A zvládám to. Teď mám strach jestli je normální, že zvedám (pro mě ) tak ukrutnou váhu a ještě můžu přidávat. Technika se mi zdá v pořádku, ptž mě nebolí to co nemá. Takže: můžu bez starostí dál přidávát? U jaké váhy už radši s pásem?


bez opasku ani z prdele,jde o ochranu bederní páteře , já jej nosím už při rozcvičování (10x80kg)
Opasek tě drží, nedovolí abys dělal nějaké debilní pohyby

Tak když 100 kg není moc, tak to já přidám Právě v posilce to skoro nikdo nejezdí a když už tak do té stovky, proto se ptám

tam chodí samí důchodci ,těhotné nebo jak?

Fuji

Člen

# Zasláno: 15 Čen 2013 18:03:37


No chlapi co jsou větší než já, ale váhu zvedají stejnou, proto se mi to zdá divný.

Buď jsem nějakej divnej nebo mám Arnoldní geny asi

Jinak děkuji za rady. Ještě jednu..používat i pás na dřepy? Váha 110 kg

arnold

Člen

# Zasláno: 15 Čen 2013 19:14:20


Ještě jednu..používat i pás na dřepy?
Fuji
Jasně to stejné jak u mrtvol, stejně u ramenních tlaku ve stoje i v sedě, obzvlášt u velkých vah.

kveta

Moderátor

# Zasláno: 15 Čen 2013 20:13:21 ° Změnil/a: kveta


arnold
bez opasku ani z prdele ... tady bych si dovolila nesouhlasit. Pokud nema zraneni (patere) a chce mit silny stred tela, tak pasek pouzivat az u vysokych vah (ktere mame samozrejme kazdy individualni, takze to nejde rict jako ze od metraku musi kazdy cvicit s paskem). Pokud ma techniku dobrou a nekrouti se u toho jak paragraf, tak je spis pasek kontraproduktivni, bo si stred tela zvykne na neustalou podporu a pak si bez pasku ani neuprdne. Musi vypozorovat sam, kdy mu bude treba asistence (pasku) a kdy to zvladne prirozene sam.

Marek

Moderátor

# Zasláno: 16 Čen 2013 08:19:26


Nebývá zvykem, abychom se s Květou shodli, ale tady bych ji klidně citoval Navíc pásek musí být dost utažený, což při delším stažení v kuse silně podporuje vzestup krevního tlaku.

Fuji

Člen

# Zasláno: 16 Čen 2013 11:40:12


U rameních tlaků ve stoje ho používám, stejně jako u EZ-činky na bicepsy. Protože tam není primárni cvičit ta záda (ikdyž jen jako podporu). Stejně tak ho vezmu na dřepy. A na MT pojedu ztm bez něj, problém s bolestí nemám a techniku zvládam.

Děkuji Vám všem za rady

arnold

Člen

# Zasláno: 16 Čen 2013 14:37:59 ° Změnil/a: arnold


Pásek si při rozcvičení moc neutahuju jenom taková fixace , utahuju víc až při 70% maxima,
jsem na to už tak zvyklej , i všichni ti co se mnou cvičili to tak praktikují
dodnes se mnou cvičí 1a půl roku kamoš kterej se v 56 s pozice invalidy,kdy nemohl vstát s postele dostal na nynějších 180kg MT
a cvičí od začátku s opaskem, já to beru jako stejně všechno podle vlastních zkušeností, někdo cvičí ale jinak , no hlavní jevýsledek
"každému co jeho jest."[b][/b]

Martin

Administrátor

# Zasláno: 17 Čen 2013 12:49:00


Myslím, že při dostatečně rozmanitem cvičení se najdou jiné momenty na středu těla.

Ale zase proč při dobré technice a lehké váze mít pásek také nechápu. Snad právě jen jako nějaká pomoc při hlidání techniky.

Navíc já se vždy u těchto cviků rozcvičuji už se slušnou váhou - možná v tom je rozdíl.

arnold

Člen

# Zasláno: 17 Čen 2013 13:56:11


Martin
Já se rozcvičuju s 80kg někdy 90 , když jedu bez opaskutak se prostě necítím dobře.

kveta

Moderátor

# Zasláno: 17 Čen 2013 14:43:53 ° Změnil/a: kveta


Kdyz telo nezvladne prirozene uz ani rocviceni, tak je neco spatne.

Lidi zacali posilovat od toho, aby prirozene posilili telo, byli zdravejsi a bez problemu zvladli vetsi fyzicky napor. To, ze je to v dnesni dobe vice o krase uz je vec jina. Pasek, stejne tak jako rukavice a ruzne bandaze jsou pouze pomucky (berlicky) a mely by se pouzivat pouze v pripadech, kdy uz zacina byt zatez vysoka (u kazdeho je to jinde, plus se spravnym treninkem se tato hranice u kazdeho casem prirozene posunuje dale) nebo kde hrozi vetsi riziko urazu, protoze jinak telo prirozene neposilujem. Nevidam, ze by si lide pri praci (na zahrade, v lese, na stavbe) bezne behali domu pro pasek.

Podivejme se treba na dnesni powerlifting ... bez nekolikavrstveho dresu, bandazi, pasku a ja nevim ceho jeste, nikdo neudela vubec nic. Kolikrat je vidim rvat do dresu i lidi, ktery maji techniku uplne silenou a napriklad ani nedrepnou poradnou hloubku, u mrtvoly jsou tam jak hadr pres zabradli ... aaaaa hlavne, ze uz od prvnich par mesicu umeji cvicit v dresu.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 18 Čen 2013 12:00:03


kveta
No jo, ale když mít záda jako letiště nebo dřepnout 160kg prostě přirozené není.

kveta

Moderátor

# Zasláno: 18 Čen 2013 12:25:32 ° Změnil/a: kveta


Zada jako letiste: Estetika je kazdyho vec.

Prirozeny drep: Pro netrenovaho jedince (kor jeste nekde z kanclu) muze byt hluboky drep s vlastni vahou neprirozeny, stejne tak jako treba most, stojka, shyb ci obycejny klik. To, ze lidi ztraci jejich vlastni lenosti mobilitu a silu je uz vec jina. Mne slo o trenovane lidi a postupne navysovani zateze diky celkovemu sileni tela/svalu ... coz prirozeny je. Plus mi taky trvalo leta vydrepovat se tam, kde jsem. Zacit v mladi, tak jsem prirozene mnohem dal.

arnold

Člen

# Zasláno: 18 Čen 2013 17:15:12 ° Změnil/a: arnold


Já cvičím mrtvoly stylem,že rozcvičení se středně utaženým opaskem při rozcvičení používám váhu ,která se rovná cca 80-90% osobní váhy pro deset opakování.
Podle mě je to důležité ,protože opasek chrání páteř.
Takle cvičím posledních cca 20 let maximum mám 260kg , v tréninku jedu pyramidu nějak kolem 200kg.

Takže když si to dám dohromady tak vážně nevím co by mi přinesla rozcvičovácí série 10x80kg kterou bych jel bez opasku.
Že bych na stará kolena tahal 300kg , no to ani snad ne, navíc necvičím závodně.
Otáska tedy zní :
proč
bych neměl používat opasek při první sérii , nějaká pozitiva?
Lepší výkon?Nebo jenom proto že je to zbytečné?

Je to 30 let praxe, mám to vyzkoušené ,nejenom u sebe .
První roky cvičení jsem taky cvičil bez opasku, protože prostě za komančů nebyl k sehnání a do žádného sportovního oddílu jsem nechodil.

Tohle jsem používal jako první pásek no nic moc , ale lepší než kopanec do .....


kveta

Moderátor

# Zasláno: 18 Čen 2013 22:41:15 ° Změnil/a: kveta


Arnolde, na tomhle se asi nikdy neshodnem, takze tuhle debatu asi uz ukoncime. Pro info, na tohle tema jsem mluvila jiz s nekolika trenerama ve fitku i ve vzpirarne a vetsinou jsme se shodli, takze treba ti pomuze k osvetleni tento clanek od Lady http://lada-blog.blogspot.co.uk/2012/01/pouziti-pasku-ano-nebo-ne.html

Jinak samozrejme delej, co uznas za vhodny. Pokud chces pasek pouzivat treba uz od zacatku cviceni, tak se nenechej rusit. Ja jen psala, ze dle me je lepsi si prirozene budovat silny stred tela nez na sebe furt upinat pasek a pak si bez nej ani neskrtnout. Osobne cvicim MT pro posileni zad (a ne pro ohromujici vahu), takze beru opasek pouze v nutnych pripadech a snazim se tuhle metu stale posouvat (i kdyz treba pomalu).

arnold

Člen

# Zasláno: 19 Čen 2013 14:47:26 ° Změnil/a: arnold


Lada píše že:

Pásek utažený na maximum v oblasti pasu skutečně začíná suplovat práci vzpřimovačů a břišních svalů, které ochabují a způsobují bolesti zad.

Proč utahovat hned pásek na maximum jak osmička , to může leda nějakej idiot, jako cičit budˇbez pásku nebo nadoraz na maximum ?
Co to je za blbost.
Nikde nepíše alternativu první série lehce přitáhnout, je to psychická podpora, zabranuje debilním pohybům do stran apod.hlavně u začátečníků a postupně se zvyšovýním váhy utahovat víc , utažení na max opravdu jen u vah bížícím se maximu.

Tohle se mi líbí,protože každej má svůj rozum
Svět posilování je zamořen mýty.

Základní mýtus: To, že něco dělá většina lidí, znamená, že to je dobré, a oni vědí, proč to dělají. Má proto cenu řídit se většinou.

Demytizace (uvedení na pravou míru): Většina lidí dělá většinu věcí špatně a většinou nemají sebemenší představu, proč to dělají. Nemá smysl zařadit se tupě stáda. O každé věci, kterou děláte, přemýšlejte a hledejte cestu, jak dělat věci co nejlépe = nejrozumněji.


kveta

Moderátor

# Zasláno: 20 Čen 2013 19:52:35


arnold
Jak rikam, delej, co uznas za vhodny. Tvuj nazor respektuji, ale muj nazor ohledne opasku bude (jak je videt) vzdycky opacny.

Základní mýtus: To, že něco dělá většina lidí, znamená, že to je dobré, a oni vědí, proč to dělají. Má proto cenu řídit se většinou.
... To je samozrejme blbost! Mas pravdu, posilovani je plny mytu, ale vzpirani uz tolik ne.

Neber si to spatne, opravdu te respektuji, protoze mas velkou zasobu informaci a na foru jsi velikym prinosem. To, ze s tebou semtam nekdo nesouhlasi, samozrejme neznamena nic spatnyho. Osobne se vzdycky budu priklanet k technice a ideologii vzpirani nez k cemukoliv jinemu. Chapu ale, ze to muze prijit nekomu jako extrem. Hadat se s nikym o tom nemusim.

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
Vaše odpověď

Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  Insert URL  vypnout *Co to je?
...


přihlášení
 » Uživatelské jméno  » Heslo  Pozor v diskusi je jiné jméno a heslo než v E-shopu!