Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...
E-SHOP   DISKUSE   RADY, informace a články  



  návod pro použití diskuse    stránky členů diskuse    rady jak zhubnout nebo přibrat    recenze a diskuse k doplňkům    rady jaké doplňky nakoupit

 ° Domů ° Odpovědět ° Statistika ° Registrace ° Hledat ° Návod °

F-sport diskuse / Trénink a cviky / Jak nejlépe cvičit pro pálení tuků
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
Autor Zpráva
Martin

Administrátor

# Zasláno: 23 Srp 2013 12:13:32


Jako jediná hranice aerobního cvičení, tak zůstává anaerobní zóna.

Tedy v praxi okamžik, kdy se to neudýchá a běží se (nebo jinak se hýbá) do kyslikového dluhu.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 23 Srp 2013 12:14:36 ° Změnil/a: Martin


Což asi taky není věta na titulku mladé fronty:

aerobkujte tak rychle, aby to nebylo anaerobní cvičení
pravda je děsně nudná a primitivní

pepee

Člen

# Zasláno: 28 Zář 2013 15:07:53


Zdravím,
chci se ujistit, zda jsem to dobře pochopil + pár dotazů. (Chci rýsovat především oblast břicha)

Na hubnutí podle tohoto článku a podle PaedDr. Vladimíra Koloucha je nejlepší silový trénink + cca 20 minut lehké aerobní cvičení, s tím, že silové cvičení se pojede na maximum. A jiný den aerobní cvičení také na maximum. Je to správně? =)
Strava je samozřejmostí.

Chci se zároveň zeptat jakým způsobem je nejlepší rozložit tréninky do celého týdne. Četl jsem tu, že je dobré dát 1 den silový, 2 den aerobní, 3 den silový, 4 den aerobní trénink a pak 1-2 dny pauza. To mi ale nedává smysl vůči tomu článku. Jako poslední trénink by měl být tedy silový a pak ten den/dva pauza ne?

Mě osobně by vyhovovalo mít ty aktivity takhle:
1 den aerobní(plavání, běh), 2 silový, 3 aerobní, 4 silový, 5 aerobní nebo pauza, je to v pořádku? Musím zapojit den s pauzou?

Můžu zapojit do dne, kdy mám silový trénink i aerobní? Např. dopoledne aerobní a navečer silový či naopak.

Dotaz k ovoci po tréninku; můžu si ho dát hned po cvičení s klidem v duši, že ty cukry nepůjdou zpět na tuk? Je jedno jestli po silovém nebo aerobním cvičení?

A ještě poslední dotaz; jelikož chci vyrýsovat břišní část těla, tak jsem se rozhodl chodit na TRX (1x týdeně) a core tréninky(1x týdně). Jaký máte názor ohledně TRX a rýsování vy? TRX cvičení považuji za silový trénink.

Vím že je toho dost, ale doufám, že jsem dotaz napsal docela srozumitelně =)

rikolami

Člen

# Zasláno: 28 Zář 2013 19:56:40


aerobní cvičení na maximum?U aerobního cvičení by jsi měl držet tepovou frekvenci v roymezí 50-70% maximání tepové frekvence,která je optimální pro pálení tuků.
Treninky nejlépe v jeden den jeden druh zátěže,ale dá se jet klidně ráno silovka a odpoledne aerobka nebo naopak a nějaké volné dny vkládat mezi to.Pokud to uregeneruješ,no problemo.
To ovoce si klidně po silovém i aerobním cvičení dej,pokud teda nesníš kilo mandarinek na posezení.
core určitě ano.

pepee

Člen

# Zasláno: 28 Zář 2013 20:29:17


aha přečetl jsem si ještě jednou ten text kolem grafů...tak tu otázku napíšu trošku jinak :-D... jde u aerobního cvičení dosáhnout takového výsledku, abych pálil tuky hlavně v průběhu dne a ne při cvičení? Nebo toho lze dosáhnout pouze tím silovým tréninkem?

Treninky nejlépe v jeden den jeden druh zátěže
Proč to je lepší než oba tréninky během jednoho dne? =)

A ještě jedna.. Jak poznám že jsem/nejsem zregenerovaný?

rikolami

Člen

# Zasláno: 28 Zář 2013 22:46:36


Tak to vezmu odzadu.Když nejseš pořádně zregenerovaný,tak jdeš cvičit nebo běhat s tím,že ty jednotlivé partie nejsou odpočaté,no a jedeš pořád dál a dál a pokud je těch cvičení opravdu moc,můžeš spadnout do chronické únavy ,kdy už ti pak třeba nestačí ani tři dny odpočinku a a musíš vysadit na delší dobu.Navíc tělo nehubne a svaly nerostou.
No a právě proto,je lepší,když máš jeden den aerobku a druhý den silové cvičení ,aby si tělo stačilo odpočinout.
Při aerobce pálíš tuky jen po dobu cvičení.Já v tom nevidím problém když kombinuješ silovku a aerobku.Když k tomu přidáš ještě vhodné suplementy tak výsledky se dostaví.
Pozn.Když někdy hraju fotbal systémem 10 min v rychlém tempu(tepovka 85-90%] potom přestávka 10 min a pořád tak dokola 1,5 hodiny,to by ses divil jak pálím tuky i v klidu,protože těch 10 minut v rychlém tempu jedu prakticky anaerobně(na cukry) a to pak druhý a třetí den ještě spaluji.

pepee

Člen

# Zasláno: 28 Zář 2013 23:03:16


Ok, myslím, že jsi mi poradil a vysvětlil vše co jsem chtěl vědět =). Díky moc!

Ještě teda jedna maličkost ohledně té regenerace. Jak poznám, že nejsem ready na cvičení? Tak že mě bolí svaly, nebo že jsem jen fyzicky unavený, nebo nějak jinak? Nerad bych to fakt přepálil =)

rikolami

Člen

# Zasláno: 28 Zář 2013 23:21:17


pepee

Nějaká míra unavenosti je přirozená,já když jedu jeden den fotbal,tak druhý den ty nohy cítím a jdu do posilovny a cvičím horní půlku těla.Problém je v tom,že když to jedu takhle dlouho,tak potom začínám být unavený a dávám pauzu pár dní.

Přetrénování -Většinou ta fyzická únava bývá doprovázena i psychickou únavou - otrávenost,na nic nemáš chuť,porucha spánku,oslabený organismus atd.

pepee

Člen

# Zasláno: 28 Zář 2013 23:24:16


rikolami

ok, ještě jednou díky, dost mi to pomohlo =)

uzmenicnenapada

Člen

# Zasláno: 13 Říj 2013 01:27:46


Ahoj,

dekuju moc za zajimavy clanek dozvedel jsem se spoustu noveho. Jen jedna vec kterou pises mi neni uplne jasna:
Napriklad ve vete: Graf vpravo ukazuje situaci, kdy celý trénink odjedete anaerobně (zóna 5), tedy vlastně nespálite v tréninku žádný tuk (tuk potřebuje ke spálení kyslík, pokud tedy jedete anaerobně tuk se pálit nemůže).

Tedy anaerobni trenink mas za trenink s nejvyssi tepovou frekvenci(zona 5)? Preci obecne pri fyzicke namaze (treba beh) je metabolismus nejprve anaerobni a pote prechazi na aerobni bez ohledu na to jakou mame tepovou frekvenci..
vytrvalostni trenink je aerobni a silovy trenink spis anaerobni bez ohledu v jake zone pri nich jsem..?
a potom tedy: Zvysene naroky na spotrebu energie ma telo (jak pises) po treninku anaerobnim nebo po treninku s vyssi tepovou frekvenci?

dekuji za odpoved

kingie

Člen

# Zasláno: 13 Říj 2013 11:48:51


Zvysene naroky ma telo po treninku silovem, protoze k nemu doslo k intenzivni svalove zatezi, kde svaly potrebujou zregenerovat, "doopravit se".

Pokud vim, tak terminy aerobni a anaerobni se pouzivaji prave pro rozporcovani pasem tepovych frekvenci, takze to chapu tak že anaerobni trenink = trenink s vyssi tepovou frekvenci nez aerobni.

Akorat ze anaerobni nerovna se silovy trenink. Plavani je schopne frekvenci poradne vybicovat a stejne se nejedna o silovy trenink.

Zatimco to udrzeni tepove frekvence je zadouci u aerobky, napr. pri behu na delsi trate se nejaka ta stala tepova frekvence udrzuje.
U siloveho treninku je to o chvili zatez - chvili odpocinek, takze udrzeni tep. frekvence je naopak nezadouci, tam nejedes na tepovou frekvenci, ale na intenzitu sval. zateze. Telo ma problem ji zvladat dlouho, tudiz by to udrzovani stale frekvence znamenalo snizeni intenzity, ktere nevede k takove potrebe regenerace a tudiz zvysenych naroku na spalovani.

arnold

Člen

# Zasláno: 13 Říj 2013 15:14:02 ° Změnil/a: arnold


Preci obecne pri fyzicke namaze (treba beh) je metabolismus nejprve anaerobni a pote prechazi na aerobni bez ohledu na to jakou mame tepovou frekvenci..
uzmenicnenapada
Větší blbost jsem neslyšel , chápu že se jedná o nejrozšířenější omyl.

bez ohledu na to jakou mame tepovou frekvenci.???
Já se snad pújdu oběsit .
Nemám chut to ani číst natož se vyjadřovat ,ale přece jenom ,opakování je matka moudrosti.
Eenergetické krytí svalové práce je většinou smíšené , hlavně u běhu bych to akcentoval.
to znamená běžíš a ihned se spaluje tuk spolu s cukrem v určitém poměru,asi 50na50 čím běžíš intenzivněji tak to je v NÁVAZNOSTI NA TF , ve prospěch cukrů a naopak ČÍM NIŽŠÍ TF tak ve prospěch tuků.
Když ted sedíš u pc tak tvoje svalstvo spaluje z 90% TUK.

Prodává se taková věc ,jmenuje se to sporttestr , tam při běhu uvidíš to co jsem popsal nahoře.


Aerobní způsob energetického krytí s převahou lipidů.
Tento způsob získávání ATP je dominantní při tělesných aktivitách vytrvalostního charakteru trvajícího déle než 2–3 minuty (Meško, 2005)
Rychlostní zatížení s dobou trvání výkonu přibližně 15 s využívá jako hlavní energetický zdroj systém makroergních (na energii bohatých) fosfátů ATP a CP (ATP – CP systém) s nepatrnou tvorbou laktátu. Rychlostně vytrvalostní zatížení od 15 – 50 s využívá ATP a CP, navíc anaerobní glykolýzu s tvorbou laktátu. Zdrojem energie při vytrvalostním krátkodobém zatížení do 2 min je anaerobní glykolýza s velmi vysokou tvorbou laktátu (glykolytická fosforylace). Vytrvalostní zatížení střední 2 – 11 min využívá především glycidy se střední tvorbou laktátu, dlouhé vytrvalostní zatížení 11 – 60 min využívá glycidy a lipidy, tvorba laktátu je malá. Velmi dlouhá doba zatížení delší než 60 min využívá jako energetický zdroj převážně lipidy a glycidy, laktát se tvoří v malé míře (Havlíčková, 2004).

Martin

Administrátor

# Zasláno: 14 Říj 2013 09:02:36


uzmenicnenapada
Preci obecne pri fyzicke namaze (treba beh) je metabolismus nejprve anaerobni a pote prechazi na aerobni bez ohledu na to jakou mame tepovou frekvenci..
uzmenicnenapada
Větší blbost jsem neslyšel , chápu že se jedná o nejrozšířenější omyl.


Přesně tak ten náběh z aerobní na anaerobní je hned, jak ti dojde kyslik = pár vteřin, maximálně minut. A to je celé zpoždění. Zdravý sportove změní tep HNED, někdy dokonce dopředu, jen představou zvýšeného výkonu, zatímco to pálení jde se spožděním, je to čistě biologická reakce.

Význam článku je o tom, aby si někdo nemyslel, že zhubne ulejváním (viz to sezení u PC o kterém píše arnold). Je o tom, že nakone musíš prostě použit všechny tři typy pohybu pro maximalizaci změny tvého těla.

chobotnice

Člen

# Zasláno: 4 Pro 2013 10:45:05 ° Změnil/a: chobotnice


Ahoj,
článek si pro inspiraci čtu již poněkolikáté, ale osobně mám drobný problém. Jak je to u člověka, kterému i při drobné námaze letí puls nahoru a jde o nedomykavost srdce (vrozenou) a nemoc štítné žlázy? Když si snažím udržovat správný puls v zóně 3, tak se na pásu neuvěřitelně ploužím a starší lidi šlapající vedle mě dvonásobnou a větší frekvencí mají stejný puls jako já. Je možné, že je moje tělo nastavené na vyšší pulsy, jelikož zvýšené jsou pro něj normou nebo i v tomto případě platí zóna 3? Mých 80% je puls 140 (lékařem určený jako nejvyšší hranice pro moje sportování) a cvičím dlouhodobě a pravidelně v posilovně a občas potřebuju upravit množství tuků.
Díky
ga

Martin

Administrátor

# Zasláno: 7 Pro 2013 07:35:59


chobotnice
Doporučuji ten článek až dokonce Ten článek naopak doporučuje se neomezovat a jet naplno, co zvládnete.

hubasino

Člen

# Zasláno: 7 Pro 2013 16:55:20


http://ona.idnes.cz/foto.aspx?r=zdravi&c=A131205_110516_zdravi_pet

Co na to říkáte?

hubasino

Člen

# Zasláno: 7 Pro 2013 16:55:58


upřesním , poslední fotka a komentářem....

Martin

Administrátor

# Zasláno: 9 Pro 2013 11:27:07


hubasino
že je to hodně mimo toto téma a nechápu ani proč to tu je (a nechci to vědět v tomto tématu !)

ele

Člen

# Zasláno: 10 Led 2014 20:21:10 ° Změnil/a: ele


Snad mě tu někdo najde, už tady měsíc nikdo nepřispěl.

Chtěla bych zhubnout.
Je účinnější posilování či aerobni cvičení ráno nebo večer? 6x týdně cvičím Jillian, což je kombinace obojího. Kdy nejlépe? A kdy nejlépe běh a jizda na kole?

Martin

Administrátor

# Zasláno: 14 Led 2014 09:38:39


ele
Posilování - je to popsáno zde:
Jak nejlépe cvičit pro pálení tuků
Aerobní cvičení se pak stává "jen" vhodným doplňkem k silovému pro zlepšení kondice a prokrvení organismu při regeneraci.


Mé doporučení, jak si složit nejlépe doplňky výživy pro hubnutí, i s vysvětlením CO brát, JAK brát a PROČ to tak brát je zde:
http://www.f-sport.cz/print.php?id=614
Doporučeni je seřazeno od nejdůležitějšího (nahoře) až po to nejméně důležité (dole). Nakupuje se tedy shora dolu, kam až Vám stačí rozpočet.

Jak se hubne je popsáno zde:
http://www.f-sport.cz/print.php?id=5

Martin

Administrátor

# Zasláno: 21 Led 2014 10:43:03


Opět jsem se pokusil posunout k lepší pochopitelnosti článeček Jak nejlépe cvičit pro pálení tuků

davidino

Člen

# Zasláno: 26 Bře 2014 00:10:26


Dobrý den, mám dotaz konkrétně na moji osobu výška 197cm váha 120kg... Začal jsem cvičit a hýbat se, upravil jídelníček atd. ale mám dotaz. Už to tady padlo podobné otázky, ale moje je trošku jiná. Začal jsem pravidelně chodit rychlou chůzí do kopečka i z kopce občas si i vyběhnu schody, vždy jdu tak min 40min ale většinou chodím 60-120 min... (cca 7-11km) a zařadil jsem před tuto aktivitu ještě lehké posilování dělám většinou 3 série 10 kliků,20 sklapovaček, a lehké jednoručky (6kg) cvičím biceps tak 15x3 a ramena 10x3... + nějaké lehké cviky na záda, po tomto jdu již zmiňovaný aerobní svižnou chůzi... Používám před tréningem L-Carnitin, BCAA a Grenade Thermo detonator, večer si většinou dám proteinový nápoj... A chtěl jsem se zeptat jestli je to takto správně zda-li to takto mohu provozovat aniž bych si ničil tělo/svalstvo, jak říkám žádný extra silový tréning to není...
Mnohokrát vám děkuji za odpověď.
S pozdravem David P.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 26 Bře 2014 08:25:39


davidino
na toto jsem už odpovídal mailem ...

davidino

Člen

# Zasláno: 26 Bře 2014 12:18:21


Dobrý den, žádnou odpověď na e-mail na tento dotaz jsem nedostal... Můžete mi to prosím napsat sem? Děkuji

SayOk

Člen

# Zasláno: 3 Čen 2014 18:33:55


Dobrý den, mám otázku. Už nějakou dobu se snažím snížit svoji váhu. Mám doma i aerobní stroj. Na něm jsem už zkoušela cvičit ale dlouho jsem nevydržela. Nějaká menší změna váhy i postavy nastala. Jenom že pak mě to přestalo bavit stále být zavřená doma na stoji a koukat na TV nebo stěnu. Tak teď bych chtěla poradit jakým způsobem začít a vydržet aby s dostavily výsledky. Jinak stravu nijak zvlášť upravenou nemám. Stížené podmínky pro dodržování zdravější stravy. Tak jestli bych mohla poprosit o nějakou radu jak začít.

Děkuji.

addicted

Člen

# Zasláno: 4 Čen 2014 04:47:03


Stížené podmínky pro dodržování zdravější stravy.
Tady je chyba v pristupu. Proc se vzdavat a vymlouvat uz na zacatku, ze neco nemuzes delat spravne. Kazdej clovek co neni fit si mysli, ze ma stizene podminky, moc prace, malo casu, jina vymluva. I kdyby to byla pravda (vetsinou neni), tak clovek co neco chce hleda reseni a ne problemy.


Tak jestli bych mohla poprosit o nějakou radu jak začít.
Ale tim, ze se aspon snazis nekde ziskat radu, tak mas u me + body a jses mile na pred pred ostatnima co nedelaji nic. Ja bych zacal tim, ze si proctes navody pro zacatecniky. Je to takovej ten prvni krok co oddeli ty, co cekaji na zeseni na zlatym podnose a ty co fakt maji zajem o zmenu zivotniho stylu.

Pak si vetsinou udelas nejakej denicek, kde napises co si myslis, ze je vhodnej jidelnicek. Prijdou ostatni a servou te, ze mas vsechno blbe a poradi ti jak ho zmenit. Pak si lidi udrzuji cvicici denicky.

Kdyby to bylo snadny, tak vsichni okolo chodi po meste krasni a nazi. Ale nejtezsi je zacit. Pak te to chytne Preju hodne stesti!

Kuzmator

Člen

# Zasláno: 5 Čen 2014 17:36:30


Zdravím ve spolek, potřebuji s něčím poradit.
Snažím se snížit svoji hmotnost na léto, asi jako každý. Právě teď držím bez sacharidovou dietu a už jsem něco zhubnul, ale chtělo by to k tomu ještě nějaký pohyb. Co jsem vyčetl z článku tak je dobré dát tělu párkrát do týdne pořádně zabrat, aby hubnulo i během dne, kdy nic nedělam, ne pouze při samotném kardiu. Problém je v tom že když celý den sním pouze minimum sacharidů tak bych během toho velice intenzivního pohybu hubnul pouze svaly ( aspoň si myslím že to tak je), což nechci. Takže se chci zeptat, zda-li si před touto aktivitou mám dát nějaký banán nebo gainer nebo jiný zdroj sacharidů, popřípadě až po kardiu, co je podle vás lepší? A co se týče toho pohybu, ať už je to běh nebo jízda na rotopedu, jak dlouho by měl přibližně trvat. Předem díky za odpovědi

Martin

Administrátor

# Zasláno: 6 Čen 2014 09:53:12


davidino
to co děláte spadá do kategorie "vyvenčení", je to hodně zdravé, pomáhá to urychlit metabolismus a v hubnutí to pomůže, ale cvičení to není. Je tedy nesmysl kupovat doplňky kolem tréninku.

Prostě si složte jídelniček a doplňky na hubnutí a s tím pohybem to klidně stáhnete na zdravých 100kg

Mé doporučení, jak si složit nejlépe doplňky výživy pro hubnutí, i s vysvětlením CO brát, JAK brát a PROČ to tak brát je zde:
http://www.f-sport.cz/print.php?id=614
Doporučeni je seřazeno od nejdůležitějšího (nahoře) až po to nejméně důležité (dole). Nakupuje se tedy shora dolu, kam až Vám stačí rozpočet.

Jak se DOOPRAVDY hubne je popsáno zde:
http://www.f-sport.cz/print.php?id=5

Pro doladění dalších detailů, odstranění skrytých chyb a případné dotazy je nejlepší využit diskuse, kde Vám poradím já nebo některý zkušený moderátor: http://www.f-sport.cz/bb/index.php
Při dlouhodobější spolupráci se vždy odhalí i veškeré drobné chyby, které Vám podrážejí nohy.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 6 Čen 2014 09:54:42


SayOk
aerobka je pro hubnutí málo, skoro na nic, to jen zlepší kondici a kapku urychlí metabolismus. Reálný trénimnnkový popud je silový trénink.

Celý zbytek hubnutí (a to hlavní) je strava.

Mé doporučení, jak si složit nejlépe doplňky výživy pro hubnutí, i s vysvětlením CO brát, JAK brát a PROČ to tak brát je zde:
http://www.f-sport.cz/print.php?id=614
Doporučeni je seřazeno od nejdůležitějšího (nahoře) až po to nejméně důležité (dole). Nakupuje se tedy shora dolu, kam až Vám stačí rozpočet.

Jak se DOOPRAVDY hubne je popsáno zde:
http://www.f-sport.cz/print.php?id=5

Pro doladění dalších detailů, odstranění skrytých chyb a případné dotazy je nejlepší využit diskuse, kde Vám poradím já nebo některý zkušený moderátor: http://www.f-sport.cz/bb/index.php
Při dlouhodobější spolupráci se vždy odhalí i veškeré drobné chyby, které Vám podrážejí nohy.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 6 Čen 2014 09:56:57


Kuzmator
Bez sacharidová dieta je hladovka = nesmysl = tím přicházíte hlavně o svaly.

V tomto stavu je pohyb přínos, protože i když pálite svaly (ale to už stejně děláte), tak alespoň produkujete hormóny, které se pak snaží (i když s tou dietou dost marně) svaly obnovit.
Bez pohybu Vám budou svaly mizet mnohem rychleji.

Řešením je jedině nastavit naopak pořádnou stravu a pořádný pohyb.

Anebo to zdravě vydietit s málo pohybu a SPRÁVNÝM množstvím živin.

Co zvolíte ?

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
Vaše odpověď

Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  Insert URL  vypnout *Co to je?
...


přihlášení
 » Uživatelské jméno  » Heslo  Pozor v diskusi je jiné jméno a heslo než v E-shopu!