Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...
E-SHOP   DISKUSE   RADY, informace a články  


  návod pro použití diskuse    stránky členů diskuse    rady jak zhubnout nebo přibrat    recenze a diskuse k doplňkům    rady jaké doplňky nakoupit

 ° Domů ° Odpovědět ° Statistika ° Registrace ° Hledat ° Návod °

 Nejnovější příspěvky v diskusi:

F-sport diskuse / Fitness témata / Přínosy u cvičení s činkami a na strojích.
Autor Zpráva
arnold

Člen

# Zasláno: 31 Srp 2016 18:07:16


Tohle téma jsem založil proto, aby každý kdo má něco k tomu co nám dává posilování sem přispěl.

Začnu něčím velmi zajímavým

cvičení s čínkami a na strojích nás chrání před mozkovou cévní příhodou.

Když posilujeme tak jsou naše cévy vystaveny pravidelným výkyvům krevního tlaku a céva se stáva tréninkem pružnou ,nevznikají atrofické negativní změny.Vede to k adaptaci hladkých svalů cévních stěn,chránicích cévy při náhlé zátěži před poškozením.

Jak to jednou shrnul Doc,MUDr, Vladimír Zdražil CSc.
"Pokud si cévy odvyknou výkyvům tlaku krve ,tak se může stát že když budeme mít zácpu a poněkud více zatlačíme ,tak nám v mozku praskne nějaká cévka a bude zle"

arnold

Člen

# Zasláno: 2 Zář 2016 18:39:21 ° Změnil/a: arnold


Adaptace organismu při posilovacím tréninku.
Každého napadne - zvětšení síly a svalů ,to je pravda, ale jsou tu i další důležité změny v organismu.

Osobně bych vyzvedl adaptaci, kdy vlivem přiměřeného silového tréninku zesiluje tloušťka kloubních chrupavek, kostí a ligament.

Takže na rozdíl od blábolů, co někdy slýchávám, že "činkami si zničíš klouby" (na Hané též klóbe ), se děje pravý opak. Celý pohybový systém zesiluje a udržuje se do vysokého věku.

Rostou též energetické zásoby ATP, CP a glykogenu ve svalech, tím si můžeme dopřát více sladkostí, aniž by se nám uložily do tuku, hlavně po tréninku tělo rádo uloží cukry do svalových buněk ve formě glykogenu.

Další pozitivum je větší hustota krevních vlásečnic, více srdečních kapilár.

arnold

Člen

# Zasláno: 7 Zář 2016 18:17:40 ° Změnil/a: arnold


Další zajímavost ze světa posilování.

Posilování zpomaluje proces stárnutí.

Posilovaní působí ve svalových buňkách pozitivně na mitochondrie, buněčné organely, které představují něco jako biologickou elektrárnu. Podílí se za přítomnosti kyslíku na přeměně makroergních substrátu v energii, nezbytnou pro činnost každé buňky těla. Výkonnost mitochondrií se věkem snižuje a to vede k poklesu zdatnosti a výkonnosti organismu jako celku. Nyní vědci přichází s tvrzením, že se mitochondrie při posilování revitalizují (obnoví, oživí).

Celý článek zde.http://www.fitlektor.cz/posilovani-zpomaluje-proces-starnuti

Vítejte v mé domácí posilovně .
https://www.facebook.com/groups/239606519723786/

arnold

Člen

# Zasláno: 3 Lis 2016 21:10:17


Cvičením v domácí posilovně si uděláte dobře tvarovanou postavu s minimem tuku, pokud budete používat volné váhy, tzn. činky. Cvičení základních cviků, jako je mrtvý tah, dřep a benchpress, vám procvičí kompletně celé tělo. Používání těchto cviků navíc zvyšuje afterburn, t.j. spalování tuků po cvičení. Tělo spaluje tuky až 36 hodin po tréninku zvýšenou měrou. Obligátní otázka tedy je: proč nepoužívají ve fitness centrech namísto strojů činky, když jsou tak dobré? Je to proto, že stroj sice není nikdy tak účinný, ale obsluha fitncentra s vámi nemá v podstatě žádné starosti. Posadí vás na stroj, kde se vám prakticky nemůže nic stát. U cvičení s činkami by potřebovali u každého cvičence ve fitcentru osobního trenéra, který by vysvětloval techniku, dělal by dopomoc a dával na cvičence pozor, aby se mu případně nestal úraz. Zdánlivá výhoda strojů je, že vám dělají oporu těla a procvičíte žádaný sval. Ovšem nevýhoda je, že nezapojuje do činnosti hluboký stabilizační systém středu těla, narozdíl od činek. Na videu předvádím ukázku jednoho z nejlepších cviků na procvičení celého těla - mrtvý tah a jeho dvě základní varianty: varianta sumo styl a klasický mrtvý tah. Sumo styl vám například výborně procvičí vnitřní stranu stehen (mimo jiné), narozdíl od strojů na snožování, které mají velice slabý efekt, a jak jsem už uváděl, nezapojují do cvičení hluboký stabilizační systém trupu a páteře https://www.fyzioklinika.cz/clanky-o-zdravi/hluboky-stabilizacni-syste m[/b]

https://www.youtube.com/watch?v=J3XQ1kmnwpY&feature=youtu.be

Vaše odpověď

Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  Insert URL  vypnout *Co to je?
...


přihlášení
 » Uživatelské jméno  » Heslo  Pozor v diskusi je jiné jméno a heslo než v E-shopu!