Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...
E-SHOP   DISKUSE   RADY, informace a články  


  návod pro použití diskuse    stránky členů diskuse    rady jak zhubnout nebo přibrat    recenze a diskuse k doplňkům    rady jaké doplňky nakoupit

 ° Domů ° Statistika ° Registrace ° Hledat ° Návod °

 Nejnovější příspěvky v diskusi:

F-sport diskuse / Osobní deníčky - hubnutí / m_jana 175/72 - cíl 62kg
Autor Zpráva
m_jana

Člen

# Zasláno: 30 Čen 2006 07:58:52


Ahoj,

chtěla bych zhubnout cca 10 kg (nyní 72/175)
Nemáte nějaké rady k sestavování jídelníčku, když jsem vegetariánka (nejím pouze maso, mléčné výrobky a vejce ano). Co je nejlepší nahradit místo masa, abych dodržela vhodný poměr složek? Je na hubnutí vhodná soja a různé výrobky z ní (karbanátky, párky atd)? Nerozumím výživě do hloubky, ale někde se hovoří o tom, že se jedná o jiný typ bílkovin.
Díky za případné rady

LittleLady

Moderátor

# Zasláno: 30 Čen 2006 08:04:57


m_jana
Ahoj,
soju byh moc nedoporučovala, pokud jíš mléčné výrobky, vejce, šmakouna apod., tak nebude problém sestavit jídelníček. Přečti si návod pro začátečníky, články o hubnutí a zkus si sestavit první jídelníček a my ti ho pomůžeme dopilovat a poradíme ti, s čím budeš potřebovat

Mahamotti

Moderátor

# Zasláno: 30 Čen 2006 08:09:10


m_jana
Ahoj, s vámi vegetariány je to horší. Proč to děláš?

Pokud jíš vejce a mléčné výrobky, tak by se s tím dalo něco dělat. Problémem u sojových výrobků je poměrně vysoká tučnost. Třeba tofu atd. Bude zapotřebí sledovat nutriční hodnoty, ať máš představu co jíš. Při tvých počátečních hodnotách se potřebuješ dostat asi na 75-100g bíkovin denně, 140-150g sacharidů (s těma budeme hýbat podle dosahovaných výsledků) a 10-20g tuku. To vše rozdělit do 6-8 porcí, které budeš jíst s 2-2,5 hodinými intervaly. Jako zdroj bílkovin ti poslouží právě ty mléčné výrobky, vejce, šmakoun ale i soja.. Teoreticky pokud budeš mít nedostatek bílkovin by bylo vhodné použít i nějaké doplňky stravy, ale to až na základě tvých aktivit.

Jako první si přečti NÁVOD PRO ZAČÁTEČNÍKY, pak zkus vytvořit nějaký rozumný jídelníček (my ti ho okomentujeme) a taky nám napiš jakou máš práci, jaké fyzické aktivity, kolik toho naspíš, ať máme obrázek

Zdravý ortodoxní masožrout

Mahamotti

Moderátor

# Zasláno: 30 Čen 2006 08:10:06


LittleLady
Tak dneska si to stihla dřív, je tvoje

runnis

Člen

# Zasláno: 30 Čen 2006 08:15:31


m_jana
bílkovina je bud rostlinná nebo živočišná. Sójová bílkovina je rostlinná, hůř se tráví než třeba ty bílky, ale pokud nejíš maso, tak občas ji zařadit určitě můžeš. Já mám třeba ráda Tofu sýr, ale bohužel, tam je zas potřeba trochu hlídat ty tuky...existují i proteinové nápoje na doplnění bílkovin, využívají je zvlášť sportovci, kteří mají problém udržet bílkoviny v požadovaných hodnotách běžnou stravou. Jedná se o syrovátkový protein, který je taky lépe stravitelný než kasein, což je zas bílkovina, kterou najdeš v těch mléčných výrobcích. Ty bys taky mohla využít. Jsou výborné chuťově a koupit se dají v prodejnách se sportovní výživou nebo v každém fitku.

m_jana

Člen

# Zasláno: 30 Čen 2006 08:21:43


Díky za vaše informace. Já maso nejím už odmala od školky kdy mi ho nutili a naprosto znechutili a pak postupem času jsem si odvykla úplně. Takže půl napůl špatná zkušenost a osobní přesvědčení
Zkusím si sestavit jídelníček a poslat ho sem, abyste mi to případně zkoukli. Jinak co se týče mého pohybu, jezdím 4x týdně na kole nebo doma na rotopedu, posilovna mě teda moc neláká (dřív jsem chodila, ale teď jak jsem poslední rok vyžraná se nějak stydím tam jít:eek, dál cvičím pilates a kalanetiku - snažím se to kombinovat s tím rotopedem (třeba 10 min rotoped, pak 40 min cvičení pilates nebo kalanetika a nakonec zase 10-15 min rotoped).

Mahamotti

Moderátor

# Zasláno: 30 Čen 2006 08:35:05


m_jana
aktivity máš super, už tě brzdí jenom ten jídelníček

m_jana

Člen

# Zasláno: 30 Čen 2006 08:57:06


Tak jsem si zkusila sestavit první jídelníček:
7:00 musli s ovocem 35g , mléko 100ml
9:00 křehký chléb 20g , šmakoun 50g, rajče 100g, bílý jogurt 100g
11:30 bílek 50g, rýže 20g, okurka 200g
14:00 celozrnný chléb 25g, šmakoun 50g, paprika 50g
16:30 křehký chléb kukuřičný 25g, tofu natural 20g, ledový salát 200g
19:00 tofu salám 50g, rýže 15g, cottage 75g
21:00 cottage 75g, dexi 10g

4 175kJ B74,14g S131,06g T17,36g

Je pravda, že s těmi tofu a sojou to není moc lehké dohnat tam bílkoviny a zase mi tím stouply trošku tuky. Budu se snažit to vylepšovat.


LenkaD

Moderátor

# Zasláno: 30 Čen 2006 09:17:47


m_jana
Ahojky. Móc pěkné. Jsi šikula. Ale ráno si místo musli s ovocem vezmi radši emco kaši. Musli s ovocem = hodně cukru. Kaše jsou sice chutově hodně sladké, ale když si přidáš nízkotučný tvaroh nebo obyčejné vločky, je to dobrůtka. Nechceš změnit nadpis deníčku...uvést váhu, výšku? Pa

m_jana

Člen

# Zasláno: 30 Čen 2006 09:28:44


LenkaD
Ještě jsem se tady moc nezorientovala, mám se zaregistrovat se svým tématem i do "osobní deníčky -hubnutí", nebo jak to myslíš? Já vlezla rovnou do této sekce "jak zhubnout"
Co se týče emco kaše, tu znám, jenom momentálně není ve špajzu, ale určitě doplním. Tak jsem dneska dala provizorně ty musli.

LittleLady

Moderátor

# Zasláno: 30 Čen 2006 09:44:56


m_jana
jestli chceš, tak ti deníček přemístím do osobních a taky upravím název podle tvého přání

m_jana

Člen

# Zasláno: 30 Čen 2006 10:32:10


LittleLady
Ok, to by bylo fajn. Tak prosím s názvem :
m_jana 175/72 - cíl 62

Díky moc


LenkaD

Moderátor

# Zasláno: 30 Čen 2006 10:36:12


m_jana
Změněno

m_jana

Člen

# Zasláno: 30 Čen 2006 10:37:07


LenkaD
super -diiiiky

PETRAD

Člen

# Zasláno: 30 Čen 2006 11:07:38 ° Změnil/a: PETRAD


Já teda zírám, taková šikula tu dlouho nebyla!
Takhle to zvládnout hned napoprvé a ještě vegetariánsky...fakt dobrý!

Jinak máme počáteční stavy skorem stejný.

m_jana

Člen

# Zasláno: 30 Čen 2006 11:11:54


díky za pochvalu
teď už zbývá jen při tom režimu vydržet - já byla zvyklá mít první jídlo až okolo poledne, ráno jsem nikdy nesnídala...takže jíst každé 2-3 hodiny je pro mě krušný, ale věřím, že to pomůže a upravím si metabolismus.
sice jsem doteď jedla zdravé věci, ale ve špatné kombinaci a špatné časy

radekmatej

Člen

# Zasláno: 30 Čen 2006 14:27:47


m_jana
Ahoj , musím tě taky pochválit za jídelníček

sice jsem doteď jedla zdravé věci, ale ve špatné kombinaci a špatné časy
S tím hubnutím to bueš mít jednodušší, zkus někomu, kdo o tom nic neví, že když chce zhubnout, musí jíst

Držím ti palce, ať se ti daří

_med_

Člen

# Zasláno: 30 Čen 2006 14:56:25


m_jana
radekmatej
Lidi opravdu nevěří, že hubnu, protože jím, ptají se mě na prášky a na druh diety a když řeknu že je to tím, že jím, tak řeknou, ale jen málo a né večer. Ale byla jsem taky taková

m_jana

Člen

# Zasláno: 30 Čen 2006 17:47:09


Musím říct, že ačkoli ještě neuplynul úplně první den, že se cítím dobře - nemám hlad ani pocit "narvaného břicha" - předtím, když jsem se najedla poprvé za den až bůh ví kdy, mi bylo vždycky po čemkoli dost těžko
Takže mě to navnadilo a zítra se doufám pochlubím s dalším jídelníčkem, abych nejedla pořád to samý
_med_
to znám, taky jsem nejdřív nevěřila, že se dá normálně jíst a přitom zhubnout...no doteď jsem na to nešla nejlíp, počítala jsem si max. příjem 4-5 tis. KJ, ale stejně to se mnou moc nehlo, protože jsem moc nehlídala co jím (kolik sacharidů atak) a cvičení mi pomohlo něco zpevnit, ale špeky odolávaly.
Tak teď hurá do toho

Mahamotti

Moderátor

# Zasláno: 30 Čen 2006 17:52:59


m_jana
a nechceš si ten jídelníček na zítra vymyslet už dneska.. třeba abys nás nenapínala a inspirovala

m_jana

Člen

# Zasláno: 30 Čen 2006 17:54:51


Mahamotti
uvidíme, když to stihnu...ale varuju - nic pro masožravce

Mahamotti

Moderátor

# Zasláno: 30 Čen 2006 17:57:29


m_jana
nikomu to neříkej, ale já si taky občas dám syrovátkový sýr, tvaroh, tvarůžky, vejce, eidam, šmakouna, mlíko nebo ovofit

m_jana

Člen

# Zasláno: 30 Čen 2006 18:01:17


Mahamotti
ok, mlčím jako hrob


m_jana

Člen

# Zasláno: 30 Čen 2006 18:39:59


tak tedy na zítra mě čeká:

7:00 ovesná kaše emco 35g , Mléko 100ml
9:00 activia bílá přírodní 100g, šmakoun 50g, knuspi grahamový 15g
11: 30 kapusta hlávková 150g , eidam 20 % t.v.s. 40g, knuspi grahamový 10g
14:00 rajče 200g, cottage 10 % t.v.s 70g, racio rýžové 11g
16:30 okurky 200g, knuspi grahamový 10g, lučina jogurtina 10 g
19:00 racio rýžové 11g, tvaroh bez tuku 50g, olomoucké tvarůžky 30g
21:00 salát ledový 200g, bílý jogurt 100g, šmakoun 50g
3 847kJ B82,42g S108,00g T18,97g

Mahamotti

Moderátor

# Zasláno: 30 Čen 2006 18:56:38


m_jana
moc brzo stahuješ ty sacharidy dolů, zůstaň výš a snižuj jen když to neponese dál výsledek

21:00 to chce opět racio nebo knuspík, jinak perfektní

m_jana

Člen

# Zasláno: 30 Čen 2006 20:22:07


Mahamotti
jojo, máš pravdu...to mi uniklo. musím se poprat s těma tabulkama, aby mi to příště líp vyšlo
ještě mám dotaz k ovoci - dočetla jsem se, že jen po cvičení, ale je nějaké nejvhodnější a v jakém množství? třeba meloun, kterej zbožňuju...no ale má na 100g 5g sacharidů to je asi moc, ne

Mahamotti

Moderátor

# Zasláno: 30 Čen 2006 20:30:01


m_jana
těch 15 minut po cvičení si dej ovoce na jaké máš chuť.. myslím si, že takových 20g sacharidů přijatých z ovoce je až až.. takže melounu si dej víceméně co hrdlo ráčí

m_jana

Člen

# Zasláno: 3 Čec 2006 11:01:12


Ahoj, přidávám můj dnešní plánovaný jídelníček

8:30
Ovesná kaše emco 35 g
Mléko 200.0ml
11:00
Knuspi Grahamový 20.0g Tvaroh bez tuku 50.0g
Okurky salátové 200.0g
14:00
DiaVita tvarohový desert jahoda (Madeta) 150.0g Křehké plátky rýžové (Racio) 10.0g
16:00
Knuspi Grahamový 25.0g
Šmakoun 50.0g Rajče 50.0g
18:30
Racio rýžové 10.0g
Tvaroh bez tuku 70.0g
Salát ledový 150.0g
21:00
Šmakoun 50.0g
Knuspi Grahamový 10.0g Bílek 30.0g Salát ledový 300.0g

Suma 3 392,93kJ B71,51g S123,11g T11,62g

zkopírovala jsem to trošku upravené z flora e-kalkulačky, tak snad je to srozumitelné.
plánované dnešní aktivity: 15 km rotoped ( po 7,5 km - mezi tím 30 min pilates posilování na nohy a zadek)

jinak moje aktivity o víkendu: 35 km kolo, sobota i neděle 40 min pilates + 20 min stepper
jídelníček v neděli stejný jako v sobotu, nestihla jsem nic nového vymyslet

LenkaD

Moderátor

# Zasláno: 3 Čec 2006 11:13:15


m_jana
Ahojky. Pěkný jídelníček. Ledový salát a zeleninu (kromě kořenové) nezapočítávej. Postupně bude jídelníček určitě různorodější, co třeba olomoucké, syrovátkový sýr...občas si dej ke šmakounovi brambor....ryby můžeš? Pa

m_jana

Člen

# Zasláno: 3 Čec 2006 11:20:00


LenkaD
Ahoj, díky za kontrolu
Ryby nemůžu, syrečky mi zase nechutnají (ten smrad, i když pro někoho vůně..)...ale budu zařazovat další druhy, určitě jiné sýry a přidám brambory. Spíš nemám moc času sedět u tabulek a kombinovat množství, aby mi to vyšlo. Zabere mi to dost času a tak budu spíš opakovat už vymyšlené a postupně pomalu rozšiřovat.

Toto téma je uzavřeno. Nemůžete zaslat odpověď.