Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...
E-SHOP   DISKUSE   RADY, informace a články  


  návod pro použití diskuse    stránky členů diskuse    rady jak zhubnout nebo přibrat    recenze a diskuse k doplňkům    rady jaké doplňky nakoupit

 ° Domů ° Odpovědět ° Statistika ° Registrace ° Hledat ° Návod °

 Nejnovější příspěvky v diskusi:

F-sport diskuse / Jak nabrat svalovou hmotu / Nabrani hmoty u diabetika
Autor Zpráva
MatesT

Člen

# Zasláno: 19 Zář 2006 19:40:21


Mam specialni "problem" a chtel bych poradit. Prosel jsem tady vsemozne clanky o vyzive, navody pro zacatecniky i pokrocile vc. diskusnich temat, ale odpoved jsem nenasel.

Rad bych pribral a kdyz to bude formou svalu, tak to vadit nebude. Jsem 29/188 cm/72 kg a moje postava byla v nejake diskuzi pojmenovana "spejle". Nemam zadne velke tukove vany. Nasel jsem sice vyzivove rady, jak pribrat a pripadne tvarovat telo, ale rady typu "zer jak pominuty" nejdou kombinovat s mym hendikepem, kterym je cukrovka. Poradi mi nekdo, kdo se opravdu vyzna ve vyzive a je schopen "problem" obsahnout. Mym cilem je pribrat cca 10-15 kg (nejlepe svalove hmoty).

Martin

Administrátor

# Zasláno: 19 Zář 2006 20:17:10


MatesT
naprosto žádný problém, strava diabetika a kulturisty je tak na 90% stejná Akorát nekupovat gainery, glukopury a dávat pozor na to co je v proteinech

Martin

Administrátor

# Zasláno: 19 Zář 2006 20:17:41


MatesT
klikni na návod pro začátečníky a studuj

Martin X

Člen

# Zasláno: 25 Dub 2008 18:04:19


No je to tady suche moc casto tady nekdo nechodi ale ...ja mam taky cukrovku od 13 let v 17 letech sem mel 60 kg nic moc ale bmi v pohode ted mam 19 a vazim 85 snazil sem se dodrzovat stravu bral sem kreatin,glutamin,protejny z co nejmensim obsahem cukru a i ten gainer sem bral ale ten sem vyuzil jen po treninku kdyz mi klesl cukr
jinak strava kulturisty a diabetika je podobna tak na 10 %diabetik ji co 3 hodiny ale tak male davky ze to je opravdu tezke a pridad nebo jist vice proste nemuze to by s nim pak dopadlo spatnes diabetem to je tezke ostatne jako vsechno ostatni.... normalni zdravy clovek to nepochopi ale sem dukaz ze to jde a ver tomu ze kulturistika ti v diabetu strasne pomuze ja osobne si myslim ze kdybych nemel tu pojebanou cukrovku tak sem dneska uplne jinde pac diabetik je celkove zniceny clovek co se tyce metabolismu a proste vseho Preju ti hodne stesti

Martin

Administrátor

# Zasláno: 28 Dub 2008 19:41:17


Martin X
nevím, co jsou kolem mě diabetici (a to necvičí) tak se cpou jak nedovření a pak běhaj pro injekce

Martin X

Člen

# Zasláno: 28 Dub 2008 22:43:41


no zalezi na typu cukrovky a na zodpovednosti a taky jestli s tim chcou normalne zit cukrovka je tema na hoodne dlouho a treba maji ten super insulinek co se bere po jidle

mama

Člen

# Zasláno: 18 Led 2012 17:06:40


Můj syn je taktéž diabetik 1.typu.
Tito diabetici se necpou, stále si váží jídlo a vědí, jaké množství si mohou dovolit. Je smutné, že veřejnost je hází do stejného pytle jako ty vypasence, kteří se fakt cpou a ve větší míře mohou za své onemocnění sami.

Ale teď, proč tu jsem.
Edukační sestřička synovi řekla, že posilovat může, jen ne silově, protože si může zničit ledviny, jako všichni diabetici a ve 40 letech může pak zůstat na dialýze.

Zkkuste, vy, zkušení, doporučit diabetikům 1.typu, jak zvýšit tělesnou hmotnost, tj. zvětšit svaly a nezničit si bílkovinami ledviny a jiné orgány. Berte v potaz, že tito lidé nemohou sednout ke stolu plného jídla a pití. Mají jídlo rozložené po celý den v závislosti na inzulín.

Koupil si "super protein".

kingie

Člen

# Zasláno: 18 Led 2012 20:08:56


mama:
Neni mozne uverejnit odkazy na konkurencni servery, takze bych poradil spis googlovat pojmy Diabetes, posilovani, vyziva
Nejsem si uplne jisty jak to sestricka myslela, ale s tim "silove" to trefila. Trenovat silove znamena trenovat schopnost zvedat velke vahy, spise s nizkym poctem opakovani. Kulturisticky trenink taky pracuje se zatezi, ale nejde v nem o to zvednout co nejvic ale o svaly, takze pokud by syn chtel zvedat zelezo, jeste se nemusite bat, ze je to pro nej hrozba.

Vetsina doporuceni u diabetiku spise propaguje aerobni aktivitu a nedoporucuje tu anaerobni. Chyba mnoha doktoru, poradcu apod. je v tom, ze porovnavaji pouze ucinek behem aktivity misto ucinku jaky prinasi celkove.

Rozdil je rozebrany v tomto clanku
http://www.f-sport.cz/print.php?id=69

Logika doktoru vypada priblizne takto: Aerobni snizuje cukr v krvi, cisti cevy od nadbytecnych tuku a tak pusobi i na optimalizaci krevniho tlaku. Anaerobni vyvolava velke vykyvy krevniho cukru, take pomaha bilkovinam stepit se na cukry a proto to diabetikum v jejich problemu moc nepomuze.

Logika v clanku rika: Nezalezi na tom jestli delam neco pro zdravi 60 minut, ale cely den.

Jinak se bojim ze zadna zvlastni rada jak pomoct nabrat diabetikum neexistuje. Bude to chtit zkratka vetsi mnozstvi zivin s durazem na kvalitu. Ve vasem pripade se samozrejme nejde uplne ridit jidelnickama ostatnich nabirajicich, protoze ti si ke kvalitnim jidlum muzou dovolit pridat leccos mene kvalitniho.

Predpokladam ze uz jste vybaveni tabulkami potravin ktere jsou pri cukrovce vhodne a ktere ne..ne ze by to byl naky podstatny rozdil - jeden tomu rika Specialni dieta pri cukrovce, dalsi tomu rika Zdrava vyziva pro kazdeho

Takze ted uz jen potrebuje synator najit kvantitu, ktera mu zabere a pri ktere se bude citit dobre. V clancich i denicich si jde udelat predstavu priblizne potreby pro ruzne postavy.

arnold

Člen

# Zasláno: 19 Led 2012 14:32:20


mama

Odbornost pro sestavovýní cvičebních programů u diabetiků je natolik specifická že,není možné aby doporučení k objemu a intenzitě cvičení jen tak mimochodem utrousila samostatně zdravotní sestra,doktor,dietolog nebo psycholog.Má to být celý tento tým a rozšířen o odborníka na cvičení.

N stránkách které provozuje PaedDr. Vladimír Kolouch, Ph.D., se mužeš dočíst i poslední doporučení ACSM a ADA:

"Ačkoli tělesná aktivita (TA) je klíčovým prvkem v prevenci a kontrole diabetu typu 2 (DMT2), mnozí pacienti zůstávají pohybově pasivní. Kvalitní výzkumy, jasně potvrzující význam cvičení a zdatnosti v regulaci diabetu, donedávna chyběly. Nyní je ale jednoznačně prokázáno, že pravidelná TA zlepšuje kontrolu glukosy a představuje prevenci nebo oddálení vzniku DMT2, současně pozitivně působí na krevní lipidy, hladinu krevního tlaku, stav kardiovaskulárního systému, snižuje úmrtnost a zvyšuje kvalitu života. Správně strukturovaná TA v kombinaci s mírným snížením tělesné hmotnosti vede ke snížení rizika DMT2 o 58% u populace s vysokým rizikem vzniku této choroby. Většina pozitivního vlivu PA na management diabetu je postavena na akutním i chronickém zlepšení akce insulinu, navozeném jak aerobní aktivitou, tak i posilováním. V textu je diskutován prospěch fyzícké zátěže a jsou zde doporučení jednotlivých aktivit, kontroly glukosy, prevence diabetu, gestačního diabetu a bezpečné a účinné postupy prevence komplikací, spojených s PA diabetiků." (ACSM, ADA, 2010).

Komentované společné prohlášení ACSM a ADA jasně vyhlašuje, že v prevenci a kontrole diabetu typu 2 hraje klíčovou roli nikoli omezování stravy, ale kvantita a kvalita pohybu. Zásadně se změnil pohled odborníků na posilování. Posilování v dnešní době není nějakou kratochvílí pro mladé a zdatné občany nebo pro sportovce a kulturisty. Musí se stát nezbytnou částí života každého z nás. Pravidelná návštěva fitcentra je projevem zodpovědného a inteligentního přístupu k životu a zdraví.


Ještě v osmdesátých letech minulého století se diabetikům nedoporučovalo posilování. Hlavně proto, že 99% lékařů a vědců nevědělo, co to posilování je. Všechny výzkumy vlivu tělesné zátěže na zdraví a stav diabetiků proto byly orientovány na aerobní zátěž. Jsem rád, že vědci konečně došli k závěru, že posilování je pro zdraví diabetiků prospěšné. Naši předci vždy přirozeně kombinovali posilování a aerobní zátěž. Museli pumpovat vodu, řezat dřevo na zimu, kopat studny, nosit pytle zrní nebo brambor, chodit na pole a do lesa. Dnes se k takovým činnostem nedostaneme. Přesto musíme svoje svaly vystavit podobné zátěži. Jinak zaplatíme obezitou, diabetem, amputovanými končetinami, slepotou nebo selháním ledvin. Z pohledu prevence je nutné zaplatit si kvalitního osobního trenéra a pravidelně cvičit ve fitcentrech.

Nespoléhejte na lékaře. Ti získali v této zemi - za vaše peníze - kvalitní vysokoškolské vzdělání. Jenže jim nejde o zdraví těch, kteří jim umožnili stát se (slovy nechutného politika Ratha) “elitou národa”. Velké části z nich jde jen o peníze. Pokud je nedostanou, nechají vás tady umírat a odjedou bezohledně a sobecky “rýžovat prachy” do zahraničí.

Nespoléhejte na lékaře. Vsaďte na prevenci. Začněte cvičit ve fitcentrech!

Copyright © 2010 PaedDr. Vladimír Kolouch, Ph.D.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 20 Led 2012 13:04:01 ° Změnil/a: Martin


mama
jídlo rozložené do celého dne odpovídá radám, které zde najdete.

V případě ochrany ledvin půjde zejména o snížení příjmu bílkovin pod hodnoty, které se zde doporučuji na zcela minimální - to je cca 0,8g na kilogram (nákup toho proteinu tedy nebyl nejlepší nápad).

Hmota se částečně dá vylepšít příjmem dostatečného množství kvalitních sacharidů (pečivo, rýže, brambory). Samozřejmě rovnoměrně v cca 7 jídlech. Takto se dostane klidně na váhu "výška -100" + 10kg. Což je dostatečné.

Silový trénink má na ledviny podobný vliv jako nesilový. jde spíše o celkové úsilí a celkové poškozeni svalové hmoty. Lékař si asi představoval, že se u aerobního spíše bude ulévat než u anaerobního. Protože u ledvin jde vždy o "okamžitý průtok", doporučuji silový trénink rozložit na více části během dne a týdne.

Cílový stav by měl být dva tréninky denně po 20minutách a to 3x týdně. Ale je třeba začít zlehka a množstvi záteže zvedat až po delší době. Stejně tak váhy - měl by začít trénink s vlastni váhou.

Neni to cesta k postavě jako Arnold, ale dá se tak vybudovat pevná a silná postava.

arnold

Člen

# Zasláno: 20 Led 2012 15:08:15


Ta sestra se stala obětí neinformovanosti o silovém sportu jako celku.
O tom se dá psát několik stránek,ale v zásadě to vzniklo tak že silový sportovci kteří používali anabolické steroidy aby využili maximálně jejich účinky tak používali 3-5g/kg.den bílkovin a samozřejmě měli problémi nejen z ledvinami.
Například profesionální kulturista Ray Mentzer umřel v 47 letech a navíc již několik let byl v důsledku selhání funkce ledvin odkázán na dialýzu.

U natural silových sportovců se doporučuje pro plné využití bílkovin 1až max 1,6g/kg.den.
Při natural sportu se podáváním 3-4g neprokázal žádný vyšší silový nebo svalový přírustek.
Takže pokud nechce brát anabolika a to asi nechce tak při dávkách 1g/kg.den nemůže být řeč o nějakám vysokém dávkování proteinů a toto množství jde pohodlně zajistit kvalitní stravou.
Ukazuje se naopak že pro nárůst hmoty je důležitější než množství aminokyselin celkový energetický příjem.

Vaše odpověď

Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  Insert URL  vypnout *Co to je?
...


přihlášení
 » Uživatelské jméno  » Heslo  Pozor v diskusi je jiné jméno a heslo než v E-shopu!