Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...
E-SHOP   DISKUSE   RADY, informace a články  


  návod pro použití diskuse    stránky členů diskuse    rady jak zhubnout nebo přibrat    recenze a diskuse k doplňkům    rady jaké doplňky nakoupit

 ° Domů ° Odpovědět ° Statistika ° Registrace ° Hledat ° Návod °

 Nejnovější příspěvky v diskusi:

F-sport diskuse / Recepty a jídla / Ovoce
Autor Zpráva
PetaSk

Člen

# Zasláno: 26 Bře 2007 08:38:06 ° Změnil/a: PetaSk


Ahoj, zajímalo by mě, proč se tady tolik odsuzuje ovoce? Sice je plné cukru a je energetičtější, než zelenina, ale taky obsahuje spoustu vlákniny, díky které se cukr vstřebává pomaleji. Například takové kiwi má GI jenom 50, což je méně než pšeničné vločky (67), nebo vařená mrkev (87), ovesné vločky mají skoro stejně (49). A pokud si ovoce vezmu k snidani k celozrnému pšeničnému chlebu a tvarohu, nebo si nakrájím nepřezrálý banán do vloček je to podle mě zdravá snídaně. Samozřejmě to nesmím s tou energii přehnat. To například nastává, když si vymačkám 6 pomerančů, nebo jablek, vypiju šťávu a zbytek vyhodím - tohle mi půjde do tuku určitě, pokud zrovna neběžím maratón.

Mahamotti

Moderátor

# Zasláno: 26 Bře 2007 08:46:02


právě protože cukr je rozdíl GI při délce sachru __ a při délce sachru ___________________________________

GI nepopisuje délku trávení daného sacharidu, ale inzulínovou odezvu v následujících hodinách. Vzhledem k tomu, že fruktoza se zpracovává jinak než ostatní sachry, tak je to bezpředmětné.

Koneckonců pro jezení ovoce to chce jen speciální režim.. ;-)

PetaSk

Člen

# Zasláno: 26 Bře 2007 08:51:44


A o tom to je, potraviny s nízkým GI vyplaví do krve méně inzulinu a čím méně inzulinu tím menší šance na ukládání do tuku, takže pokud si dám po obedě (sójá, rýže nebo brambory, ryba) půl banánu, myslím, že tím nic nezkazím.

Mahamotti

Moderátor

# Zasláno: 26 Bře 2007 09:11:32


PetaSk
ale to je ten speciální režim... ty nakombinuješ 100g dlouhých sachrů s 10g krátkých...

ale když máš 60kg holku měřící 150 cm, která by měla sníst tuhle porci sachrů za celý den, tak tam to ovoce už dělá neplechu, zvlášť když ho jí 3x denně

PetaSk

Člen

# Zasláno: 26 Bře 2007 10:33:32


je mi to jasne, energie, neboli sachry v jakekoliv podobe by se mely kontrolovat, ale odepsat ovoce, protoze automaticky jde to tuku je nesmysl. Ono, kdyz ona dívka to přežene ať s ovocem, nebo grahamy přibere zaručeně, energie je energie. Je mi jasné, že když budu jíst podle vyváženého jídelníčku a nadto si vezmu ještě dva banány, bude to přebytek, ale pokud přidám banán na úkor jiných sachrů, melo by to být v poho

Mahamotti

Moderátor

# Zasláno: 26 Bře 2007 10:37:25


PetaSk
pokud přidám banán na úkor jiných sachrů, melo by to být v poho
tím ale tvrdíš, že když budou tvým jediným zdrojem sachrů banany a příjmeš stejně sachrů jako bys přijal z rýže že to bude mít stejný efekt.

..nebude

PetaSk

Člen

# Zasláno: 26 Bře 2007 10:48:04


netvrdím, že budu jíst jenom banány, ve kterých je jednoduchý cukr a vláknina (nehledě na to, že v nezralém banánu je mnohem více škrobů, než cukru), tvrdím, že pokud si vezmu o 20 gramů méně rýže a místo toho si vezmu půl banánů, neublíží mí to, ale navíc si tak vezmu i vitamíny (vím, že vitamíny jsou i v zelenině a je jich tam mnohdy víc ), které skvělé chutnají. Je mi jasné, že cpát se od rána do večera ovocem a vzít si k tomu jeden suchar je blbost.

atlanta

Člen

# Zasláno: 26 Bře 2007 10:49:32


A nejlepší je si vzít banán či jiné ovoce po cvičení a nemusí se tady řešit tyhle otázky

PetaSk

Člen

# Zasláno: 26 Bře 2007 10:52:48 ° Změnil/a: PetaSk


Vím, že nejlepší je vzít si ho po cvičení, ale do posilovny nechodím každý den ;-) Já řeším, že, ovoce není žádným zdrojem cukrů, které ti nutně přecházejí do tuků

atlanta

Člen

# Zasláno: 26 Bře 2007 11:02:32


A tak že jo...já bych to ani tolik nehrotila,když dostaneš chuť na ovoce, tak si ho dáš ...ale je psína jak přemýšlíme nad tím jestli cukr z ovoce hnedka přejde do tuků a pak jsme schopni do sebe nafutrovat takovejch věcí,které jdou dvakrát tolik do tuků a ještě tak akorát dobré na tloušťku

PetaSk

Člen

# Zasláno: 26 Bře 2007 11:08:07


taky si myslím. Si sem tam dám trochu čokolády a do čaje si přidávám trochu karobu. Mám pocit, že když si člověk celý život odpírá, co mu chutná, pak nastane jakýsi deficit a dostane nehoráznou chuť i na to, čeho by si kdysi ani nevšiml.

atlanta

Člen

# Zasláno: 26 Bře 2007 11:40:46


Přesně tak, jsem živým důkazem toho,když si člověk vše odpírá a pak potom skočí jako vyhladověl vlčák a doslova sežere na co přijde :-D,ale jak si dá člověk leckdy na co má chuť, tak ho to potom tolik neláká ....a myslím si,že to chce leckdy se odprostit od striktní dodržování stravy a dopřáti si věci na které má člověk chuť, si aspoň člověk dycky na chvilku odpočine Mmm tak takovej karob a karobová čokoláda je neskutečná mňamka ))

PetaSk

Člen

# Zasláno: 26 Bře 2007 12:05:34


Ono spíš nejde o hlad, jako o zvyk jíst něco chutného. Nestačí do sebe narvat bílkoviny a sacharidy, ale vzít si něco, co uspokojí i psychicky. Přece jenom, když jdu do čajovny, ořechům v karobu neodolám. Další den se ale zase omezím na co nejzdravější způsob. A sníst jednou denně v klidu (ne rychle po tréninku) kousek ovoce mi pak zabrání se vrhnout na pekáč buchty

jennnisek

Člen

# Zasláno: 26 Bře 2007 12:12:46


U mě to je jinak. Ovoce jsem mohla jíst na kila a stejně jsem se ráda vrhla třeba na čokoládu

Podle mého je to prostě otázka psychiky a taky dost o zvyku. Jednou denně si prostě musím dát třeba jednu kostičku čokolády. Ikdyž jak kdy. Někdy nemusím sladké vůbec, jindy bych ho jedla celý den.

atlanta

Člen

# Zasláno: 26 Bře 2007 12:17:48


Tak s tím souhlasím co jsi napsal a myslím si,že ořech v karobu je vcelku zdravá alternativa hřešení )...Chjééé buchty bych si taky dala :-D,ale doma mi je nikdo neudělá

bebe

Člen

# Zasláno: 26 Bře 2007 12:23:54 ° Změnil/a: bebe


Pridavam se k tematu ovoce vs. dlouhy sacharody. Kdyz mam chut na neco, tak to v tehle dnech jsou hlavne mrazeny maliny s tvarohem. Moje maliny maj na labelu 5 g sach na 100 g. 50 na 50 s tvarohem, vyjde tolik sachru, co bych dostala ze stejnyho mnozstvi tvarohu ale bez malin, kdyz tam pridam teda jeste i ty vlocky, budiz, snizim teda jako pravdepodobnost, ze me pak chytnou chute. Co je na tom spatnyho, dat si tohle behem dne???? Vcera jsem sezrala tech malin ve finale na noc tak 200g, kopu vlocek a tvarohu, uz jenom kvuli tomu, ze jsem se chtela naplnit a rekla si, no kdyz uz na noc to ovoce stejnak nesmis a ted sis dala, tak si dej aspon poradne. A pak doslo i sladidlo, takze jsem sla i na ten rafinovanej cukr, ale to je ted jedno, proc ne ovoce s nizsim obsahem cukru v kombinaci s bilkovinou a dlouhyma cukrama kdykoliv, kdyz me to chytne??

Martin

Administrátor

# Zasláno: 26 Bře 2007 12:30:04


PetaSk
pomíjíš to hlavní, fruktoza nepotřebuje inzulín k tomu aby se z ní stal tuk !
- fruktoza je noční múrou spojených států, protože konzumováná ve velkém způsobuje cukrovku.

A není to o odpírání, je to jen o tom nezastírat si co to je a v klidu si to dát, ale s tím, že si to umím dát v chytrou dobu a v rozumném množství jinak nastupuje ono populární "já tloustnu snad i ze vzduchu"

PetaSk

Člen

# Zasláno: 26 Bře 2007 12:35:24


Takhle to s ovocem neprehanim , spis si ho dam trochu po obede, protoze se citim nasycenejsi a spokojenejsi. Pokud je toho tvarohu s malinama trochu - ne 200g jen tech malin - je to v poho, ale spis v prvni casti dne. Vecer se mu snazim vyhybat, to ani moc nemam chut se sachrama na noc precpavat, spise si vezmu Knackebrot, namazu ho trochu Riccotou a pridam redkvicky, to cele zapiju neslazenym cajem, treba cisticim s Vilcacorou. Na noc je 1/4 kg ovoce fakt uz asi trosku riziko. Ale pokud to neni kazdy vecer, sem tam nejake vykyvy asi kila tuku nepridaji.

PetaSk

Člen

# Zasláno: 26 Bře 2007 12:37:22


Martin

Tomu rozumím. Pro mě je množství akorát, vzít si ráno půlku banánu do vlocek a druhou po obede. Nebo si vzit kiwi. Jeden kousek denne je akorat, jinak si radsi vezmu zlutou ci cervenou papriku, ktera je taky sladka. Zeleninu mam skoro radsi

kingie

Člen

# Zasláno: 17 Čec 2011 16:17:52


Nevite nahodou v kterem retezci se da koupit brusinkovy dzus (min. 50%) za nejakou rozumnou cenu? Diky

Selma

Člen

# Zasláno: 26 Srp 2011 17:32:55


Odkaz na zajímavý článek, jsou tam i další: http://www.lifefood.cz/strava/mytus-jednoduchych-cukru-aneb.html
Jinak co si myslíte o jejich produktech?
Mělo by tedy určitě být lepší dát si ráno radši neochucené vločky a osladit si to ovocem a po cvičení místo sachariďáku taky radši čerstvé ovoce.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 29 Srp 2011 22:18:06 ° Změnil/a: Martin


Selma
ano ovoce neni příčinou vysokého krevního cukru, je to fruktóza. Ovšem ztloustnout se po něm dá velmi snadno - a o tom už článek nemluví.
Když už člověk netalči váhu dolů. když už udržuje, může si samozřejmě už kvůli zdraví, ovoce dopřát.

Deja

Člen

# Zasláno: 22 Zář 2011 08:59:13


Ahoj, mám trochu netradiční dotaz ohledně ovoce. Máme teď hromadu jablek a mrkví a tak se u nás doma moštuje o sto šest. O tom, že v ovocné šťávě je spousta cukru asi není nutné špekulovat. Ale...víte jak v moštovači po odstředění té šťávy zůstane jen taková ta suchá drť? Říkala jsem si, že většina těch zdravých látek (vláknina, vitamíny) je právě tam a tak jsem to zkusila osladit stévií, přidat citrónovo vodu, skořici a je to mňamka (chutná to jak klasický nastrouhaný jablko s mrkví). Jen si nejsem jistá, zda ten můj předpoklad, že fruktóza už je pryč, odstředěná v moštu, je správný?

Martin

Administrátor

# Zasláno: 22 Zář 2011 22:40:59


Deja
není správný, bude to tak půl na půl - v řecku se to používá jako výživné krmení pro dobytek

Deja

Člen

# Zasláno: 22 Zář 2011 23:10:52


Supr, budu zdravá jako prase.

Vaše odpověď

Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  Insert URL  vypnout *Co to je?
...


přihlášení
 » Uživatelské jméno  » Heslo  Pozor v diskusi je jiné jméno a heslo než v E-shopu!