Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...
E-SHOP   DISKUSE   RADY, informace a články  



  návod pro použití diskuse    stránky členů diskuse    rady jak zhubnout nebo přibrat    recenze a diskuse k doplňkům    rady jaké doplňky nakoupit

 ° Domů ° Odpovědět ° Statistika ° Registrace ° Hledat ° Návod °

F-sport diskuse / Recepty a jídla / Máslo
Autor Zpráva
Piskotek

Člen

# Zasláno: 25 Lis 2009 22:14:47


zdravim všechy

chci se zeptat jak je to s máslem??mam na mysli napr. floru ramu perlu atd...... je spatný kdyz si sem tam maznu k necemu na chleba nebo naopak dobrý??

MichalPM

Člen

# Zasláno: 26 Lis 2009 06:40:10


Piskotek
kvuli tomuhle zakladas tema?
kdyz clovek hubne,tuku ma dost a dost jen z potravin,takze si jeste nebude mazat tukem..ale ty nehubnes,ne?a margariny jsou sracky, kdyz uz,tak pravy maslo.ja ho pouzivam na vareni obcas.

Kikus

Moderátor

# Zasláno: 26 Lis 2009 09:10:39


Piskotek
Máslo patří mezi tuky tělu prospěšné. Pokud se jedná o SKUTČNÉ máslo, ne margaríny! A pokud to máslo nepřepálíš při smažení.
Když už si opravdu chceš namazat chleba, pak ho namaž máslem, v tenoučké vrstvě, margaríny zahoď!
Máslo můžeš používat i při vaření, ale jen už do hotových jídel, ve finále, aby se jen rozpustilo teplotou jídla, rozhodně ho nepřehřívat a nesmažit na něm.
Samozřejmě, že pokud je člověk v dietním režimu, musí tomu přizpůsobit i ta množství.

kveta

Moderátor

# Zasláno: 26 Lis 2009 10:31:32 ° Změnil/a: kveta


Zrovna vedle u sousedu se maslo nedavno resilo. A jelikoz si myslim, ze jen malokdo to napise takhle pekne jako pan h***a ... cituju:

Sádlo je velmi odolné proti vysokým teplotám. K přepalování dochází, ale až za delší dobu, což se o takovém olivovém oleji říct nedá. Nevýhodou je, že to sádlo obsahuje značný podíl nasyceným mastných kyselin a těm bych se vyhnul. Sádlo bude mít v normálním teplotním stavu okolo 1/3 TFA. Rama a flora mají okolo 5g TFA což je už přijatelné číslo, flora light dokonce míň jak 1g TFA, ale už nejsou tak odolný proti vysokým teplotám, zase na druhou stranu mají velmi dobrý poměr mastných kyselin. Polynenasycené mastné kyseliny v margarínech (Flora, Rama, Perla apod.) výrazně převyšují nasycené mastné kyseliny, ž čehož lze logicky vyvodit, že jsou velmi dobrým zdrojem tuku. Klasické máslo má už těch TFA o hodně víc, což není dobré, nemá tak dobrý poměr mastných kyselin a odolný proti vysokým teplotám také není, takže za dobrý zdroj tuku už považováno není.

Kikus

Moderátor

# Zasláno: 26 Lis 2009 10:36:17 ° Změnil/a: Kikus


kveta
Jenže ne všechny nasycené mastné kyseliny jsou špatné.
Navíc, většina rostlinných tuků obsahuje velké množství nenasycených kyselin omega6, které až tak příznivé pro zrdraví nejsou. Tou modlou jsou omega3 a ty jsou ve správném množství a složení prakticky jen v olivovém oleji.
Další samostatnou otázkou jsou transmastné kyseliny, které ve ztužených rostlinných tucích bývají, pokud se ztužuje nešetrně.
A je tedy otázkou, jestli není lepší jíst něco přírodního, ačkoliv nasyceného, nebo jestli do sebe cpát cosi uměle vyrobeného, ačkoliv se tváři jakože zdravě.
Samozřejmě, že je třeba zachovat požadovaný poměr nasycených a nenasycených.
Pokud se to má brát ze zdravotního hlediska - rostlinný tuk je v přirozeném stavu tekutý. Aby byl tuhý, musí se to složitě udělat a pak se to vzdaluje od jeho původního "poslání".
Další otázkou je jaká výchozí surovina byla pro ten rostlinný tuk použita...v případě orientace na nízké ceny to asi nebude příliš kvalitní rostlinný tuk

arnold

Člen

# Zasláno: 26 Lis 2009 11:28:09


em??mam na mysli napr. floru ramu perlu atd

Zrovna u těhle výrobků došlo ke zlepšení co se týče TRANS mastných kyselin ,z hlediska poly a mononasycených MK jsou spíš zdraví prospěšné,
největší průser byl ,ale dřív v obsahu TRANS MK
účinky na lidský organismus:
zvyšují hladinu LDL cholesterolu (tzv. zlý cholesterol) a navíc snižují hodnoty HDL cholesterolu (tzv. hodný cholesterol),
trans izomery také zvyšují hladiny triglyceridů v krvi, zatímco nasycené mastné kyseliny mají nepatrný či neutrální vliv.,
trans izomery mastných kyselin zvyšují hladinu lipoproteinu A, jednoho z rizikových faktorů kardiovaskulárních chorob
podle jedné studie jsou pro tělo dokonce nezpracovatelné vůbec a zahuštují krev.

V posledních letech dochází ke snižování obsahu trans izomerů mastných kyselin, protože většina výrobců na českém a slovenském používají při výrobě moderní technologie. Interesterifikace – při této metodě nevznikají transmastné kyseliny.
Ale třeba v Polsku tahle norma neplatí, takže pozor na jejich výrobky,
seriozní výrobce by měl hodnoty MK uvádět na obale.

Vaše odpověď

Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  Insert URL  vypnout *Co to je?
...


přihlášení
 » Uživatelské jméno  » Heslo  Pozor v diskusi je jiné jméno a heslo než v E-shopu!