Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...
E-SHOP   DISKUSE   RADY, informace a články  


  návod pro použití diskuse    stránky členů diskuse    rady jak zhubnout nebo přibrat    recenze a diskuse k doplňkům    rady jaké doplňky nakoupit

 ° Domů ° Odpovědět ° Statistika ° Registrace ° Hledat ° Návod °

 Nejnovější příspěvky v diskusi:

F-sport diskuse / Doplňky výživy - konkrétní látky / CLA - konjugovana kyselina linolova
Autor Zpráva
Anonymní



# Zasláno: 28 Úno 2005 15:58:27


co si myslite o tomto produkte?Je to nejaka konjugovana kyselina linolova,pri ktorej mozem zrat a sila pojde hore,ale co je zaujimave,tak vsetok tuk ide hned do travenia,takze priberiem iba cistu hmotu bez tuku.Inac to dost pouzivaju kulturisti z All-stars.Mylite,ze by to bolo dat dobre k objemovke a vyskusat to?

Martin

Administrátor

# Zasláno: 28 Úno 2005 20:38:57


Anonymní
není to tak růžové jak píšou tento produkt je znám velmi dlouho a lze použit buď v kombinaci se steroidy anebo jako přídavek do objemovky, či diety, nedoporučuji ho však jíst ve velkém.

A hlavně když si za ty prachy koupiš maso, rýži, špagety a protein tak uděláš mnohem líp

Targis

Člen

# Zasláno: 17 Říj 2006 18:25:23


A jak to vlastně přesně funguje Martine, nevíš?
Všichni kolem mě to teď nadšeně berou při hubnutí ale já tomu teda moc nevěřím...

Martin

Administrátor

# Zasláno: 18 Říj 2006 14:54:28


Targis
to jsou jen takové moderní vlny, navíc b tuto chvíli se jedná spíše o renesanci

info zde http://www.f-sport.cz/print.php?id=406

Targis

Člen

# Zasláno: 20 Říj 2006 07:48:21


OK, aspoň nelitiju že jsem se nepřipojila k renesanci
Díky

Martin

Administrátor

# Zasláno: 17 Čec 2007 11:21:21


Tak CLA dostala krásnou studii

http://www.ast-ss.com/research/cribb/research_reviews/rr_full_text.asp ?rrID=568

sice to psal prodejce, ale snad nekecá

arnold

Člen

# Zasláno: 14 Úno 2014 17:19:05 ° Změnil/a: arnold


CLA ve světle vědy
Odborníci z Lousiana State University v USA, kteří publikovali výsledky svých mnohaletých výzkumů v časopise American Journal of Physiology, jí přisoudili, že

tlumí potřebu přijímat nadměrné množství energie (mírní pocity hladu)
tlumí růst tělesné tukové tkáně
zvyšuje rychlost metabolismu a tlumí její pokles zejména v noci (zvyšuje energetický výdej)
zamezuje odbourávání svalové tkáně (katabolismus) v důsledku sníženého přívodu energie.

Zjistili zajímavou skutečnost, že strava obohacená CLA měla pozitivní vliv na odbourání tukových vrstev nezávisle na tom, kolik tuku obsahovala. Jinými slovy, jestliže máme ve stravě dostatek CLA, nemusíme se tuků tolik obávat. Třeba proto čerstvě nadojené kravské mléko (kolem 4–5 % tuku) nebylo u našich předků důvodem k tloustnutí a obezitě.Tendence vyloučit tuky ze stravy vůbec má totiž jeden velmi negativní důsledek – snižuje se aktivita vitaminů A, D, E a K a hormonů, které jsou výhradně rozpustné právě v tucích.
Když Američan Dr. M.W.Pariza objevil CLA v r. 1987 v hovězím mase, zajímal ho hlavně její účinek na zhoubné nádory, protože o příbuzné kyselině linolové bylo známo, že působí jako karcinogen. Ke studiu si vybral hovězí maso obsažené v hamburgerech, aby studoval, jaké karcinogenní látky lze v této potravině očekávat. Zjistil, že posunutí dvojné vazby uvnitř molekuly CLA znamená úplně opačný účinek než u linolové kyseliny! U CLA z hamburgerů byla tedy naopak prokázána antikarcinogenita podobně jako např. u selenu! Kromě ní dokázal Pariza, že CLA ještě působí proti ateroskleróze a patří mezi silné antioxidanty. Potom už nebylo složité doložit, že CLA zamezuje oxidaci LDL-cholesterolu na nerozpustnou formu, zlepšuje poměr mezi užitečným HDL- a škodlivým LDL-cholesterolem a celkově snižuje hladinu cholesterolu v krvi. Není to senzace, že látka, která se výhradně vyskytuje v živočišných tucích stejně tak jako cholesterol, nás zároveň chrání proti škodlivým účinkům tohoto strašáka?
Není divu, že povzbudivé výsledky vědeckého výzkumu CLA nebývale rozšířily zájem o tuto látku i v dalších vědeckých kruzích. Dnes se zdá, že CLA může u diabetu 2. typu prokázat stejnou službu jako trojmocný chróm, tj. stabilizovat hladinu krevního cukru. Nadějně také vypadají studie antitrombotických (proti krevním sraženinám) a imunitu zvyšujících účinků CLA.

Potravina Porce --------------Obsah CLA (mg/porce)
Máslo 1 lžička (7 g) --------------------76
Jogurt 1 kelímek (150 g)----------------- 1050
Tavený sýr 1 plátek (28 g) -------------------169
Tvrdý sýr 1 plátek (28 g) ------------------108
Pečený hovězí steak 100 g -------------730
Rostlinný olej 1 lžička (5 g) ---------------1

--------------------------------------------------------------
CLA (kyselina linolová)
Umožňuje zajistit optimální poměr mezi množstvím svalové hmoty a tukové tkáně v těle.
snižuje tělesný tuk
zvyšuje přirozenou obranyschopnost organismu
podporuje rozvoj svalové tkáně
zabraňuje vysoušení a vypadávání vlasů
vykazuje protinádorové účinky
podporuje příznivé hojení ran

RNDr. Petr Fořt, CSc.
Dr. Petr Fořt je uznávaným odborníkem na biochemii, fyziologii, dietologii a výživu i ve vrcholovém
sportu. Působil v realizačních týmech českých sportovních reprezentací a je autorem více jak 20 knih

-------------------------------------------------------------------

Jaký je mechanismus působení CLA?
Teprve nedávno přinesla věda výklad mechanismu působení CLA při kontrole hmotnosti a podpoře svalového růstu. O enzymu lipáze je známo, že přispívá k uvolňování tuku z tukových buněk. CLA lipázu aktivuje, takže účinkem CLA se uvolní více mastných kyselin z tukových zásob do krevního oběhu, který je přenáší do mitochondrií svalových buněk, kde se spalují. Lipoproteinlipáza naopak podporuje transport tělesných mastných kyselin do tukových buněk a CLA její aktivitu oslabuje (inhibuje), takže tuk má menší sklony k ukládání.
● Na University of Memphis (USA) užívaly dvě skupiny (po 27 osobách) zkušených fitness trenérů CLA (5600 mg/den) nebo placebo (olivový olej). Ve skupině s CLA se zvýšily silové výkony v benčpresu a leg-pressu v průměru o 13,6 kg/měsíc, zatímco ve skupině s placebem pouze o 4,3 kg.
● Na Kent State University užívaly dvě skupiny (po 24 osobách) začínajících kulturistů buď 7200 mg CLA/den, nebo placebo (rostlinný olej). Po šestitýdenním tréninku dosáhla skupina s CLA pozoruhodných výsledků při budování svalové hmoty a nárůstu síly. Přírůstky celkové svalové hmoty, obvodu bicepsu a nárůst síly byl téměř o 100 % vyšší než u skupiny, která užívala placebo.
Za doporučenou denní dávku pro běžnou populaci, usilující o kontrolu hmotnosti, se považuje 100–300 mg denně. U sportovců, kteří chtějí ztratit co nejvíce tuku, podpořit svalový růst a výkon se osvědčilo dávkování 3000 mg/den, které se také doporučuje při obezitě. Zatím nebyly nalezeny žádné vedlejší účinky CLA.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 17 Úno 2014 09:40:34


arnold
prsknu tzo zase do článku, jo?

arnold

Člen

# Zasláno: 17 Úno 2014 14:55:55


Martin
Jasně

Vaše odpověď

Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  Insert URL  vypnout *Co to je?
...


přihlášení
 » Uživatelské jméno  » Heslo  Pozor v diskusi je jiné jméno a heslo než v E-shopu!