Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...
E-SHOP   DISKUSE   RADY, informace a články  


  návod pro použití diskuse    stránky členů diskuse    rady jak zhubnout nebo přibrat    recenze a diskuse k doplňkům    rady jaké doplňky nakoupit

 ° Domů ° Odpovědět ° Statistika ° Registrace ° Hledat ° Návod °

 Nejnovější příspěvky v diskusi:

F-sport diskuse / Trénink a cviky / Shyby
Autor Zpráva
rosik

Člen

# Zasláno: 21 Bře 2011 22:52:56


Ahoj, 2 roky chodím pravidelně cvičit, vystřídal jsem pár tréninků (jedině celé tělo), ale pořád bojuju se shybyma širokým úchopem.
Dám sám s vypětím 3 a víc nezvládám.
Jestli je to provedením, nebo tím kolik vážím.

Asi to dělám špatně a nezapojuju ty správný svaly, přijde mi, že to tahám rukama a ne zádama.

Teď jsem dojel trénink 3x týdně
A: Prsa, Záda, biceps
B: Ramena, triceps
C: Nohy, záda

přičemž v A:
1. přítahy JR
2. shyby 10ser po 3 opak
3. přítahy spodnzádaík kladky podhmatem
4. veslovani
5. pullover
6. motylek
7. bench press na nakloneny lavici
8. tlaky s JR
9. stahovani protismernych kladek
10. - 12 biceps

a v C mám zakompilovaný
delt deck, mrtvý tah, pullover na TRX

Docela mi vyhovuje, že ty záda jedu víckrát týdně.

Mohl by mi někdo z borců poradit jak na ty shyby?

Vážím si každé rady a Vás všech, jak na sobě makáte.

BTW: V budoucnu, mě tak napadlo, viděl jsem tu trénink na celé tělo a důrazem na triceps.
Tak jsem si říkal, že bych jel trénink na celé tělo 2 měsíce 4x týdně víc zaměřený na každou svalovou partii, triceps, prsa, záda, biceps nohy, težké lehké dny.
Viz tady ten triceps http://f-sport.cz/print.php?id=275
Co vy na to?

Díky

Marek

Moderátor

# Zasláno: 22 Bře 2011 11:15:00


rosik
Ahoj, na shyby jsou nejlepší shyby, ale to už víš, protože je cvičíš. Mě dost pomáhalo stahování horní kladky za/před hlavu a taky i jen negativní fáze shybů. Udělej 3, pak pár s dopomocí (máš-li možnost) a pak ještě se nech párkrát zvednout (nebo se o něco vzepři nohou) a pomalu se spouštěj. Možná děláš ty shyby až mo široký? Čemu přesně říkáš široký shyby?

Martin

Administrátor

# Zasláno: 23 Bře 2011 10:18:35 ° Změnil/a: Martin


rosik
stačí se na shyby zaměřit, 3 je opravdu málo. Dělej je prostě pořád, tělo si bude muset zvyknout. Vnímej svaly, které se hybou. Správná strava, vitamíny a minerály, předtréninkovou pumpu. A zkoušej Shyby i doma.
Pokud děláš jen 3, tak na to nastup třeba 5x za trénink a pak i doma tak 3 až 5x za den. Dělej to cca 14 dnů a pak zkus další týden 5 shybů.
Vždy než jdeš na shyby tak udělej 10 kliků.

V tomhle jsou skryty snad všechny principy zvyšování síly

rosik

Člen

# Zasláno: 23 Bře 2011 13:42:44


Mám na mysli shyby na těch šikmých madlech, by voko tak o 7cm širší než šíře ramen, široký moc nedělám, to bych se jinak nepřitáhl vůbec.

Ted zkouším 21 jako z EZ na bicák.
Vždy jednotlivé fáze shybu a nakonec 7 celých shybů. To vše na stroji s protiváhou, ale mám tam tak 5protizávažíček.

nebo taky s malým protizávažím 10shybů, pak přidám protizávaží a hned jedu dalších 10, pak zase přidám protizávaží a dalších 10.

Když bych to dělal opačně a jel s ubírající tendencí protizávaží, tak v té 3 serii se nepřitáhnu tolikrát.

A ty kliky mám dělat pomalu?

Já teď doma jedu, 30 kliků za 30 sekund a pod hrudí mám daný tenisák, tak abych se mohl soustredit jen na kliky.

rosik

Člen

# Zasláno: 23 Bře 2011 13:52:04 ° Změnil/a: rosik


Teď je na rýsovací a hubnoucí trénink ještě brzo?
Co kdybych najel teď tak na měsíc a půl jen na nějaký trénink pro zvýšení síly?

tenhle trénink se mi líbí:
http://f-sport.cz/print.php?id=23

abych si zvýšil

Bench press (moje max: 100kg -3x)
mrtvý tah (max: 120kg +2x)
shybů
popřípadně dřepů

máš na to nějaký speciální silový trénink pro zlepšení všech?
Vím že nejde vše najednou a hned, to je mi naprosto jasný.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 24 Bře 2011 14:44:06


rosik
úchop dávej jen lehce širší než máš lokty - úchop musí být přirozený.

Ok, dojeď ten tvůj nápad, pak můžeš zase zkusit to co jsem popsal. Hlavní je ty svaly nutit. Nebudeme to kombinovat, to nemá smysl.

Rýsovací a hubnoucí trénink neexistuje. Trénink je stejný, mění se strava.

Matyldak

Člen

# Zasláno: 10 Říj 2011 22:32:52


Rýsovací a hubnoucí trénink neexistuje. Trénink je stejný, mění se strava.

Já jsem četl, že pokud se rýsuje, měla by se zvýšit intenzita tréninku + zařadit nějaký další sport, kde je obrovský výdej energie(squash,tenis,plavání) a omezit tuky asi na 3/4 svojí váhy, co si o tom myslíš Martine?

Matyldak

Martin

Administrátor

# Zasláno: 14 Říj 2011 13:14:26


Matyldak
to je nesmysl, tím se svaly zmenšují.

Kulturista potřebuje svaly stále zvětšovat a jen na nich ubírat tuk. Rýsování je tedy fáze, kdy se růst dvlové hmoty zpomalí a začne se pálit tuk.

takže stále stejné tréninky pro maximální vyplavení růstového hormónu, stále důkladné propumpování pro růst, stále stejná regenerace.
Mění se strava - svaly už dostanou málo energie, ale tím se začnou pálit tuky.
A přidává se aerobka - opět s důrazem na ochranu svalové hmoty.

Matyldak

Člen

# Zasláno: 7 Lis 2011 21:41:26


Martine, tak že pokud chci začít po zimě rýsovat, doporučuješ mi cvičit tak jak cvičím teď, přidat nějakou aerobní aktivitu?(běhání s kámošem už mám domluvené, asi sobota a neděla) + změna jídelníčku na omezení tuků a zvýšení bílkovin?

Teď jsem se vážil, a digitální váha ukazuje, že mám kolem 20% tuků, což je brutálně nechutná představa. Mám v plánu to snížit na 10-%.

Díky za odpověď.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 9 Lis 2011 14:27:38


Matyldak
moc se těmi procenty neřiď. Tuk na břichu nad 3cm je problém.

Tréninky krátké co nejtvrdší, spoustu pumpování - účel je nejen obrovský energetický výdaj, ale i vliv na hormóny.

Aerobka jen zlehka, ber ji jako prokrvení svalů, ne jako něco na unaveni.

A klíčem je samozřejmě ostrá dieta = hodně živin, ale jen kvalitních.

wilda

Člen

# Zasláno: 14 Led 2013 11:00:27


Moje osobni zkusenost (netvrdim ze nejlepsi) je delat shyby denne. V posilovne jsem nenasel zadny podpurny cvik, ktery by muj pocet shybu nejak ovlivnil. Je to hodne specificky cvik. Na netu je nekolik treninku specializujicich se na shyby. Pokud je z nejakeho duvodu nechces aplikovat, delej nekolikrat denne sve maximum. Pokud uz nezvladas "cele" shyby, osvedcily se mi i negativni opakovani ci shyby s dopomoci. Sam za sebe rikam, ze jen delanim shybu lze navysit jejich pocet.

Jancha

Člen

# Zasláno: 14 Dub 2013 17:59:06 ° Změnil/a: Jancha


Můžu poprosit o radu jak jako začátečník se shyby začít? Ráda bych je začala zařazovat do tréninku ale nikdy jsem je nedělala a silově taky nejsem vůbec zdatná, takže moje první pokusy nic moc. Přítel mě vysadil nahoru a tam jsem se jen tak tak udržela, snažila jsem se spouštět pomalu dolu, ale po cca 3 vteřinách jsem se musela pustit.
Tak jak začít? (a zároveň ze sebe v posilovně neděla debila, co na hrazdě visí jak opice)

packa17

Člen

# Zasláno: 14 Dub 2013 18:47:10


Jancha
pokud u vás v posilovně je na to stroj kde si nastavíš protizávaží tak určitě začít tam protože na shyb s širokým úchopem nemám ani já,zatím dávám shyb s podhmatem chvíli držím nahoře a pak se pomalu spouštím ale pokud se nepřitáhneš z visu podhmatem tak nemáš ani náhodou šanci udělat shyb s nadhmatem a ještě na široko

papricka28

Člen

# Zasláno: 14 Dub 2013 18:54:40


packa17
Ty děláš shyby podhmatem? a já se tady celou dobu morduju jen s širokými shyby nadhmatem příště to zkusím i tím podhmatem a uvidí

papricka28

Člen

# Zasláno: 14 Dub 2013 18:56:45


Matyldak
Tyhle váhy ukazují uplně jiná procenta, na inbody mi naměřili 16,7 % a ve stejný den váha ukazovala 20 %...asi budeš mít spíš méně

packa17

Člen

# Zasláno: 14 Dub 2013 19:01:04 ° Změnil/a: packa17


papricka28
na stroji s dopomocí dělám nadhmatem na široko ale zkouším na hrazdě bez dopomoci podhmatem když nemám sílu udělat sama shyb nadhmatem a ještě na široko takhle se dopracuji ke shybu a zlepším svojí sílu když se přitáhnu z visu podhmatem chvíli nahoře posečkám a pak se pomalu spouštím dolů a takhle třeba 4x

Jancha

Člen

# Zasláno: 14 Dub 2013 19:10:54


packa17

no právě že vůbec nevim, jestli tam takovej stroj je. musím se někho zeptat. já jsem to zkoušela na ty klasický hrazdě samozřejmě s podhmatem, ale když člověk nemá dostatek síly a nezvládá techniku, tak se tam drží jenom rukama zuby nehty a pak ho druhý den bolí akorát tak bicepsy - což je špatně. Ale nějak začít právě musím.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 15 Dub 2013 10:03:04


papricka28, packa17
jenže u úzkého úchopu podhmatem zabírají dost významně bicepsy a jen trochu a jen část zad. U úchopu naširoko pracuji záda mnohem lépe. nejuniversálnější je úchop nadhmatem v šířce loktů.
Pokud nezvládáte váhu, tak si tam dejte lavičku a jak máte ohnuté nohy do pravého úhlu, tak se tam zasekněte nárty a lehce se tak odlehčíte.

Zde technika http://www.f-sport.cz/print.php?id=31#shyb2

Vaše odpověď

Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  Insert URL  vypnout *Co to je?
...


přihlášení
 » Uživatelské jméno  » Heslo  Pozor v diskusi je jiné jméno a heslo než v E-shopu!