Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...
E-SHOP   DISKUSE   RADY, informace a články  


  návod pro použití diskuse    stránky členů diskuse    rady jak zhubnout nebo přibrat    recenze a diskuse k doplňkům    rady jaké doplňky nakoupit

 ° Domů ° Odpovědět ° Statistika ° Registrace ° Hledat ° Návod °

 Nejnovější příspěvky v diskusi:

F-sport diskuse / Osobní deníčky - nabírání svalové hmoty / Peete001 65/175 Jídlo jinak..
Autor Zpráva
peete001

Člen

# Zasláno: 23 Čen 2011 23:30:32


Zdravím, tak jsem se rozhodl sesmolit několik dotazů, vše se to bude pro začátek týkat jídla (trénink necháme na potom )

Určitě bude mít někdo zde více zkušeností . Klasických dotazů na nabrání je tu mnoho, to jsem už pročetl, ale veřím, že můj bude trochu specifický.

Na úvod: 175cm, 65kg, 31 let, (po „povinném“ hokejovém a fotbalovém mládí nyní rekreační sportovec)

První dotaz – jak to je s hodnotami B/S/T v porci jídla v restauraci nebo závodní jídelně či v mražence(porce jídla zatavená v plastové misce do mikrovlnky) ? Jde mi o to, to nějak zprůměrovat(ve finále tam je vždy XY g nějakého masa – vepřové kuřecí, hovězí, tedy bílkoviny, YX g přílohy – brambor, rýže, těstoviny, knedlík, tedy sacharidy) Vytáhnout v plné jídelně decimálku a odvažovat brambory potažmo lovit v guláši nebo číně kousky masa apod. se mi zdá dost divný. A pořád si myslím, že je lepší mít teplý jídlo než ohřívat konzervy. Navíc nevím zda jsem někde neudělal chybu, ale při odvažování kuřete mi vyšly „obrovský ztráty“ – 1,3kg celýho syrovýho kuřete mělo ve finále polovinu masa, zbytek byl „odpad“. Na toto by mohl odpovědět nejspíš místní fanda, co zároveň někde v kuchyni dělá. Vše ostatní si spočítám a sečtu, ale ta jídelna mi v tom hapruje, když nevím jak ji započítat.

V mých letech není cílem být profi kulturista, ale jen nabrat tak cca do 10 kg na svalech (nejde mi o to splnit konkrétní váhovou kategorii do soutěží, spíš jen tak aby to bylo „vidět“ a udržet si pozitivní přístup k pohybu). Těch vrchních 65kg je moje dlouhodobá váha – pod ní moc nespadnu ani když náhodou na 3 tejdny „vysadím“ (dovolená, apod.) Cvičím už od střední( ale moc to vidět není, člověk by řekl, klasický ektomorf) posledních 10 let celkově sport tak aktivně rekreačně . Jednu dobu jsem byl schopen dostat se přes 75 kg (váhy – ne svalů), ale to bylo opravdu tím stylem – přes půl kuřete na den, hafo těstovit (rýži moc nemusím), fish and chips, jogurty a vše okolo, málo pohybu (krom fitka vlastně vůbec), whey protein, gainer.. Celkově už mě to jídlo lezlo krkem, až mi z toho bývalo těžko (když jsem zkoušel žvýkat papriku apod.), což asi taky není dobře. Navíc to nabírání trvalo přes rok a z5 na 65kg jsem byl za cca 4 měsíce (víc pohybu, nepřejídání se, ale ikdyž jsem vysadil hlídání hodnot, tak 2 teplý jídla denně a svačiny a drobnosti okolo jsem měl neustále)

Nyní mám o5 období, kdy si říkám, že už by se to mohlo povést – nabrat (teda to vím, že to jde) a hlavně udržet tu váhu, bez toho bych si připadal jak sud. Můj nynější jídelák vypadá přibližně takto :

5:30 – 2x rohlík se salámem (cca 9g Vysočiny – nebo jiný suchý sal., 13g šunkového – nebo jiný měkký sal. , 15g Eidam na rohlík) Nebo 1 rohlík „s oblohou“ a instantní polévku se suchým rohlíkem
8:30 – rohlík „s oblouhou“ a oplatek (delisa, tatranka)
10:45 – teplý oběd v kantýně
13:00 – rohlík „s oblohou“
14:30 – rohlík „s oblohou“ + párek v rohlíku
17:30 – banán nebo jogurt nebo oplatek
18:30 – cca 120g těstovin (nebo 2 -3 rohlíky) + 100 – 140g kuře X mraženku
21:00 - rohlík s jogurtem nebo rybím salátem nebo párek v rohlíku

Na noc si udělám cca 80g Musli (se směsí ovoce) s mlíkem a když se vzbudim a musím se vypustit, tak to v mezičase zdlabu (nebo to dojím ráno nebo „v průběhu“ dne)

Pokud mám noční, tak oběd v kantýně nahradí mraženka. Nepočítám polívky(při obědě),ovoce, sladkosti, rychlý cukry v nápojích atd.-to beru jako bonus.

Paradoxně mi nedělá problém udržet tento režim v pracovním dni, horší to je o weekendu nebo v nepracovní dny, ale i tehdy jídelníček vypadá podobně, jen ne s takovou pravidelností. Když vyrazím na kolo, na nohec apod.tak lehce na pivko a k tomu hambáče , ďábelskou topinku, normální oběd v restauraci nebo podobně..

Když jsem si asi týden opravdu vše zapisoval , vycházelo mi 100-120g B, 220-300g S (se svým spalováním si s tuky moc hlavu nelámu), což si myslím, že je na 65 kg v poho, horší je, že už mě toto množství jídla nacpává a mám problém ho v sobě udržet. Mám ještě trochu rezervu v tom, že až trochu přiberu můžu přidat ten sušenej protein a gainer (jako doplňky), ale moc neveřím, tomu že pokud bych těch řekněme 10kg přibral, že do sebe dostanu dalších aspoň 60g S a 15g B (to je 100g nějakýho masa, prostě další slušná porce jídla navíc) a i kdyby, tak co mi je platný, že to do sebe nacpu, když mi to metabolismus hezky rychle pošle do kanálu?? A taky se mi víc líbí vosí pas a ne vzhled v břiše zašitého kopačáku (tento pocit jsem při svém váhovém maximu měl)

A mimochodem- je třeba zde v těchto výživových tabulkách zohledněn aktuální trend masokombinátů (nebo řetězců) napíchat (hlavně) měkké salámy vodou? Poslední dobou mi připadá, že když koupím 20dkg tohoto salámu, tak ho doma musím vyždímat a převážit, abych mohl kalkulovat s nějakými hodnotami.

Pokud ma někdo zkušenosti podělte pls.

Díkec Petr

kingie

Člen

# Zasláno: 24 Čen 2011 10:32:12


Motto: Do kanalu ti posle metabolismus jedine jidlo z kanalu

Hodnoty do 120 B a 300S staci i s kvalitnimi potravinami spis na udrzeni nez na pribrani..a u rohlikove diety je to tezsi tim tuplem.
Cim rohliky nahradit: kyble brambor, ryze, vlocky, neco-zrne pecivo, zaradit ovoce pravidelne (dilema ovoce nebo oplatek v 17:30 je celkem vtipne), k jidlum pridavat zeleninu.

9jidel denne je zbytecne moc, kdyz to zkvalitnis, tak 7 jidel bude az az. Nech taky nekdy metabolismus odpocivat a musli+mliko si dej az po ranu...neni to lehko stravitelne a budes z toho dehydratovany(v noci nepijes).

Zjistovani velikosti porci - nazkousej si to doma, odhadnout od oka to mnozstvi se naucis rychle.

S takovymi starostmi jestli je parek napusteny vodou si nemusis lamat hlavu, beztak do nich davaji zbytky co spadnou v reznictvi ze stolu a psi na ne nemaji chut. Kdyz parky nahradis masem, nebo jinymi zivocisnymi bilkovinami. A nakonec kvalitni parek nebo salam porad neni kvalitni jako maso, ale stoji podstatne vetsi prachy nez maso.

Nasadit krabickovy system s predem pripravenym jidlem, mit aspon kazdy treti den anaerobni cviceni a nabirat hmotu by nemel byt problem.

peete001

Člen

# Zasláno: 25 Čen 2011 20:22:08


Díky za postřehy, ještě bych to potřeboval doladit:

Krabicový systém a rohlíková dieta: přiznávám bez mučení, že rohlíky mám rád, ale je občas je nahrazuji jiným pečivem - se srovnatelnýmihodnotami (takže ten jidelák byl orientační) a navíc díky pracovnímu zařazení (řekněme "dělník u pásu" 12 hod. šichta), je ten krabicový systém trochu nemožný - "ztrácet se" každy 2 hodiny a schovanej sfutrovat nějakou kvalitní porci by mohlo procházet tak první tejden, takže ikdybych ty rohlíky vyměnil, tak bych potřeboval poradit za něco rychlýho do ruky, co se dá stlačit "za pochodu"

Dobrá tak tu sváču v 17:30 nemusíme počítat jako jídlo (vezmu to jako bonus) a jsme na 8 jídlech - i tak snad srazím a zkvalitním.

Tu zeleninu (ovoce) dávám celkem pravidelně (ikdyž mám rezervy a můžu víc) jen jsem to nějak výrazně nezmiňoval, protože tam ty B a S moc nejsou - to spíš vitamíny

Zjištění velikosti porcí: no když se rozdával um a chuť vařit, tak jsem asi chyběl. Tzn. jsem rád že si ukuchtím kuře a "rozmanitost" jídel doháním výběrem v te jídelně nebo restauraci, takže doma to moc nenakoukám, spíš jsem si myslel, že to někdo kdo se tím hodně zajímá bude vědět nebo že je to třeba v nějaký vyhlášce k závodnímu (veřejnýmu) stravování nebo tak něco..

A nakonec asi věc osobní zkušenosti, co se těch hodnot B a S týče:
Na různých fórech a stránkách (a to i těch, co se tváří stejně fundovaně) o posilování a stravě jsem se dočetl názory, že tělo není schopno bez anabolické pomoci strávit víc jak 1,6g B na 1kg hmotnosti (možná proto jsem se v tom svém období cítil jako sud, když jsem jich měl 2,5g). Osobně zastávám názor že zálěží na kvalitě a zdroji B a to množství beru jako plovoucí. Snažím se držet minimální hranici na těch (nestravitelných ) 1,6g/kg a horní moc nehlídám, ta tak nějak příjde sama tím pocitem nasycenosti. Každopádně vidím že se musím zaměřit hlavně na ty S a snad to půjde nahoru

kingie

Člen

# Zasláno: 26 Čen 2011 11:30:52


Jj, neni to jen o hodnotach...i kdyz jis salam nebo parek co ma papirove dobre hodnoty, je to taky tim, ze se do nej pridavaji rostlinne bilkoviny, a ty nejsou tak vyuzitelne.

Mnozstvi bilkovin - Jedna mira pro vsechny bude platit mozna pro ty co sedi na zadku. Kazdy ma totiz jiny podil svaloviny na hmotnosti, kazdy ma ruzne mnozstvi aktivity i jinou produkci hormonu - schopnost ulozit bilkoviny musi byt ruzna. Anabolicka pomoc je i trenink. Zichr je zichr, urcite je lepsi kdyz ti 20g B denne prebyva nez chybi.

Jak tlacit kvalitni jidlo za pochodu, to si taky moc neumim predstavit, tak nemam sajn jak tohle resit, o rady jako zmenit praci asi nikdo nestoji

peete001

Člen

# Zasláno: 18 Čec 2011 14:54:07


Pokračování :)
Tak počáteční rozhodnutí, nadšení a změna přinesly prvotní uspěch: cca +5kg :n08:
Jen ještě jeden postřeh nebo spíš dotaz.
Při úpočítání (vážení) jídla se má vycházet ze syrových nebo konečných hodnot? Mám tím na mysli to že maso (bílkoviny) tepelnou úpravou ztratí na hmotnosti, takže třeba z kila syrového prasete mám jen 600g pečeného, takže počítám B z těch 600g. Správně? Ale na druhou stranu přílohy (sacharidy) vetšinou vařením natáhnou vodu a hmotnost zvětší, takže třeba 100g syrových těstovin ve finale váží skoro čtvrt kila zatím tady zas počítám S ze syrového množství.. (???)

Martin

Administrátor

# Zasláno: 18 Čec 2011 15:11:20


peete001
vše se váží za syrova

Zkus psát kratší příspěvky, třeba ja ty megadlouhé nečtu, jsem tak nějak v kalupu

Vaše odpověď

Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  Insert URL  vypnout *Co to je?
...


přihlášení
 » Uživatelské jméno  » Heslo  Pozor v diskusi je jiné jméno a heslo než v E-shopu!