Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...
E-SHOP   DISKUSE   RADY, informace a články  


  návod pro použití diskuse    stránky členů diskuse    rady jak zhubnout nebo přibrat    recenze a diskuse k doplňkům    rady jaké doplňky nakoupit

 ° Domů ° Odpovědět ° Statistika ° Registrace ° Hledat ° Návod °

 Nejnovější příspěvky v diskusi:

F-sport diskuse / Nezařaditelné a další dotazy a odpovědi / Výživové tabulky
Autor Zpráva
Luek

Člen

# Zasláno: 10 Čec 2011 00:25:09 ° Změnil/a: Luek


Ahoj,
chtel bych se zeptat jak je to s vyzivovou tabulkou na http://www.f-sport.cz/print.php?id=273

Chci trochu zhubnout zase po letech bezneho cviceni, tak musim zmenit pristup ke ztravovani, ale nejak si nejsem jisty vypoctem. Respektive jestli uvedena tabulka pocita s telesnou zatezi konkretniho cloveka.

Cetl jsem ze:
- příjem kalorií menší než BMR vede ke snížení hmotnosti, vyšší příjem znamená přibírání
- vypocet BMR = 66 + (13.7 x hmotnost v kg) + (5 x výška v cm) - (6.8 x věk)
- BMR však nezahrnuje, zda-li jste během dne aktivní či nikoli. Chcete-li zjistit celkové množství kalorií, které váš organismus přes den potřebuje, vynásobte BMR koeficientem dle vaší činnosti:

0.9 - neaktivní a je (či v posledních 2 letech byla) předepsaná dieta
1.2 - neaktivní
1.3 - středně aktivní (cvičení 3 dny v týdnu nebo tomu odpovídající)
1.7 - velmi aktivní
1.9 - extrémně aktivní

1.6 typuju sebe, cvicim kazdy den, delam v kanclu

Potom je tedy otazkou, jak vypocitat prijem kj ktery je na stredu (nehubnu, nepribiram) Podle vypoctu vyse mam zakladni BMR 1947 a po nasobku 1,6 jsem nekde na 3115 kcal (13042 kj), pritom v uvodu zminena tabulka ukazuje pro vahu 87 kg stred 9930 kj a mnozstvi 13500 kj je uz pro nabirani... Jde mi o to, abych sel dolu s kaloriemi o tolik, abych hubnul, ale nedostal se pod hranici zpomaleni bazalniho metabolismu ktera je snad nekde kolem 1500 kcal (6000 kj), coz je prakticky hodnota v uvedene tytez tabulce pro hubnuti... (je mi jasne ze zpomaleni metabolismu ke zhubnuti nevede)

diky za odpoved

arnold

Člen

# Zasláno: 10 Čec 2011 16:23:42 ° Změnil/a: arnold


Luek
Tyhle tabulky jsou jenom takovej orientační nástřel, ale zhruba sedí,
zkus nějakou hodnotu v rozmezí 2100-2600 kcal a uvidíš po 14 dnech jestli hubneš nebo ne,
potom podle potřeby přidáš nebo ubereš.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 16 Čec 2011 00:17:34


Luek
ty tabulky kašlou na kj. A to proto, že kj sčítají jabka s hruškami. V tomto případě tuk s bílkovinam, sacharidy a alkoholem. Přitom každé má v těle jiný úkol.

Zde tedy bereme kolik čeho konkrétně asi potřebuješ a ty tabulky doporučí kolik potřebuješ sachrů, kolik bílkovin a kolik tuků. To, že to nakonec shrnou pomoci kj, je už jen taková informace na nic ...

A jak píše Arnold, je to jen pomoc, jak si najit startovní čáru, ale pak si to přizpůsobíš konkrétně na sebe.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 28 Čec 2011 12:38:37


Kalkulačka pro výpočet denního příjmu živin

předělal jsem to z XLS na online kalkulačku,t ak doufám, že se to bude lépe používat:

Kalkulačka pro výpočet denního příjmu živin

Všímavi si jistě všimnou drobných změn ve výpočtové křivce, trochu jsem si s tím vyhrál. Ale je topořád samozřejmě jen nástřel pro ty, kteří neví kde začít. Nebo často odpověď těm, kteří nemají představu a provnání, že ji vlastně moc nebo málo.

Vaše odpověď

Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  Insert URL  vypnout *Co to je?
...


přihlášení
 » Uživatelské jméno  » Heslo  Pozor v diskusi je jiné jméno a heslo než v E-shopu!