Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...
E-SHOP   DISKUSE   RADY, informace a články  


  návod pro použití diskuse    stránky členů diskuse    rady jak zhubnout nebo přibrat    recenze a diskuse k doplňkům    rady jaké doplňky nakoupit

 ° Domů ° Odpovědět ° Statistika ° Registrace ° Hledat ° Návod °

 Nejnovější příspěvky v diskusi:

F-sport diskuse / Recepty a jídla / Jidlo bohate na bilkoviny + maly vyber jidel
Autor Zpráva
stepexxx

Člen

# Zasláno: 6 Srp 2011 18:41:31


Ahoj,

uz delsi dobu jedu podle vlastnorucne sestaveneho jidelnicku, s vysledky jsem spokojen, nicmene me trapi toto:

- Mam problem najit vhodny zdroj bilkovin(ne proteinovy shake), ktery bych mohl pouzivat casto na svaciny, treba v praci, tedy nic, co musim hodinu pripravovat. Zatim v jidelnicku tocim: cottage,tvaroh,jogurt, tvrdy syr,sunka, tunak,smakoun. Problem je ze je jidelnicek dost monotoni - porad jim to same, navic treba kdyz chci jist hodnoty na jedno jidlo B/30,S/50,T/9, nejsem schopny z nekterych z vyse uvedenych zdroju poskladat bilkovinovou slozku(obzvlast v pripade jogurtu a syru).

Jak to delate vy? Davate si po kazdem jidle jeste shake, abyjste do sebe dostali i spravne mnozstvi proteinu? Mate jeste nejake tipy na svacinu, krom toho co jsem vyjmenoval(tvaruzky nesnesu)? Vecere a obed si pripravim uz vice pestre, s tim problem nemam.

Predem diky za reakce,

Stepexxx

kveta

Moderátor

# Zasláno: 6 Srp 2011 19:21:33 ° Změnil/a: kveta


stepexxx
Maso (hovezi, kureci, kruti, kralici, veprovy ... tech je), vajicka a jiny ryby nejis? Protein je doplnek ne nahrada jidla. Jeste v cr prodavaj smacker protein steak, ale bude to asi drahy.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 7 Srp 2011 00:31:02


stepexxx
žeru maso, furt, pořád, když jednu kolem stáda kráv, tak se na mě nenávistně dívají já na ně mlsně

stepexxx

Člen

# Zasláno: 7 Srp 2011 09:33:25


Diky za odpovedi.

Masa i ryby jim,ale pri kvantite 6 jidel denne, jim maso tak ve 3ech. Zbyle 3 jidla bych chtel spis takove "svacinky" - budu je mit v praci v lednicce a vzdy jen prijdu a bez pripravy si je vezmu a snim. Jde mi spis o to, abych kazdy den nemusel vyvarovat na den dalsi + maso a ryby jsou dost drahe na to, abych je jedl 6x denne. Jak to delate vy? Jite opravdu 6x denne maso?


Stepexxx

arnold

Člen

# Zasláno: 7 Srp 2011 09:49:08 ° Změnil/a: arnold


stepexxx

Nadělej si krabičky kuřecí prsa s rýží a zeleninou, kuřecí prsa se dají za 120Kč-160Kč/ Kg a rýže je skoro zadarmo .
100g kuřecích prs je asi 20-22g bílkovin a 100g rýže podle jakosti 8-10g bílkovin sice rostliných ,ale i tak se musí počítat ,takže tato porce tě vyjde na nějakých 15-20kč kvalitní stravy.

kveta

Moderátor

# Zasláno: 7 Srp 2011 12:37:24 ° Změnil/a: kveta


stepexxx
Ja urcite maso 6x denne nejim, ale to je na tobe. Musis si to obmenovat jak budes mit chut. Vsechno maso se musi nejak uvarit nebo aspon chvilku pohonit na panvicce. Ale treba omeleta tolik casu nezabere a da se vzit i do prace v krabicce a pak jen hodit na chleba (urcite chutove lepsi jak smakoun). Plus mas jeste hotovky jako tunaka ve vl.stave, sunku, tvaroh ... ale to vsechno uz davas.

arnold

Člen

# Zasláno: 7 Srp 2011 12:54:03


Stejně mám dojem ,že se nějak zapomíná do stravy započítávat rostliné bílkoviny ,protože jsou tzv "neplnohodnotné", a proto se do denního příjmu nezapočítají.
Chce to kombinovat, např.v Albertu mají celozrné chlebíčky pšeničné za pár Kč a je tam přes 11% bílkovin, a jak víme tak v potravě nejlepší zdroj l-Glutaminu je pšenice, tak si je dám s tunákem a mám obojí živoč. i rostliné. proteiny.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 8 Srp 2011 15:07:34


arnold
no radši na to ani neupozorňuji, protože těch rostlinných bílkovin by mělo být rozumné množství (do 10-15%?) tak ať borci necpou sojou, kedlubnem a fazolemi a nediví se, že jim nerostou svaly

arnold

Člen

# Zasláno: 8 Srp 2011 16:15:31


Já bych to viděl i na 20% z rostliných a kdo chce víc tak musí doplnit amino suplementy s obsahem chybějících aminokyselin,
u obilovin se jedná o lysin, u luštěnin metionin.

arnold

Člen

# Zasláno: 8 Srp 2011 18:43:22 ° Změnil/a: arnold


V objemové přípravě je stejně nutná potřeba sacharidové suplementace,protože když si vezmu 100kg borce a v když v objemovce
bude počítat tak 6g sacharidů / kg jenom ze stravy (těstoviny,pečivo,rýže) tak do sebe chtěnechtě nacpe i 70-80g rostliných bílkovin, takže se to musí kompenzovat gainery kde je už přidaná bílkovina kompletní.
A ještě větší problém je v tom když někdo jede jenom na stravě bez suplementů a spočitá si jenom živočišné bílkoviny tak ty rostliné automaticky přebývají a protože lidský organismus
dokáže vytvářet zásobu aminokyselin pouze na jeden den a to v játrech. Zbylé aminokyseliny je organismus nucen odbourat a tím přetěžuje nejen ledviny, ale i celý trávící systém.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 9 Srp 2011 12:45:28


arnold
snad tu není kombinace odhadnu to a nepočítám bez zkušeností nebo počítam jen maso a sachry trefím.

Kdo to počítá, tak se dopočítá (i s doporučeným nepočítáním salátu a papriky). A kdo už to nepočítá, tak s tím snad už má zkušenosti.

Jinak přetižení ledvin je otázka stará a doporučení od 1,5 do 2,5g na kilo a ještě k tomu extrémy okolo 4g. A to ještě hodně lidí nepočítá na aktvní hmoty (bez špeků) a ještě nejvíce bílkovin berou ti největší vzpěrači a ti mívají větší podíl tuků.

Při příjmu podle zdejších tabulek by i 50g bílkovin navíc mělo být v pohodě.

Vaše odpověď

Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  Insert URL  vypnout *Co to je?
...


přihlášení
 » Uživatelské jméno  » Heslo  Pozor v diskusi je jiné jméno a heslo než v E-shopu!