Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...
E-SHOP   DISKUSE   RADY, informace a články  


  návod pro použití diskuse    stránky členů diskuse    rady jak zhubnout nebo přibrat    recenze a diskuse k doplňkům    rady jaké doplňky nakoupit

 ° Domů ° Odpovědět ° Statistika ° Registrace ° Hledat ° Návod °

 Nejnovější příspěvky v diskusi:

F-sport diskuse / Osobní deníčky - nabírání svalové hmoty / Lisssa 15, 41/167 - Kolik mám mít ve stravě B,S,T?
Autor Zpráva
Lisssa

Člen

# Zasláno: 9 Srp 2011 13:47:10


Ahoj. Chtěla bych se zeptat, kolik bych měla mít B,S,T, pokud chci přibrat a je mi 15, výška 166.5 cm a váha 41.5 kg. Podle tabulky na této stránce mi vyšlo :nabírání 102 g bílkovin, 106 g sacharidů, 26 g tuků, 4524 Kj. Což je ale úplná blbost, protože tohle není ani na redukční dietu, přijmout jen 4524 Kj by znamenalo jít pod svůj bazální metabolismus (nevím, jaký ho mám, ale určitě je vyšší), při čem by došlo k zpomalení metabolismu. Ty hodnoty se mi vůbec nezdají, 106 g sacharidů, co to je?! Já mívám většinou 80 g bílkovin, tedy skoro 2 g bílkovin na TH, sacharidy okolo 350 g-8.5 g na TH a tuky 80 g, což je taky skoro 2 g na TH. Měla bych někde přidat, ubrat? Chci jen říct, že takovou váhu nemám přirozeně, zhubla jsem z důsledku zažívacích potížích atd.

Marek

Moderátor

# Zasláno: 9 Srp 2011 15:04:09


Lisssa
Ahoj, ty tabulky nejsou dělány pro tvůj věk ani váhu, ty se jima vůbec neřiď, jez 5-6x denně na co máš chuť a kolik máš chuť. Samozřejmě s preferencí toho zdravého. U tebe mi přijde i zbytečné něco počítat.

kingie

Člen

# Zasláno: 9 Srp 2011 15:14:25


Nevim jak je delana ta tabulka, selsky rozum mi rika, ze bilkovin neni treba tolik a naopak vic na sacharidech nez rika tabulka. Akorat ta doporucena energie bude asi priblizne sedet.
Zkus uvazovat, ze kilo svalu potrebuje 270kJ (zjednodusene cislo pro predstavu) a s tvoji vahou muzes mit ve svalech odhadem tak 14kg, tzn celkova potreba nekde kolem 3800kJ.
Osobne bych tolik netlacil na pilu, protoze s 350g sacharidu a 80g tuku muze pribrat i 70kg chlap, natoz 41.5kg zena s mensim svalovym podilem. Do 50kg by ti mohlo stacit na pribrani 170 S a 80 B a 26 T v kvalitni strave(viz clanky o nabirani tady), nebo pridej 15% pri nekvalitni strave. Ale jestli mas treba na pribrani anabolika, tak bych se nebal ani tech chlapskych davek

Lisssa

Člen

# Zasláno: 9 Srp 2011 15:31:09


Marek: Aha, tak dobře. Já nikdy nepočítám, ale teď jsem si to spočítala, abych to orientačně věděla.
kingie: S tím, co jsi napsal, bych měla mít 5212 Kj, což je podle mě hodně málo, to není ani na redukční dietu, natož když chci přibrat. Vím, že mám nízkou váhu, takže nepotřebuji např. tolik bílkovin jako 80 kg chlap, ale od lékařů mám nařízeno, abych jedla 5-6x denně, větší porce a hlavně musím jíst všechno-tedy i smažené, sladkosti apod. Jídelníčky ukazuji i své psycholožce a kdybych jí dala jídelníček s 5212 Kj, tak by to moc dobře nedopadlo. Sama mi naznačovala, abych ještě na jídle přidala a zařazovala do jídelníčku i sladkosti, smažené apod. Tohle mi říkal i gastroenterolog, dětská lékařka, primář nemocnice a jiní lékaři.. Anabolika neberu, ani jsem nevěděla, co to je. Ale jinak díky za radu.

Marek

Moderátor

# Zasláno: 9 Srp 2011 15:54:14


Lisssa
5-6x denně určitě, větší porce je dost relativní. Pokud jsi předtím zobala, určitě větší porce, těch 350S je už ale přeci jen trochu dost. Nechce se mi moc věřit že by tě doktoří cpali do smažených a sladkých jídel. Spíš asi mysleli aby sis je neodpírala, pokud máš chuť, ale základ by to být určitě neměl, ti po tom bude akorát těžko.

Pokud tam toho jídla budeš tlačit moc najednou, nejenže přibereš jen tuk, ale ještě si uděláš něco s trávením. Pokud budeš jíst normálně (pořádná snídaně, svačiny třeba 60g kornspitz se šunkou/sýrem - myšleno co se týče množství, hlavní jídla větší) víckrát denně vsadil bych se, že se ti váha bude pomalu spravovat a tělo si na to líp zvykne. No a pokud by váha stagnovala, přitlačíš trochu na těch sacharidech. Určitě jez dost ovoce a ještě víc zeleniny a uvidíš jak to pěkně půjde

kingie

Člen

# Zasláno: 9 Srp 2011 16:31:39 ° Změnil/a: kingie


Lisssa:

Na vaze nezalezi, protoze podobnou nutricni potrebu jako ty muze mit i zena 80kg zena telesneho typu "velryba" (a s 350 S a 80 T tam nekde smerujes). Nutricni potreby jsou krome aktivity dane prave svalstvem. Zda nabiras zdrave nebo samy spek, to ti muze rict krejcovsky metr, ale vaha urcite ne.

Verim ze doktori nejsou hloupi, jen si myslim, ze pocitaji s tim, ze lidi jsou a tak jim davaji hloupe rady, ktere neresi zdravi, ale odchylky od normy. A protoze norma je stravovat se hloupe, kdyz das na hloupe rady, budes taky hloupa.
Bezna praxe je lidem v tve situaci doporucit nutridrinky a predepsat antidepresiva. Neni v mode lidem vysvetlit jakym druhem pohybu a jakym jidlem muzou zmenit svuj zivotni styl.

Chces rychle a snadne reseni, ktere pri odstranovani jednoho problemu zpusobi jiny problem? Nebo chces po zbytek zivota delat co je pro tebe dobre, i kdyz to chce trochu odhodlani, ktere okoli nebude chapat a budou te tlacit do toho co je "normalni"?

Ta tvoje psycholozka, je stihla zena s pevnou postavou? Muze ti poskytnout kalkulaci nutricnich hodnot, sestavenou primo pro tve telo?
To ze je nekdo vzdelana autorita jeste neznamena, ze nerika blbosti.

Kolikrat neverim ani sobe

Marek

Moderátor

# Zasláno: 9 Srp 2011 19:39:02 ° Změnil/a: Marek


kingie
Nic si z toho nedělej, já ti taky nevěřim

Martin

Administrátor

# Zasláno: 10 Srp 2011 00:19:20


Lisssa
ty jíš denně 350g sacharidů a máš 41Kg ???
Nepočítaš něco špatně?

Pokud necvičíš a vážiš jen 41kg pak má ta tabulka pravdu nabírání 102 g bílkovin, 106 g sacharidů, 26 g tuků - pokud to bude z kvaltiních zdrojů tak to bude OK. Postupně to zvedneš na 120-130g sacharidů.

Samozřejmě pokud sportuješ bude třeba sachardiů více.

Lisssa

Člen

# Zasláno: 10 Srp 2011 08:43:53


Marek: Já mám totiž psychický blok a mám strach ze zažívacích potíží, dva roky jsem nejedla smažené, uzeniny, některé sladkosti apod. a musím tyto potraviny zase zařazovat a zbavit se toho strachu. Je to pro mě těžké, nedávno jsem měla smažený řízek a bála jsem se, abych neměla bolesti břicha a průjem, naštěstí ale ne.. Jinak se celý den cítím plná, ale vím, že musím jíst takhle, abych přibrala. A opravdu doktoři říkají, že mám jíst všechno, že nemám žádný problém s břichem (např. Crohnova choroba, zánět apod.), kromě té plnosti a bolesti břicha, ale to mám skrz zmenšený žaludek a taky teď přidávám na jídle. Tuk musím taky přibrat, nemám žádný podkožní tuk (nebo hodně málo, už nevím) a mám i jinné zdravotní problémy.

Lisssa

Člen

# Zasláno: 10 Srp 2011 08:48:15


kingie: Pro mě je důležité, abych přibrala, klidně i tuk, protože toho taky hodně potřebuji, když nepřiberu, tak půjdu do nemocnice. Nutridrinky jsem brala, ale jen krátkou dobu, protože jsou drahé, ptala jsem se gastroenterologa, jestli by mi je nepředepsal, ale říkal, že v mém případě to nelze. Asi skrz to, že za tu podvýživu si můžu sama a nemám žádný zažívací potvrzený problém apod., ale to mě naštvalo. Přece nemůžu za ten psychický problém, navíc jsem měla zánět tenkého střeva před 2 lety a od té doby se to takhle táhne.:/ Ta psycholožka se snaží o to, abych se zbavila strachu z jídla a abych se nebála zažívacích potíží, jídelníčky chce vidět, aby věděla, jak jím a jestli přibírám..

Lisssa

Člen

# Zasláno: 10 Srp 2011 08:56:40


Martin: Ano, pohybuji se kolem 300 g sacharidů, někdy mám i méně, ale to jen málokdy a špatně jsem se nepočítala.
Ty hodnoty jsou špatné, alespoň pro mě, protože jsem stále ve vývinu a 106 g sacharidů, panebože to jste se tu lidi dočista zbláznili, ne? Stejně tak i tuky, tak málo, já potřebuji přibrat i tuky, už jsem psala, že mám strašně málo podkožního tuku, možná i žádný. Zkusím sem napsat svůj jídelníček.

Sn: 2 loupáky + jogurt 150 g-většinou jogobella, florian
Sv:bílý rohlík s perlou, taveným sýrem, někdy i eidam+ ovoce-jablko, nebo banán, někdy nektarinka..
O:někdy je polévka, většinou ale jen hlavní chod-zapečené brambory, knedlíky s omáčkou, to je různý..
Sv:bílý rohlík nebo celozrnný rohlík s stím, co na dopolední svačinu, někdy mám ale jen tavený sýr, protože mám třeba přes den dostatek bílkovin+ přesnídávka, nebo 2 kusy jablečného štrůdlu, někdy mám jen samotný ten rohlík
V:krajíc chleba + bagetka s perlou, tav.sýrem, romadúrem, někdy korbáčík, plátek eidamu, plátek šunky
II V: např. banán+ hrst piškotů+ dvě lžíce nutelly, někdy je to ovoce-banán + oplatek-horalka, nebo sladké pečivo-čokoládová kobliha apod.

Marek

Moderátor

# Zasláno: 10 Srp 2011 09:11:21


Lisssa
To úplně chápu, protože mám už přes rok dost podobné problémy, ani řada vyšetření mi moc nepomohla a už si nikdy netrofnu jíst nějak striktně, hromadit bílkoviny atd. Proto jsem ti taky psal jíst hlavně zdravě, všechno na co máš chuť, v rozumné míře. Přibrat bys měla i tuk, jasně, ale ne jenom tuk, to bys měla zas další problémy. Pokud bude správně a dostatečně jíst a mít dostatek pohybu, tělo už si poradí s tím co nejlépe přibrat

kingie

Člen

# Zasláno: 10 Srp 2011 10:45:02


Marek: dobre delas, autoritam se neda automaticky verit

Lissa:
Ke kvalite ma sice jidelnicek daleko, ale na pribrani za kazdou cenu by to melo stacit. Nebo i s timto ti vaha stagnuje?

Jeste me napada srovnani jidel, co je priblizne 350g sacharidu - tvuj jidelak mi na to moc nevypada, ale nepocital sem to:
2.2kg bramboru;
4 sacky ryze(8porci);
12 krajicu psenicneho chleba po 50g,
14klasickych bilych rohliku;
2x velke(240g) baleni piskotu

Martin

Administrátor

# Zasláno: 10 Srp 2011 10:58:38


Lisssa
dva roky jsem nejedla smažené, uzeniny, některé sladkosti apod. a musím tyto potraviny zase zařazovat a zbavit se toho strachu.

hmm já z toho mám strach dodnes a vyhybám se tomu jak jde

Ty seš popelnice, že jsi se rozhodla do sebe nasypat všechny odpady z okolí v šíleném množství ?

Jdeš ode zdi ke zdi. Možná se zkus zastavit, uklidnit a začit jíst rozumně = TAK AKORÁT !

Pro mě je důležité, abych přibrala, klidně i tuk
To je nesmysl, jen tě vystresovali tou nemocnici. Opravdu se zkus uklidnit



A počítáš to blbě, protože 4 rohlíky, chleba, knedlíky a hrst pišotu jsou dohromady tak sotva 150g sacharidů.

Jako příklad jídelničku pro větší dívky a ženy sem dám jídelniček FanynkaS:
(klikni sem na deníček od Fanynka)

8,00 - 40g Emco kaše (trochu jsem ji ještě naředila vločkama) + 35 g netučného tvarohu............. 9,2-3,6-16,6
10,30 - 3 knaeckebroty + 25g apetito active + 25g netučného tvarohu .............12-3-23
12,30 - 180 g cuketa + 50 g paprika + 3 malé tvarůžky + 120 g brambory nové ......... 22-3-34
15,30 - 2 knaeckebroty + 25 g apetito active + 25 g tvarohu bez tuku ...... 11-3-16
18,00 - ovesné placičky ze 30 g vloček + 1 bílek + 25 g tvarohu ........ 13-2-21
20,00 - ovesné placičky ze 30 g vloček + 1 bílek + 25 g tvarohu ........ 13-2-21


B 80,2 T 16,6 S 131,6

Lisssa

Člen

# Zasláno: 10 Srp 2011 11:03:07


kingie: Za dva týdny jsem přibrala 1.5 kg, ale nevím to jistě, protože jsem se vážila odpoledne..Což asi moc není, takže chci ještě přidat, nebo to stačí?
Sacharidů je opravdu tolik, zkusím to orientačně spočítat.
Sn:75 g sacharidů
Sv:42 g sacharidů
O:70 g sacharidů
Sv:30 g sacharidů
V:66 g sacharidů
II.V:57 g sacharidů
Dohromady to dá 340 g sacharidů, počítala jsem to ale orientačně, třeba na odpolední svačinu jsem započítala jen rohlík, někdy tam mám i ovoce, ale většinou ne. Mívám hodně pečiva za den-tzn. 2 loupáky, 3 rohlíky, 1 krajíc chleba + ještě příloha z oběda.

Lisssa

Člen

# Zasláno: 10 Srp 2011 11:06:19


Martin: Já mám strach z toho, aby mě po tom nebolelo břicho, klidně bych smažené věci už nikdy nejedla, ale musím, jinak půjdu někam do psychiatrické léčebny, což opravdu nechci! A jaktože to má sotva 150 g sacharidů? Jak to můžu počítat blbě? To nechápu.:/

Lisssa

Člen

# Zasláno: 10 Srp 2011 11:09:00


Opravdu nechápu, jaktože to počítám blbě.:/ Dám příklad: 2 loupáky mají 55,50g sacharidů, je to dobře? Počítám to na flora.cz.

Marek

Moderátor

# Zasláno: 11 Srp 2011 10:37:49


Lisssa
Nechci tu dělat vlny (ani sacharidové ne ) ale podle mě ty sachry máš spočtené přibližně dobře. Kluci možná překoukli, že tam máš často i ovoce, že tam neni NEBO ale A.

Lisssa

Člen

# Zasláno: 11 Srp 2011 13:33:04


Tak ovoce mám teď většinou k dopolední svačině a na druhou večeři, takže nejméně 2 ovoce za den, někdy i 3.

jitkajp

Člen

# Zasláno: 11 Srp 2011 13:59:33


Lisssa
Jestli můžu napsat svůj názor, tak by ses podle mně nějakým počítáním zaobírat neměla. Být tebou bych držela jídelák, jak jsi napsala. Je to celkem "normální jídelníček" mladý dívčiny. Prostě normální snídani, normální oběd, normální večeři a mezi to svačiny. Myslím, že s tímto by žádná psycholožka mít problém neměla. A přibrat bys pak taky měla. Ikdyž nevím, jak jsi jedla dřív a jaký vlastně máš zdravotní problémy... Nebo je to opravdu jen v hlavince...? Nebo ti psycholožka radí abys počítala? Na tom taky může vzniknout "závislost"...Jen tu druhou večeři např. banán+ hrst piškotů+ dvě lžíce nutelly, někdy je to ovoce-banán + oplatek-horalka, nebo sladké pečivo-čokoládová kobliha apod. bych změnila. Večer před spaním je takovýhle jídlo vlastně až nezdravé v každém případě. Na noc je hodně sladké a tučné. Dopoledne by taková svačina průšvih nebyl. Takže třeba chleba se šunkou, se sýrem, k tomu zelenina... by byla lepší volba. 41 kg na 167 cm je opravdu málo a mnozí tady asi přehlídli, že musíš přibrat prostě cokoliv. Ne svalovou hmotu, jako je tady obvyklé, ale prostě cokoliv, protože ti hrozí nemocnicí, pravděpodobně z obavy o tvůj život... Zase na druhou stranu je asi zbytečné jít do opačného extrému a dělat ze sebe popelnici, nabrat jen a jen tuk a pak se ho pracně zbavovat.

Lisssa

Člen

# Zasláno: 11 Srp 2011 15:48:59


jitkajp: Já taky normálně nepočítám a ani nemám v plánu to počítat, jen jsem chtěla vědět, kolik bych správně měla mít B,S,T. Zdravotní problémy mám právě kvůli podvýživě, měla jsem anémii, ale teď se to už lepší, nedostatek vitamínů B, kyseliny listové, svalová dystrofie apod. Takže pro mě je teď blbost řešit, jestli budu přibírat tuky či svaly, pro mě je opravdu důležité přibrat, protože nechci mít třeba problémy s plodností.:/ Na tu druhou večeři jsem zvyklá a vyhovuje mi to tak, sice je to možná moc sladké, ale např. banán se doporučuje při přibírání na večer. A tu koblihu jsem měla po dvou letech, mňam, to jsem si pochutnala, stejně tak jak u croissanta, nebo u dortu,zmrzky. Chci jíst všechno, samozdřejmě v rozumné míře a taky musím zařazovat na pokyny lékařů všechny potraviny a protože psycholožka vidí mé jídelníčky, tak musím jíst třeba ty oplatky apod.

jitkajp

Člen

# Zasláno: 11 Srp 2011 16:45:19 ° Změnil/a: jitkajp


Lisssa
Chci jíst všechno, samozdřejmě v rozumné míře Tohle je ten správný, zdravý přístup. A kdybys to, cos napsala, ukázala psycholožce, tak tě určitě pochválí. Držím pěstě, ať jsi co nejdřív v pořádku.

Vaše odpověď

Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  Insert URL  vypnout *Co to je?
...


přihlášení
 » Uživatelské jméno  » Heslo  Pozor v diskusi je jiné jméno a heslo než v E-shopu!