Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...
E-SHOP   DISKUSE   RADY, informace a články  


  návod pro použití diskuse    stránky členů diskuse    rady jak zhubnout nebo přibrat    recenze a diskuse k doplňkům    rady jaké doplňky nakoupit

 ° Domů ° Odpovědět ° Statistika ° Registrace ° Hledat ° Návod °

 Nejnovější příspěvky v diskusi:

F-sport diskuse / Trénink a cviky / Intenzivní intervalové tréninky a jim podobné
Autor Zpráva
arnold

Člen

# Zasláno: 24 Říj 2011 15:43:12 ° Změnil/a: arnold


Poslední dobou mě připadá, že stále víc lidí se zaměřuje jenom na moderní, tuk spalující aktivity, typu tabata,crossfit, hiit aj.
http://www.youtube.com/watch?v=-GTUIeYy7l8&feature=player_embedded

působí to sice impozantně ,(alespon na videu), ale dlouhodobý přínos v tom nevidím, navíc to cvičí dost lidí kteří neprošli před tím základním posilovacím tréninkem a tohle volí jako jedinou svoji aktivitu připadně v kombinaci aerobkou na hubnutí.

Nic proti ,ale podle mě je základ v prvořadém nabrání svaloviny , i pro hubnoucí, kteří to myslí vážně a chtějí mít celý život váhu pod kontrolou.
Nedávno jsem četl že 1libra svalů denně spálí 50kcal takže když to přepočtu tak 50 x 2,2 =110kcal

takže 1 kg svaloviny spálí denně cca110 kcal a když přiberete 4 kg svaloviny což zas není až tak problém, tak denně automaticky spálíte navíc 440kcal a za týden to je 3080kcal = 12936kj aniž byste cvičili

Těch 440 kcal někdo "vytrápí" na tréninku a tady to má zadarmo jenom tím že má +4kg svaloviny.
Navíc se u začátečníků nepřibere absolutní 4 kg na váze ,ale v rámci jakési přeměny těla se zvětšuje svalovina a snižuje částečně tuk.

Nabrání svaloviny není hned , počítejte minimálně s půl rokem až rokem,takže nic pro rychlokvašky ,ale potom se to celoživotně vyplatí a stačí jenom udržovat a to už není až takový problém.

kingie

Člen

# Zasláno: 24 Říj 2011 16:13:59


Temer souhlasim az na jedno - zaklad je v hlave.
Zacatecnik teprve potrebuje dojit k idealnimu stavu. A spousta lidi preferuje zacit spis s malymi kroky, nez ziskaji trochu sebeduveru a odhodlani u neceho vydrzet a posunout se dal.
Kdyz si clovek rekne, ze par minut nic neni, ze vykony jdou nahoru, telo vypada pevneji a svaly boli cim dal min - tak je v mnohem lepsi startovaci pozici se posunout dal, nez ti "okukovaci stroju" kteri plni fitka pravidelne po prazdninach a po novem roce.

Proste mindset shaolinskeho mnicha z nikoho nedostanes jen tim, ze mu vysvetlis jak a proc je to nejlepsi.

arnold

Člen

# Zasláno: 24 Říj 2011 18:48:47 ° Změnil/a: arnold



Temer souhlasim az na jedno - zaklad je v hlave.
Zacatecnik teprve potrebuje dojit k idealnimu stavu. A spousta lidi preferuje zacit spis s malymi kroky, nez ziskaji trochu sebeduveru a odhodlani u neceho vydrzet a posunout se dal.
Kdyz si clovek rekne, ze par minut nic neni, ze vykony jdou nahoru, telo vypada pevneji a svaly boli cim dal min - tak je v mnohem lepsi startovaci pozici se posunout dal, nez ti "okukovaci stroju" kteri plni fitka pravidelne po prazdninach a po novem roce.


kingie
svatá pravda ,když je blbá hlava tak trpí celý tělo


kingie

Člen

# Zasláno: 24 Říj 2011 19:52:51


Jinak abych shrnul co jsem napsal - nemela to byt duchovni lekce guru Kingieho Beru to tak ze HIIT atd jsou idealni prave pro vyvoj psychiky novacku, jako ten maly pocatecni krok a uvod do posilovani. A nakonec i pro ostatni jako alternativa i kdyby na doma, kdyz to do fitka z nakych duvodu nejde.
(Vy na vesnicich bez fitka si vemte priklad z Arnolda, jdete do lesa a probehnete se s kladou na zadech..i tak muze vypadat HIIT )

To spalovani: podle vlastnich propoctu z vysledku mericich pristroju (hodnot BMR) to vychazi priblizne na 260kJ na kg svalu. Kolik z toho muze delat CNS je otazka...u hubenych je urcite podil spotreby mozku vetsi nez u sportovnich typu. Net je plny diametralne odlisnych cisel, ale co, klicova vedomost to neni.

petrj

Člen

# Zasláno: 24 Říj 2011 21:10:30


dá se ten "svalový základ" nabrat i bez pořádného jídelníčku?
v podstatě bych řekl, že jím kvalitně, ale málo na to jak cvičím (5x týdně) ale tipuju, že asi nejím dostatečně... nejsem schopen to vážit

Denda

Člen

# Zasláno: 24 Říj 2011 21:32:24


arnold
takže 1 kg svaloviny spálí denně cca110 kcal a když přiberete 4 kg svaloviny což zas není až tak problém, tak denně automaticky spálíte navíc 440kcal a za týden to je 3080kcal = 12936kj aniž byste cvičili
Tak to je super - vypadá to moc hezky takhle napsaný - takže od ledna zahrabu svoje tolik omýlaný kaťata,nasadim hubertus a vrhu se na nabírání - doufám, že teda většiny svalů a pak si možná tělo poradí i s těma oslavama při kterým dycinky naberu


arnold

Člen

# Zasláno: 24 Říj 2011 22:05:13


kingie
Mě se líbí spíš vyšší hodnoty


Resting metabolic rate (RMR): refers to the energy (calories) required to keep your body functioning properly. Yes, your body uses up a large amount of calories just to keep your heart beating, your lungs breathing, etc. Your RMR is about 60-80% of your total metabolic rate.

When you increase your lean muscle mass you also increase your RMR. Thus the more lean muscle mass your body has, the more calories you will burn at rest and on the move. Lets look at this example.

Tammy is 135 lbs with 20% body fat

Lisa is 135 lbs with 40% body fat

If they went for a 5 km walk together, Tammy would burn more calories. The reason? Even though they are walking at the same speed and are the same weight, Tammy’s body is comprised of more muscle. It takes more calories to move muscle than it does to move stored body fat.

By just adding 1 lbs of muscle, your body can burn an additional 50 calories per day


arnold

Člen

# Zasláno: 24 Říj 2011 22:08:02



dá se ten "svalový základ" nabrat i bez pořádného jídelníčku?

petrj
To nejde , chce to kvalitu ,ale větší množství.

arnold

Člen

# Zasláno: 24 Říj 2011 22:09:29


Denda
To jo,ale slavit přiměřeně

Martin

Administrátor

# Zasláno: 25 Říj 2011 11:15:55 ° Změnil/a: Martin


arnold
když je blbá hlava tak trpí celí tělo

to by se mělo někam vytesat

Denda
ty si děláš srandu, ale je faktem, že stejný dortík má v těle 110kg namakance mnohem větši šanci neskončit v tuku než u 45kg sušinky


Denda

Člen

# Zasláno: 25 Říj 2011 14:40:21


arnold
jasná věc - jednou přiměřeně pořádně.......nemyslim ležet tejden v lihu

Martin
ne ne Martine, já to brala vážně!!! věřim vám!!! a myslim, že je fajn, když má člověk na sobě svalíky a nemusí se bát dát si o "sousto"navíc!!!

petrj

Člen

# Zasláno: 25 Říj 2011 15:56:44


ještě mě napadlo...(sorry za offtopic)
když cvičím pětkrát denně a jím kvalitně (krátké cukry jen po cvičení a to džus a ovoce) a dlouhé cukry v kombinaci s bílkovinama zelenina atd.
tak když nebudu ztrácet váhu, ale nabírat váhu tak množstevně to musí sedět?
ve věku 23 a objemovým tréninkem a hubenou postavou hlavně ruce nohy mám hrozně hubený

MichalPM

Člen

# Zasláno: 25 Říj 2011 16:01:20


petrj
5x tydne cvicit je zbytecny..bohate staci 3x,k tomu poradne jist,cvicit drepy,mrtvoly a spol. a porostes..jinak tezko..
recept na nabrani je jidlo-odpocinek-cviceni..ani jeden faktor nesmi chybet,jinak je snaha v podstate marna..

petrj

Člen

# Zasláno: 25 Říj 2011 16:07:36


problém je, že mě to baví... jako já necvičím, protože chci za každou cenu růst... ale ať něco dělám a i nějak ať v budoucnu nemám zdravotní problémy.
hlavní důvod cvičení je, že mě to baví a ne objem/vizuální stránka...
ale samozřejmě i ten objem/vzhled je taková radost... externalita

kveta

Moderátor

# Zasláno: 25 Říj 2011 20:27:21 ° Změnil/a: kveta


Osobne bych cvicila klido kazdy den, kdyby to telo zvladalo uregenerovat ... ale bohuzel

arnold
S tou dlouhodobosti taky souhlasim. Jako doplnek k treninku a nebo jako docasna zmena je to ale super. Plus pro holky, co jedou pouze cardio to je dobry start, zacnou pouzivat nejen vahu svyho tela, ale taky zpevni stred a zacnou si zvykat na cinky. Urcite naberou vic svaloviny nez, kdyz budou procvicovat ve fitku male svalove partie s 1-2kg cinkama (aby nevypadaly jak Schwarzenegger samozrejme ) a nebo delat kardio od nevidim do nevidim. Vidim kazdy den.

Lenie

Člen

# Zasláno: 1 Led 2012 16:35:16


zajímavé, a vyučuje se to někdě u nás? někde v Brně?

Vaše odpověď

Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  Insert URL  vypnout *Co to je?
...


přihlášení
 » Uživatelské jméno  » Heslo  Pozor v diskusi je jiné jméno a heslo než v E-shopu!