Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...
E-SHOP   DISKUSE   RADY, informace a články  


  návod pro použití diskuse    stránky členů diskuse    rady jak zhubnout nebo přibrat    recenze a diskuse k doplňkům    rady jaké doplňky nakoupit

 ° Domů ° Odpovědět ° Statistika ° Registrace ° Hledat ° Návod °

 Nejnovější příspěvky v diskusi:

F-sport diskuse / Doplňky výživy - všeobecně / Aerobní trénink vs. suplimenty
Autor Zpráva
truflex

Člen

# Zasláno: 5 Lis 2011 13:22:28


Ahoj už přes dva roky se věnuji aktivitám, jako je běh, kolo, veslování, plavání atd. Chci se zeptat, co je po aerobním cvičení (40-60 minutovém) dobré si VZÍT (protein/sachariďák)?

Martin

Administrátor

# Zasláno: 9 Lis 2011 15:14:34


truflex
pokud bylo opravdu aerobní, tak to nemá smysl řešit jako trénink. Doplňuji se jen vitamíny, minerály a tekutiny.
Doplňky se řeší v rámci celého dne.
Doplňky po tréninku se řeší při anaerobní aktivitě.

Meatfly

Člen

# Zasláno: 9 Bře 2013 15:01:26


Ahoj, je to možná trochu mimo toto téma, ale snad mi řeknete svůj názor

V netréningové dny, ihned po ránu jezdím rotoped 40min "nalačno" (dávám jen 1g L-Carnitine a 10g bílkovin). Poté snídaně ovesné vločky a po hodině 150g Mega Mass 4k po další hodině klasika jídelák.

Jde mi především o ten gainer, který v sobě má rychlé cukry, které se mi po celé noci a ranní aktivitě budou hodit dřív než dlouhé cukry z vloček. Takže bych chtěl tyto dvě "jídla" prohodit a dávat jako první gainer a až následně snídani.
Všude se ale píše, dávat gainer až po snídani, takže nevím jak by to mohlo (ne)fungovat v těle.

Možná řeším nesmrtelnost chrousta, jen mě to zajímá.

arnold

Člen

# Zasláno: 10 Bře 2013 13:47:37


Meatfly
Na lačno je to celkově ,problém protože tělo není ještě nastaveno na pracovní hodnoty tak může dojít ke spalování svaloviny, nicméně k tomu carnitinu bych přidal kofein cca 20minut před tréninkem 1 kafe bez cukru, kofein kromě rychlejšího "nakopnutí" ještě upřednostnuje spalování tuků na úkor cukru.
Podle jedné studie o kofeinu,požití 60 minut před aerobním výkonem v množství 5mg/kg váhy ,dochází ka tzv. "glykogen sparing effect"
dále k nárůstu mastných kyselin v krvi o 200% a přednostní využití lipidů o 60%(takže daleko vyšší % spalování tuků)
Po tréninku bych dal spíš dostatek tekutin fe formě iontového nápoje.

Meatfly

Člen

# Zasláno: 11 Bře 2013 14:22:51


arnold
Aerobní aktivita nalačno: Co jsem se dočetl a přijde mi to i logické, že po celé noci jsou v těle "vyčerpané cukry" takže nastává pomyslný stav jako po silovém tréningu, který lze využít právě pro aerobní aktivitu, při níž se budou spalovat tuky a před kterou se vezmou aminokiseliny/bílkoviny aby se trochu chránila svalová hmota. Svalové buňky, které budou poničené důsledkem tréninku se následně budou, po dodání kvalitní stavy, přednostně opravovat.
Jindy během dne nemá aerobka smysl, protože než pomocí ní vyčerpáme cukry a začneme pálit tuky, bude "svítání druhého dne"...

Jestli se pletu a mám špatné informace tak mě prosím opravte.


Děkuji za radu s kafem o kofeinu je mi to jasné, ale jelikož to není nápoj mých snů, tak ho nepiju ani během dne a už vůbec by mě nenapadlo, si ho dávat před tréningem.
Jen k tomu dávkování 5mg/kg váhy.. co jsem koukal tak průměrně v jednom kafi je 100 až 150mg kofeinu, takže bych spíš měl ssebou prolít pár kbelíků Ale pak jsem se koukl na nějaké spalovače a tam byli dávky okolo těch 100mg tak asi proto jedno bohatě stačí?

kingie

Člen

# Zasláno: 11 Bře 2013 16:46:13


Tipnul bych si, ze aminokyseliny/bilkoviny takle po ranu telo neochrani, ptze predtim se z nich bude telo snazit vyzdimat cukry.
Ze se bude telo po treninku opravovat? To prave nevim tak jiste, jak ucinna takova oprava bude. Aerobka neni vhodny stimul pro afterburn produkci testosteronu. Kdyby v prubehu tydne to bylo prolozene i anaerobkou, bude mit duvod opravit skody po obojim. Ale aerobka samostatne na lacno, od toho bych si nic moc nesliboval.

Jinak duvod, proc hodne lidi aerobku ma rado, jsou hormony stesti - sportovat nalacno cloveka naopak podrazdi.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 12 Bře 2013 09:21:55 ° Změnil/a: Martin


Meatfly
Cvičit aerobku po silovém tréninku je totiž také nesmysl.

Cvičit ráno je pak samozřejmě nesmysl. Přeměna tuků na energii nikdy neni tak rychlá, aby to pokrylo potřeby tréninku. V reálu tak (ráno i po tréninku) dojde k rychlému dovyčerpání sacharidů (to by ještě nevadilo), ale pak začne spalování nejrchleji dostupné energie a ta je dostupná ve formě různých bílkovin a usuplementovat to jen BCAA a glutaminem by bylo drahé a nesmyslné (když je to jen náhrada za mnohem levnější cukr).
Kofein se právě toto snaží překlopit na větší a rychlejší využití tuků, ale také je to silně omezeno časem tréninku. Aby tedy tyto (pro tréninkovou praxi nesmyslné) teorie fungovaly, tak by trénink musel být čistě aerobní v té "správné" tepovce a trvat tak 5 až 8 hodin

Proto je lepší spolehat na jiné přínosy tréninku, než je to malé množství tuků spalených při cvičení. A pro maximalizaci výkonu při tréninku, pro očistnou funkci tréninku, je nesmysl cvičit hladový Už jen toxicita takového tréninku je násobně vyšší právě pro komplikovanou výrobu spalitelné formy energie.

Což je defakto popsáno v článku Jak nejlépe cvičit pro pálení tuků.

Je tedy mnohem účinnější se najíst a cvičit pořádně, než počítat miligramy spaleného tuku za 30-50minut a pomíjet hlavní přínosy tréninku pro dalších 24hodin (1440minut)

Teorie spalte cukry, pak se páli tuky je sice oblíbená, ale nesmyslná.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 12 Bře 2013 09:30:21 ° Změnil/a: Martin


http://en.wikipedia.org/wiki/Protein_%28nutrient%29

http://en.wikipedia.org/wiki/Protein#Nutrition

while others are converted to glucose through gluconeogenesis, or fed into the citric acid cycle. This use of protein as a fuel is particularly important under starvation conditions as it allows the body's own proteins to be used to support life, particularly those found in muscle.[63] Amino acids are also an important dietary source of nitrogen.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 12 Bře 2013 09:36:07


A "proflákle" teorie nám to prozradí, až když Vám chtěji prodat BCAA. Produkt, který řeší problém, který by nikdy nemusel nastat

Tak nějak funguje zakladní poučka marketingu - vyrob problém a pak prodej lidem něco, co ho bude řešit Bohužel všechny masově sdělované informace (i takové teorie) musí mít sponzory toho, že jsou stále na vysluní.

Pavlabeh

Člen

# Zasláno: 20 Zář 2016 23:50:53


Nazor na občasné použití efedrinu v ramci vytrvalostního běhu? Případně jak se da sehnat ?

Martin

Administrátor

# Zasláno: 21 Zář 2016 10:06:13


Pavlabeh
ten se používal na něco jiného, pro aerobní činnost je lepší to nastartovat kofeinem a pak udržovat guaranou.

Pavlabeh

Člen

# Zasláno: 21 Zář 2016 12:48:12


Navic bych potrebovala i dorysovat a v ramci rychleho vytrvalostního behu jsi casto i v anaerobni zone.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 22 Zář 2016 07:53:56


Pavlabeh
ten běh nemá na dorysování moc vliv a občasna návštěvy anaerobní zóny také.

Prostě, chceš něco nelegáního a přitom na nic. To nedává smysl. Až budeš ostře rýsovat a budeš potřebovat udržet nadměrné svaly, tak můžeš uvažovat o kde čem. Navíc přesunutím do nelegálná byl v nelegálnu efedrin nahrazen tvrdšími látkami. Protože, když už borci riskuji, tak pořádně.
Ale ty to chceš dělat zbytečně, protože, kdyby ses místo na "pokoutný tajný zázrak" soustředila na komplexní připravu, tak uděláš lépe a se správnou kombinaci látek dosáhneš víc:

Doplňky pro zlepšení výkonu v atletice

Vaše odpověď

Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  Insert URL  vypnout *Co to je?
...


přihlášení
 » Uživatelské jméno  » Heslo  Pozor v diskusi je jiné jméno a heslo než v E-shopu!