Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...
E-SHOP   DISKUSE   RADY, informace a články  


  návod pro použití diskuse    stránky členů diskuse    rady jak zhubnout nebo přibrat    recenze a diskuse k doplňkům    rady jaké doplňky nakoupit

 ° Domů ° Odpovědět ° Statistika ° Registrace ° Hledat ° Návod °

 Nejnovější příspěvky v diskusi:

F-sport diskuse / Jak nabrat svalovou hmotu / Záměna tuků a sacharidů - hubnoucí nečtou
Autor Zpráva
oholik

Člen

# Zasláno: 22 Bře 2014 08:54:39


Ahoj,
chtěl bych se zeptat, do jaké míry lze zvyšovat spotřebu tuku na úkor sacharidů při skládání stravy. Dejme tomu, že chci udržovat (mám ideální váhu, 2x týdně cvičím s činkami celé tělo), případně mírně růst, ale chutnají mí spíše věci, které když si dám do kalkulačky, jsou spíše tučnější a byť si složenou stravou splním výdej energie i počet bílkovin, tak mě většinou vyjde víc tuků a méně cukrů. Do jaké míry by tento stav byl dlouhodobě udržitelný? Je jasné, že když sním tučnější potraviny, tak jídla je celkově méně (tuk je výživnější). Jenomže mám rád plnotučné mléko, Choceňský jogurt, 45% sýry, atd. Prostě tuky=chuť. Je tato nevyrovnanost dlouhodobě nějaký problém (když cvičím)? Jinak mi ale chutnají vločky, na ráno naprosto ideální, případně tvrdé tvarohy (málo tuku) a prostě to pak nějak doženu.

kingie

Člen

# Zasláno: 22 Bře 2014 14:31:14


V takovem pripade bych se nestaral ani tak o tuky, jako o stravitelnost - velke naloze mlecneho cukru(laktoza) a bilkoviny(kaseinu) to proste neni nic co by se travicimu traktu rozbijelo snadno. Par lidi na toto forum chodilo kteri to s mlecnymi vyrobky prehaneli (a la pul kila tvarohu denne) a pak zacaly problemy. Kdyz uz mas chut na tuky, muzes to prece prokladat seminky, orechy, oleji, vajecnymi zloutky..
O nejakou vyuzitelnost bilkovin ve jmenovane rostlinne strave se neni treba starat, pokud ke vsemu pristupujes jako k doplnku stravy a ne jako k zakladu stravy, tzn vice pestrych zdroju da dohromady lepsi spektrum.

arnold

Člen

# Zasláno: 22 Bře 2014 14:37:10


oholik

Udržitelný, může být pořád, mléčný tuk obsahuje hodně kyseliny linolové
což má i zjevné výhody .

oholik

Člen

# Zasláno: 22 Bře 2014 20:50:30


kingie
Jaké problémy jim začaly? Nesouvisely spíše s "předávkováním" bílkovinami? Ono to není ani tak o "chuti" speciálně na tuky, jako spíš o tom, že potraviny, co jsou chutnější, jsou prostě tučné-ale zase se toho tolik nesní.

arnold
A je to dlouhodobě udržitelné i v případě, kdy mám hodnoty sacharidů v kolonce "hubnoucí", bílkovin a celkové energie v kolonce "udržování" a tuky mám ustřelené poněkud nad "nabíracím" režimem?

Jinak uvedené složení je tím, že moje sacharidy jsou různě spíš jen vločky, chleba, banán, jablka, brambory. Málokdy odolám pokušení namazat si k svačince chleba máslem 85% a plácnout na to Madeland, nebo krůtí šunku Pak to mám ale celé rozhozené, i když celkově energeticky to nakonec sedí.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 25 Bře 2014 10:07:02


oholik
předávkování bílkovinami musel někdo někam napsat, ale v praxi je to nesmysl, protože to začíná někde nad 300g denně.

To o čem si tady píšete je opravdu problém s laktózou a dalšími látkami v mléku - právě proto se proteiny tak důkladně filtrují.

Nahradit sacharidy tukem je nesmysl, už proto, že nedoporučuji brát 0g tuků, ale pro chlapa 30-60g. Takže pak už ten dotaz zní "mám jíst další tuky navíc a pak mi budou chybět sachry?" a odpověď je - ne!

Mnohem důležitější je správně a pestře si namíchat sacharidové zdroje.

Chuť na máslo je signál, že máš málo sacharidů. Pokud rýsuješ, tak to musíš vydržet, pokud ne, tak přídej rovnoměrně sacharidů během dne.

Vaše odpověď

Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  Insert URL  vypnout *Co to je?
...


přihlášení
 » Uživatelské jméno  » Heslo  Pozor v diskusi je jiné jméno a heslo než v E-shopu!