Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...
E-SHOP   DISKUSE   RADY, informace a články  


  návod pro použití diskuse    stránky členů diskuse    rady jak zhubnout nebo přibrat    recenze a diskuse k doplňkům    rady jaké doplňky nakoupit

 ° Domů ° Odpovědět ° Statistika ° Registrace ° Hledat ° Návod °

 Nejnovější příspěvky v diskusi:

F-sport diskuse / Osobní deníčky - hubnutí / TTom (Tomas) 30 - 89/172
Autor Zpráva
TTom

Člen

# Zasláno: 24 Zář 2014 20:07:34


Zdravim zkusene fitness mastery

Dle navodu neco malo o me: Sedave zamestnani, spise pasivni typ. Kdysi jsem shodil z 86 na 79kg, to bylo asi 3 roky zpatky diky zivotosprave a posilovani. Pak prace, lenost, kamosi, pivko atd. atp. a ted jsem tam, kde jsem byl, jeste o kousek dale. Ale budu se stehovat, takze se snad zbavim i starych navyku a zacnu znovu a lepe.

Potreboval bych poradit, protoze jsem trochu zmaten ohledne BMR, respektive kolik kj nastavit jako cil, abych "nezardousil" metabolismus a pritom zdrave shazoval prebytecny tuk.

Muj spise sen nez cil (nemyslim, ze je to realne) je do Vanoc shodit 9kg (na 80kg) a do cervna 2015 celkem 16kg (na 73kg), cimz bych se dostal tesne pod BMI 25 a mohl bych se tim snad zase zacit pocitat mezi lidi.

Pomer tuku v tele mam asi necelych 30%.

V kalkulacce pro vypocet denniho prijmu zivin na f-sport.cz jsem zadal svou aktualni vahu 89kg a vyslo mi toto:
hubnutí B139g S179g T19g 6194kj

Podle vzorce na vypocet BMR mi vysla hodnota 1948 kcal (8150 kJ)
BMR(muži) = 66,473 + (13,7516 × váha v kg) + (5,0033 × výška v cm) - (6,755 × věk v letech)

Dotaz c.1: Rozdil je, rekl bych, propastnych 2000kj. Procetl jsem docela dost clanku na netu a vsude psali neco ve stylu:"Pod hodnotu BMR nikdy nejit, clovek si tim zadelava jenom na jojo efekt". Kde je teda pravda? Kolik si mam nastavit?

Dotaz c.2: Mam v umyslu chodit do posilovny brzo rano (kvuli praci) 5x v tydnu, weekend volno. Z toho 2x aerobni a 3x posilovaci trenink. Procetl jsem zase clanky a diskuse a co diskuter/komentator, to orginalni nazor na ne/vhodnost ranniho treninku zejmena ve vztahu ke katabolickym procesum. Jak tedy s timto?

Dotaz c.3: Co byste doporucili jako zdroj bilkovin na svaciny do kancelare? Prijde mi, ze zdroj sacharidu je mnohem jednodussi, ale s bilkovinama jsem "v pasti".


Dik za rady/komentare a snad nejsem s temi dotazy na ban
Tomas

arnold

Člen

# Zasláno: 24 Zář 2014 20:23:51


Co tak vím tak jedinou možností aby se ti nezpomalil metabolismus je cvičení a to denně to znamená 3x týdně posilovací a 4x aerobní, tím se ti denně zvýší pracovní metabolismus a navíc nemusíš tolik škrtit jídlo.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 25 Zář 2014 12:06:01 ° Změnil/a: Martin


TTom
1/ A když sníš kilo čokolády a zapiješ to litrem whisky, tak budeš mít kalorie v pořádku? Myslím, že rozumný postup je stravu rozdělit na bílkoviny, sacharidy a tuky a pak příjmout z každého tolik, kolik opravdu potřebuješ.

2/ Před tréninkem se najez (aspoň trochu), po tréninku doplň co bude třeba.

3/ Co jíst tady můžeš okoukat od ostatních z jídelničků, je zde i článek o tom, co je dobré mít v lednici.

TTom

Člen

# Zasláno: 25 Zář 2014 21:34:16


1/ A když sníš kilo čokolády a zapiješ to litrem whisky, tak budeš mít kalorie v pořádku? Myslím, že rozumný postup je stravu rozdělit na bílkoviny, sacharidy a tuky a pak příjmout z každého tolik, kolik opravdu potřebuješ.

Sorry, mozna jsem se spatne vyjadril, ale myslim, ze to jde ruku v ruce (pomer B, S, T a pocet prijatych kj). Jaky pomer B, S, T bych tedy mel navolit? Nechat to, co vypadlo ze zdejsi kalkulacky? B139g S179g T19g 6194kj?


2/ Před tréninkem se najez (aspoň trochu), po tréninku doplň co bude třeba.

Staci pul bananu pred treninkem a pak klasickou snidani s pomerem zivin, co vypadla z "Kalkulačky pro rozpočet denního příjmu živin, tj. 5 porcí: B 19g - S 52g"? Nebo by neco maleho pred a pak i pomer zivin po treninku mel vypadat jinak?

Dik.
Tomas

Martin

Administrátor

# Zasláno: 26 Zář 2014 08:51:18


TTom
Je to prostě o množství, ne o poměru:
1/ tuky - kvůli vitamínům, minerálům a další látky stačí něco mezi 20-40g za den, na krátkou dobu, lze omezit ještě níž.
2/ bílkoviny - příjmeš tolik, kolik potřebuješ na svou "rekonstrukci" (viz tabulky + můžeš příjmout nějaké kvalitní na povzbuzení regenerace a růstu svalů.
3/ sacharidy - s těmi volně operuješ od přebytku pro růst (400g), přes nějakou udržovací hodnotu, až po tvrdou dietu. Navíc je třeba s nimi pracovat v čase i s ohledme na trénink.

Takže poměry se drasticky mění a na nic to nemá vliv - je to jen úplně zbytečný pojem.

K tomu banánu, do sebe zkus nějak dostat i nějaké delší sachry - buď pidi porci ovesné kaše nebo musli tyčinku.

Jinak při 3x silovka, 2x aerobní trénink už můžeš počítat, že ty sachry postupně půjdou nahoru - podle toho, jak tvrdě se do toho obuješ. Do začátku jsou ty hodnoty OK.

fitmishka94

Člen

# Zasláno: 17 Říj 2014 13:08:19


tady to vypadá jako snad jediný aktivní forum tak se zeptám znova
vyplatí se brát gainery s vyšším obsahem proteinů nebo jsou jen zbytečně dražší? potřebuju přibrat z 49 na 54 cca
jinak mě můžete oslovovat míša a jsem z kostelce a cvičim tady fitnessdk.cz. stavte se někdy

Vaše odpověď

Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  Insert URL  vypnout *Co to je?
...


přihlášení
 » Uživatelské jméno  » Heslo  Pozor v diskusi je jiné jméno a heslo než v E-shopu!