Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...
E-SHOP   DISKUSE   RADY, informace a články  


  návod pro použití diskuse    stránky členů diskuse    rady jak zhubnout nebo přibrat    recenze a diskuse k doplňkům    rady jaké doplňky nakoupit

 ° Domů ° Odpovědět ° Statistika ° Registrace ° Hledat ° Návod °

 Nejnovější příspěvky v diskusi:

F-sport diskuse / Nezařaditelné a další dotazy a odpovědi / Začátečník - asymetrie ramen
Autor Zpráva
lipown

Člen

# Zasláno: 16 Pro 2014 23:33:03


Ahoj,
začal jsem před 4 měsícema pořádně cvičit. Hlavní motivací je odstranit bolest zad při mé malé skolióze, nabrat svalstvo a citit se dobře.
Co mě znepokojuje je moje asymetrie ramen a "boule" na jednom boku. Dá se stím něco dělat? Více na obrázcích.

http://i1122.photobucket.com/albums/l537/lpown/IMG_1943_zpsfdf7f0d9.jp g
http://i1122.photobucket.com/albums/l537/lpown/IMG_1965_zps5ad97270.jp g
http://i1122.photobucket.com/albums/l537/lpown/IMG_1966_zps89a3875b.jp g
http://i1122.photobucket.com/albums/l537/lpown/IMG_1965_zps5ad97270.jp g

Budu rád za každou radu, za tip na cvik, či protažení.

Další otázka se týká výživy. Co se týče sacharidů tak jsem jedl 7,5g na kilo mé váhy. Nabral jsem za 4 měsíce cvičení 10kg, nicméně dost na tucích. Považuji se za ektomorfa, vždy jsme měl s váhou problém. Mám tenhle poměr nějak upravit, nebo vytrvat?

Martin

Administrátor

# Zasláno: 17 Pro 2014 06:34:00


lipown
Dobře, že jsi hned nahodil ty fotky.
Tu nesymetrii neřeš, je nejenže minimální, je i silně podprůměrná.

Hlavní bude rychle nabrat tak 10-15kg ať je s čím pracovat. Píšeš, že si nabral 10kg a neboj, není to až tak hlavně na tucích. Ono se samozřejmě nikdo z profíků nechce fotit v objemu, ale formu máš na objem také nad průměr.

Když si se tak dobře rozjel, doporučil bych pokračovat do konce února, uvidíš, co nabereš. Možná bych se nebal ještě trochu jít do tuků a kratších sachrů a podpořit to creatinem, bílkovinama a taurinem, abychom z toho prvního objemu vytáhli maximum.
A píšu trochu!!!

Nepíšeš kolik vážíš a měříš, ale ve výsledku je tojedno, protože už si stejně ve fázi, kdy narazíš na strop toho, co je tělo schopno normálně zpracovat a to je někde kolem 400g sachrů, 180g bílkovin a 50g tuků (vč. doplňků).

Když tak se rozepíš co jíš a jak cvičíš.

lipown

Člen

# Zasláno: 17 Pro 2014 09:12:31


Měřím 188 a aktuální váha je 90kg.
Začínal jsem někde na 78 kg. Hodnoty výživy jsem si nastavil na 7,5g sacharu a 1,6 bilkovin na kilo. S bílkovinama jsem neměl problém, ale se sacharidama jsem se snažil držet alespoň nad 500g denně. Dejme tomu, že na 50 procent dní co cvičím jsem snědl nad 600g denně určitě. Tuky jsem měl určitě denně nad 100g, ty jsem nehlídal.
Měsíc mě trápí nevyléčitelná rýmička a tak mě váha hapruje od 86-90. 3 týdny jsem necvičil a je to znát.
Creatin jsem právě cca před měsícem zapojil spolu se sachariďákem, nicméně nevidím rozdíl. Možná špatné dávkování nebo špatná denní doba, kdy to beru.

Cvičím 2x-3x denně - kvůli mému obtížnému nabírání se snažím se úplně nevysát.

Trening A:
Přítahy na kladce na široko s podporou
Přitahování jednoruček v předklonu
Hyperextenze
- Posílení zad, kvůli skolióze je u mě prioritní. Týka se to i té asymetrie ramen/(trapézů?). Nicméně nevím jakým cvikem bych to napravil. Staví mě to i krk mimo střed těla, což mě na tom vadí nejvíc.

Rozpažování na ramena
Tlaky na ramena
Když zbude čas tak předpažování

- Co se týče cviků ramen, tak mě bolí po cvičení půlka zad. Nejspíše kvůli té miniaturní skolióze a kvůli tlaku váhy na páteř. Je nějaká alternativa?

Trening B:

Bench
Rozpažky na prsa na šikmé lavici
Tlaky na prsa na šikmé lavici

Stahování kladky s rovnou tyčí
Stahování kladky s lanem
Bicepsové zdvihy s ez tyčí se zapřením (omlouvám se, nevím jak se to jmenuje. Chci se vyhnout zatížení zad viz ramena výše. Nicméně zde se projeví možná ta asymetrie ramen a při zapření a zdvihu natáčím jednu ruku jinak než druhou, což mě rozčiluje, ale nevím jak to vyrovnat. Vypadá to, že hybnost jednoho ramene je dost omezená oproti druhému. Další věc je, že mám urvanou kost v lokti, která zakrývá brňavku (epikondyl), což může být taky problém)

Cviky se snažím dělat správně radši s vahou menší než max. Problém jsou ty cviky ramen, kdy se mě hýbe každé jinak (naštěstí na ně v posilovně nevidím . A bicepsové zdvihy, kdy podpaží zapřu o lavici, položím ruce a hned je při pohybu vidět docela velká nesouměrnost a hlavně natáčení jedné ruky

Nohy zatím necvičím, chtěl bych začít do dvou měsíců s cvikama, které nezatěžují páteř - překopávání, zakopávání. Nějaké tipy na další?

Kvůli "tučnosti" (nejsem na to zvykly, vždy jsem byl hubený jak tyčka) jsem začal dělat i aerobní věci jako florbal a plavání.

To je asi tak zatím vše.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 17 Pro 2014 12:43:38


lipown
Měřím 188 a aktuální váha je 90kg.
Začínal jsem někde na 78 kg. Hodnoty výživy jsem si nastavil na 7,5g sacharu a 1,6 bilkovin na kilo. S bílkovinama jsem neměl problém, ale se sacharidama jsem se snažil držet alespoň nad 500g denně. Dejme tomu, že na 50 procent dní co cvičím jsem snědl nad 600g denně určitě. Tuky jsem měl určitě denně nad 100g, ty jsem nehlídal.


Tak to si dělal perfektně O to lepší je, že tvá postava není přehnaně zalitá tukem

Předpokládám, že necvičíš 2x denně, ale týdně. Tady se snaž držet 3x týdně až 4x týdně, na druhé konci od předtrénování je totiž zase ztráta kontinuity a při cvičení jen 2x týdně je následující tréninky jakoby znovu první. Optimální je buď dva dny pauza pro sval anebo nějaké střídání těké cviky lehké cviky.

Brzdou ti bude to necvičení dřepů a mrtvých tahů - to je pro pořádné objemy základ tak jako tak. Doporučuji oboji cvičit i třeba bez činky, ale cvičit - to nenahradíš.
Stejně tak hrudník zkus doplnit shyby.

Při správném provedení všech těchto cviků (zde to chce určitě zkušeného trenéra) se skolioza jenom zlepší.

lipown

Člen

# Zasláno: 17 Pro 2014 13:12:25


Martin
Díky,

ano, pardon za překlep ) 2x týdně. Před rokem jsem právě začal cvičit s trenérem, který mi naordinoval dřepy u kterých mě hlídal (o té skolioze věděl.). Po třech měsících jsem skončil teměř půl roku na rehabkách a dá se říct, že spíš ty bolesti zad začli s tím dřepováním a přetrvávají doteď. P

Jinak by mě zajímal názor, zda je vůbec ta skolióza z fotek vidět (když zanedbám ty ramena). Vím, že se přehnaně hlídám, tak potřebuji objektivní názor

Jinak ještě oprava - dělám shyby na široko na záda s tou pomocí váhy. To mě myslím i ty záda skvěle protáhne.

Podle toho co píšeš si tedy ještě rozjedu třetí variantu tréningu, možná zkusím i ty dřepy s menší vahou + mrtvý tah s dohledem.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 18 Pro 2014 08:10:58 ° Změnil/a: Martin


lipown
skolioza jde ze zdravotního vidět po celé délce tvých zad,
ale většina laiků si toho už nevšimne, je vidět, že na tom pracuješ.

Problém trenérů je, že laik nemá šanci poznat dobrého od špatného.

Jedina šance v dnešní složíté době, kdy se každý a všechno, prvni učí vypadat cool a kvalitně a na kvalitu kašle - jsou staré dobré reference.

Tak se zkus dopídit, někoho, kdo má skoliózu a cvičí.
Mezitím můžeš cvičit tyto cviky bez činek jen s vlastní váhou.
Ono to pomůže a můžeš se aspoň naučit dobrý pohyb.

Shyby

Vaše odpověď

Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  Insert URL  vypnout *Co to je?
...


přihlášení
 » Uživatelské jméno  » Heslo  Pozor v diskusi je jiné jméno a heslo než v E-shopu!