Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...
E-SHOP   DISKUSE   RADY, informace a články  


  návod pro použití diskuse    stránky členů diskuse    rady jak zhubnout nebo přibrat    recenze a diskuse k doplňkům    rady jaké doplňky nakoupit

 ° Domů ° Odpovědět ° Statistika ° Registrace ° Hledat ° Návod °

 Nejnovější příspěvky v diskusi:

F-sport diskuse / Osobní deníčky - hubnutí / Jaja95 - 20 let, 64/169cm - shodit "vodu na břiše", zpevnit
<< . 1 . 2 .
Autor Zpráva
Jaja95

Člen

# Zasláno: 1 Dub 2015 09:29:19


A je problém dat do kaše mlety mák? Jako zdravy tuk? I třeba 5g 100% ni bio arasidove pasty?

Martin

Administrátor

# Zasláno: 1 Dub 2015 10:12:36 ° Změnil/a: Martin


Jaja95
50g, rýžové krupičky -lépe se drž toho vločkového základu.

Jinak super, a počítat to nemusíš každý den, když to máš tak vzorně nachystáno a už víš vhodné množství.

Tuk zdravý/nezdravý prostě připočti.

Jaja95

Člen

# Zasláno: 1 Dub 2015 10:51:37


Takže nebude vadit, kdyz mi to občas vyletí o par gramu ty hodnoty jo? Jestli to dobře chapu, tak si telo nesmí zvyknout stejne hodnoty,připadá mi, ze si na to telo zvyklo.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 1 Dub 2015 12:02:57


Jaja95
nebude vadit, kdyz mi to občas vyletí o par gramu ty hodnoty jo? - ne, to ne.

Nebezpečnější je pomalé vplížení se do jídelničku různých dodatků - stačí si to prostě občas přepočítat.

Zvyknuti nevadí, jsou lidé, co ji léta stejně a léta vypadají perfektně.

Jaja95

Člen

# Zasláno: 1 Dub 2015 12:15:52


A k te ryzove krupici. Zaradila jsem ji kvuli nizsimu obsahu tuku a zda se mi, ze zasyti stejne jako ovesna, i kdyz ma i nižší sachry. Přidávám do ni prave treba mak nebo arasidovou pastu a do prestavky ve skole vydržím v klidu.

Jaja95

Člen

# Zasláno: 1 Dub 2015 12:18:02


No, jde mi o to, ze telo si zvyklo na nejaky prijem a zastavilo se hubnuti. Tak kdyz mi vyleti hodnoty sachru jeden den a dalsi jr zas utnu trochu, jestli to bude mit nejaky vliv.

Jaja95

Člen

# Zasláno: 1 Dub 2015 12:24:28


No a dalsi vec. Vadi rano moc treba 60g sachru celkem? Když to pak postupem dne snizuju a vecer mam spis bílkoviny + male množství sachru?

Martin

Administrátor

# Zasláno: 7 Dub 2015 10:19:18


Jaja95
Klidně ty jídelničky, občas podstřel, ale ne pod 100g sachridů, uměle nahoru nechoď, to nemá smysl.

Rýže ma jiné sacharidy, když, tak to nějak střídej.

Jaja95

Člen

# Zasláno: 7 Dub 2015 13:44:07


Tak jit pod 100 g sacharidů u mě nehrozi. Spis jsem tak pres víkend přemýšlela, rodina si vsima, ze porad vic a vic hubnu, ze bych mozna i chtela pribrat, ale ne tak, abych mela tuky. Mam hybnout pomalu se sacharidy nahoru nebo radeji ne? Nebo spis vic bilkovin? Tuky nechat?...Nebo jen tvrdsi trenink?

Martin

Administrátor

# Zasláno: 8 Dub 2015 09:27:55


Jaja95
Tvrdší trénink, nebát se větších váh a tvrdé dřiny. To u žen zcela stačí a tělo si pak už přes hormony vše stáhne a těch cca 90g bílkovin na to stačí, maximálně se dají doplňky pro lepší regeneraci.

Jaja95

Člen

# Zasláno: 13 Dub 2015 08:56:31


A co CLA?

Martin

Administrátor

# Zasláno: 14 Dub 2015 15:23:21


Jaja95
Taky pomůže, pomůžou i další spalovače a doplňky - je to dobré si to promyslet koncepčně, pak to funguje. Je to lepší než namátkově zkoušet co by mohlo zabrat.

Mé doporučení, jak si složit nejlépe doplňky výživy pro hubnutí, i s vysvětlením CO brát, JAK brát a PROČ to tak brát je zde:
http://www.f-sport.cz/print.php?id=614

Dzadam

Člen

# Zasláno: 30 Kvě 2016 17:59:54


Co jsem to tak letem pročítal (a nenašel, že by to už Martin opravoval), tak mně nejvíce utkvělo:

Řešíš hodně sacharidy, snažíš se ubrat na kvantitě, ale kvalita zůstává. Nejíš sice moc cukrů, ale i taková rýže má celkem vysoký GI. Zkus vyměnit rýži za brambory a hlavně ty rýžové chlebíčky za nějaké (nejlépe žitné) pečivo, nebo lépe Knäckebroty.

Z toho ovoce je taky bohužel hodně cukru. Jablko se dá, banán je super, ale já osobně víc jak jedno jablko a jeden banán denně nejím. Pokud jo, tak místo nějaké sladkosti, na kterou mám nezdolnou chuť. Džusy jsou hrozný zlo. Do člověka to padne jako nic a pak si spočti, kolik si do sebe nahnala kostek cukru (4g jedna). A co si budeme povídat, o vitamínech to taky většinou jen někde slyšelo.

Vločky + ovoce + mléko. Za mě docela průšvih. Ještě si tam někdo dá třeba med a jdou na mě vždycky mdloby. Mně to taky hrozně chutná, ale z hlediska výživy je to hrozná prasárna. Všechny možný druhy cukrů se tam mezi sebou perou o to, kdo se dřív stráví a nakonec to není nikdo, protože to utopíš v mléce. Který mj. je taky hodně kalorický a zrovna z těch zdrojů, který nechceme. Takže to alespoň zalij sojovým, nebo třeba mandlovým mlékem. Trochu to upraví ty výživové hodnoty, ale hlavně se to všechno lépe stráví.

Tvaroh dopoledne bych nedoporučoval, ten je ideální na večer. O tom není sporu. Přes den ti opět zbrzdí trávení dalších jídel a sám se taky tak dobře nestráví.

Celkově si myslím, že je potřeba naučit se pracovat s GI / vstřebatelností živin. Klidně si ty potraviny / porce dávkuj postupně, rychle vstřebatelnými napřed, ať má vše čas se v klidu strávit. Už jenom tím budeš mít míň hlad.

Pokud bude hlad, tak se to snaž dohnat spíš přes bílkoviny a tuky. Tuňáka si klidně dávej v oleji, když ho dobře sliješ. Na tuňákovi ve vlastní šťávě, odtučněných tvarozích, jogurty s 0% tuku a pod. fitness mýty ještě nikdo nezhubl. Co jsem koukal, tak většina z toho naštěstí není tvůj případ.

Ke cvičení: já jsem zastáncem cvičení břicha / kardia (ráno) na lačno. Alespoň mně to zabírá nejvíc a cítím se přitom parádně. Pokud máš kvalitní spalovač, tak je to hodně znát. Jinak k tomu, co říkal Martin není co dodat, nejlepší na spalování je silovka. A pokud nejdeš cvičit nalačno, ta ani nemusíš po tréninku dávat sacharidy. Glutamin, který máš ve svalech, to zvládne a můžeš přejí až na protein a jídlo.

Ještě mě zaráží, že tu nepadlo nic o vodě. Taky celkem základ. 3-4l za den vypij, z toho 2l dopoledne. Pokud teď piješ míň, bude to znát. Pomůže ti to i s psychikou a zase se ti to o něco zlepší vstřebatelnost živin. To tělo prostě musí být v pohodě a dostatku, aby si dovolilo pálit zásoby. Nebo ho musí šíleně zadřít tréninkem i stravou, ale to už jsme dalo od zdravé výživy.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 31 Kvě 2016 10:27:00


A já bych rýži nechal. Pokud ji nerozvaříš, tak je lehká na strávení a obsahuje docela rozumné sacharidy. Brambory jsou asi lepší, ale proč to neprostřídat.

Vločky a mléko jsou klasika a ráno je právě lépe na těžké věci a výsledná směs v žaludku i sacharidy jsou dobré. Ze stejného důvodu je lepší jíst tvroh dopoledne. Na noc může způsobit neklidný spánek, protože se právě těžce tráví.

GI - je na nic Protože pokud má jídlo třeba cukr a tuk, tak má nízký GI a naopak, vločky bez ničeho budou mít relativně vysoký GI. GI používají jen cukrovkáři. Pro hubnutí se nedá použít.

Kardio na lačno je dost katastrofa pro svaly i metabolismus, okamžitě to spustí produkci endorfinu pro přežití, takže se určitě cítíš super. Jsou i holky, které tak trápí chlapy, aby prý byly lepší Ale lepší pocit ještě neznamená lepší výsledky.

Dzadam

Člen

# Zasláno: 31 Kvě 2016 23:12:30


A ta výsledná směs v žaludku je dobrá přesně pro co?

To GI s tím právě souvisí. Směs = cukr a tuk = nízký GI. A to alespoň já od snídaně teda nechci. To samý tvaroh. Pokud dělá na noc těžko, tak ho vyměnit za micelární kasein. Nebo k tomu vzít trávicí enzymy (levnější varianta).

Kardio si dám vždycky radši ráno, než ho cpát za silovku. A to nevím, v kolik bych musel vstávat, abych stihl dostatečně strávit snídani ještě před ranním kardiem. Mimo to, nutí to tělo (navíc ještě se spalovačem) spalovat tuky. Jasně, BCAA a dostatečná následná výživa je nutnost, ale to považuji za základ všeho. Nebo můžete chodit běhat večer, ale to mi pak něco říkej o neklidném spánku.

P.S. Sám, Martine, zdůrazňuješ, jak je důležité vědět nejen co, ale taky kdy brát. S makroživinami je to přeci to samé. A o tom přesně práce s GI je: vědět, kdy co jíst, aby se mi to netlouklo. Hubnutí je o vyrovnané hladině krevního cukru / inzulinu. Tak tu prosím netvrď, že je to jen pro cukrovkáře. Možná máš pravdu, že "ho používají jen cukrovkáři", no já bych ještě dodal "a osvícení výživáři."

Martin

Administrátor

# Zasláno: 1 Čen 2016 07:23:18 ° Změnil/a: Martin


Dzadam
výsledná směs v žaludku je dobrá přesně pro co? - pro uklidnění a odstranění překyselení. Následně se postupně začíná doplňovat cukr do krve a to právě díky té směsi opravdu postupně. CUkr uděla lépe a levněji to, co někteří naháněji BCAA (kterých by navíc museli vzít cca 20g, aby to zabralo stejně jako směs sacharidů).

Kardio si dám vždycky radši ráno Kardio má být samostatné jednotka ne za sebou se silovkou. Pak to má vyšší účinek. A zároveň není třeba řešit časový press. A cvičení na lačno není dobře - podrobně jsem se rozepsal ve speciálním článku.

Používat GI je nesmysl, není ani třeba si ničit inzulinovou reakci vysokým GI. Prostě pro účely tvorby postavy se rozumně složí jídlo a to GI nějak výjde. Ale opačný postup je nesmysl.

Cvičeni na lačno nijak nenutí tělo pálit tuky a to po dost dlouhou dobu na to, aby si mezitím s tím kardiem skončil. Předpokládám, že necvičíš 4hodiny.

BCAA nutnost není, sám bych je řadil až někam na páte místo "nutností".

V tvarohu způsobuje ty obtíže kasein (někomu to problém nedělá). Nahrazení tvarohu kaseinem nic neřeší.

Promiň, ale to co píšeš je prostě seznam nesmyslů, které jsou teď cool a nic to nemění na tom, že se to nasbíralo jako marketingové a časopisové nesmysly, které se zažily - ale pořád jsou to nesmysly.

Včetně té nesmyslné věty o GI, která je spíše tak, že GI používají popletení výživáři. Pokud výživař správně složí porci, nikdy mu vysoké GI nevýjde, takže to ani nemá potřebu řešit. Ale naopak, pokud skládá jídla podle GI, tak mu výjdou nesmysly = zbytečně si to komplikuje.



A když se od těch nesmyslů oprostíš, tak si sakra zjednodušíš život.

Dzadam

Člen

# Zasláno: 1 Čen 2016 18:00:57


Pokud chceš postupné uvolňování cukrů, tak proč nejíst rovnou sacharidy s delší vazbou?! Takhle si jen koleduješ o to, že ti to začne v žaludku kvasit, zvlášť když tam máš mléčný tuk a lepek. To dávkování prostě zajistíš tím, kdy co jíš, ne tím, že to hodíš do žaludku všechno a čekáš, že si to tělo bude dávkovat samo zrovna dle aktuální potřeby.

K tomu kardiu nemám co dodat. Se silovkou ho právě nedávám, ale to už jsme psal. Možná jsem to napsal nesrozumitelně, tak zkusím použít první článek, který mi vyjede na netu:
"Která doba je vhodnější?

Někteří sportovci si myslí, že takovou vhodnou dobou je ráno po probuzení. Proč zrovna ráno? Protože po 8 hodinovém spánku poklesla hladina cukru v těle a nachází se v situaci, kdy může vzít potřebnou energii buď ze svalů nebo z tuků. A jelikož chceme, aby to byly spíše tuky, měli bychom přijmout před ranní aktivitou aminokyseliny, které by měly zabránit tělu, aby při sportování nedocházelo k odbourávání svalové hmoty místo té tukové.

Je ale kardio na lačno účinnější, než když se provádí v jinou denní dobu? V tom se právě názory různí. Ne však v tom směru, že by bylo neúčinné. Naopak účinné je. Někteří odborníci se však kloní k názoru, že je jedno, ve kterou dobu se aerobní aktivita provádí, ale přitom se spálí stejné množství tuků. Nevýhodou kardia na lačno může být vyšší ztráta svalové hmoty, pokud si sportovec neohlídá včasné doplnění živin, jako právě již zmíněné aminokyseliny. Ráno lze také lépe využívat spalovače tuku jako např. guaranu jenž obsahuje i kofein, což může být při kardiu zařazeném odpoledne problém s ohledem na působení proti spánku."

Pokud si na tohle dám vločky s ovocem a mlékem, tak jsem s prominutím idiot. Využívám toho, že mám nízkou hladinu cukru v krvi, takže pak potřebuju něco, co mi ho zase vrátí (ne vystřelí nahoru, o žádném extra vysokém GI jsem tu vůbec nemluvil), abych předešel katabolickému stavu. To si dej klidně ovoce, na to ovesnou placku a mléko nejdřív za půl hodny, nebo radši vůbec. Ale dohromady je to prostě nesmysl a krom chuti a požitku z jídla to žádný pozitivní efekt nemá.

O BCAA jsem psal jako o nutnosti při kardiu na lačno, viz citace nahoře. O samotných jsem se taky nezmiňoval.

Trávit kasein z tvarohu a micelární kasein je dost velký rozdíl. Na e-shopu jich máte haldy, tak předpokládám, že o tom víš. Ty obtíže tam způsobuje totiž především (zase) kombinace s mléčným tukem a laktózou. Pokud je odfiltruješ, je to hned o něčem jiném. Viz. citace právě z vašeho shopu:
"Pure Micellar Casein Professional je postupně vstřebatelný protein s postupným uvolňováním aminokyselin do krve. Tento proces trvá poměrně dlouhou dobu cca 7-8 hodin. Z tohoto důvodu je velmi vhodný pro překlenutí delšího časového úseku, ve kterém z nějakého důvodu nelze doplňovat bílkoviny - především v noci."
Takže pokud přes den nejíš, tak si ho klidně ke svačině dej, víc k tomu nemám.

"Pokud výživař správně složí porci, nikdy mu vysoké GI nevýjde." - Samozřejmě, protože tu porci právě skládá z potravin s nižším GI. Ale na to ho musí znát. Hovězí s bramborem a zeleninou si asi taky nedáš na snídani, přitom je to správně složená porce. To samý rýžová kaše a proteiňák na oběd. Tak mi netvrď, že to nemá cenu řešit.

Tak, já už jsem si tu játra vyplácal dost, za mě nemá cenu v tom dál pokračovat. Ostatně může slečna vyzkoušet oba přístupy a pak nám sem po pár měsících třeba hodit dojmy. Třeba jí zrovna vločky s mlékem a tvaroh pomůžou zhubnout.

Martin

Administrátor

# Zasláno: 2 Čen 2016 08:09:57


Dzadam
ty jen opakuješ nesmysly z časáku, bez promyšlení souvislosti. Já ty nesmysly četl a dokonce jsem napsal, proč to tak není. Opakovat se stál dokola nemá smysl. Jen tu SPAMujeme téma.

ps. a citovat z mého eshopu marketingové texty výrobce prodáváme, co zákazníci chtějí, když "všechno ví", tak jako ty. K tomu poskytujeme rady - ale jen pokud o to někdo stojí.

Já ti nebráním ať si věříš čemu chceš, je Vás většina, ale přetlačovat se tu nebudeme, že ...

<< . 1 . 2 .
Vaše odpověď

Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  Insert URL  vypnout *Co to je?
...


přihlášení
 » Uživatelské jméno  » Heslo  Pozor v diskusi je jiné jméno a heslo než v E-shopu!