Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...

Rozdáváme dáreček ke každé objednávce nad 999 Kč
10g tester Assassins Pump + ExploMax 250ml ZDARMA.
E-SHOP    DISKUSE    RADY, informace a články 

  Hubnutí Nabírání Rysování  ⋅  Tréninky Cviky  ⋅  Výživa a doplňky Látky v doplňcích  ⋅  Jídelníčky Recepty  ⋅   Motivační galerie  Členové diskuse  

0

Kofein


  13.1.2005 - Martin - 60597 shlédnutí

 Zde se dozvíte co umí kofein a jak ho používat a jak ho nepoužívat. Včetně dávkování, negativních i pozitivních projevů.



Eshop s fitness doplňky výživy




Kofein funguji tím způsobem, že blokuje enzym, který za normálních okolností odbourává adrenalin a noradrenalin. Vyplavení adrenalinu a noradrenalinu do krve je běžně záležitosti desítek vteřin. V normální situaci se nadbytečné množství těchto stresových hormónu okamžitě deaaktivuje, tak, aby nemohlo dojit k "předávkování" organizmu z nadprodukce.

  F-sport doporučuje
Já To Dokážu

Správně poskládané doplňky výživy můžou být rozdíl mezi úspěšnými a neúspěšnými.

Pořiďte si i Vy doplňky se kterými dosáhnete svých cílů.

Kvalitní protein Diet Whey a špičkový spalovač tuků Hellfire.
Proto kofein funguje tak, jak již jistě hodně z vás zaregistrovalo, v klidu nepovzbudí vůbec, ale při nervech nebo fyzické činnosti hodně. Účinek kofeinu proto závisí nejen na jeho podané dávce, ale i na to za jakých okolností je podán.

Citlivost na kofein je různá, někdo reaguje na jeden šálek (150mg), někdo je velmi citlivý již na 20mg a někdo zase musí přijmout i 400mg, aby vůbec něco zaregistroval. Účinky se projevují 6-14 hodin. Na kofein vzniká docela rychle tolerance, neboli člověk si na něj zvykne a potom už zabírá méně.
Smrtelná dávka kofeinu je při orálním užití 150mg/kg, to je pro 100kg těžkou osobu 15g, přepočítáno na kávu je to 25litrů. Nejvyšší dávka, kterou člověk přežil byla 24 gramů. Nejnižší, kterou nepřežil je 3.2 gramy, ovšem nitrožilně. Za rozumné denní množství se považuje cca 300mg kofeinu, což jsou asi tři šálky kávy.

Jak se nepředávkovat a správně brát kofein najdete ve článku Spalovač tuků - jak brát silné stimulanty pro hubnutí i před tréninkem.


Kofein stimuluje centrální nervový systém, zrychluje tep, zvyšuje kyselost žaludku a působí jako diuretikum. Kofein rozšiřuje tepny, proto pomáhá lidem postižených astmatem.

Tím, že kofein stresuje tělo působením na jeho nervový systém dochází k odbourávání tuků i v "klidovém" stavu. Kofein dále zvyšuje sílu při tréninku, vynikající je v kombinaci s dalšími povzbuzovači (Lcarnitin, guarana, efedrin), protože funguje jako vynikající startér. Kofein zabírá velmi rychle, ale jeho účinky také docela rychle vyprchají, proto se pro povzbuzení na delší dobu uplatňuje spíše guarana nebo kombinace guarany a kofeinu.

Dávkování: 10min. před tréninkem 200mg
Šikovná je kombinace s 2g Lcarnitinu.

POZOR ! kofein se nesmí přímo kombinovat s creatinem !
Budete-li chtít dělat creatinový cyklus nesmíte pít kávu, čaj a další nápoje obsahující kofein. Modernější způsob je brát před tréninkem kofein a po tréninku creatin (tzv, přebíjení). Podrobně je to popsáno ve článku Creatin neboli kreatin.

Chemický je Kofein C8H10N4O2 neboli anglicky 1H-Purine-2,6-dione, 3,7-dihydro-1,3,7-trimethyl, nebo také: 3,7-Dihydro-1,3,7-trimethyl-1H-purine-2,6-dione. Molární hmotnost 194.19. C 49.48%, H 5.19%, N 28.85%, O 16.48%.

Čistý kofein je bílý hebký prášek, nebo lesklé jehličky, hořké chuti.

Kofein oddaluje únavu, zlepšuje koncentraci, povzbuzuje oběhový i respirační systém, je to stimulant. Kofein má silnější centrální stimulační účinek než ostatní methylxanthiny.

Purinový derivát kofein je obsažen v kávě (Coffea arabica), v čaji (Camellia thea), v kakau (Theobroma cocao), v kole (Cola acuminata), v maté (Ilex paragueyensis) a v guaraně (Paullinia cupana).
Obsah kofeinu v 100ml:
Káva60mg
Čaj25mg
Ledový čaj15mg
Kakao2mg
Mléčná čokoláda15mg
Hořká čokoláda65mg
Coca cola15mg


Zajímavosti
  • Čaj obsahuje Tein, jednáse však pouze o jiný název pro koffein ! Navic čaj obashuje další alkaloidy Theofylin a Theobromin, tyto uvolňují jemné svalstvo.
  • Kofein nepomáhá vystřízlivět !
  • Přijem koffeinů v rozumných mezích (max 300mg denně) během těhotenství nemá žádný vliv na plod. Potvrdilo se to v několika studiích a pozorováních tisíce tějhotných žen.
  • Žádné studie noptvrdily souvislost s neplodností ani s dobou, po kterou se ženám nedařilo otěhotnět.
  • Nepotvrdily se ani názory, že zvýšený příjem kofeinu zvyšuje pravděpodobnost nádoru prsu nebo jiné formy rakoviny.
  • Žádná studie nepotvrdila souvislost mezi konzumací kofeinu a nemocemi srdce.
  • Citlivost dětí na kofein se neliší od citlivosti dospělých. Je na rodičích aby zvážili, co je to rozumná dávka.

Rizika
  • Kofein vytlačuje z těla vápnik, proto každý kdo za den vypije dvě kávy, by měl vápnik doplňovat.
  • Kofein snižuje účinek některých léků proti epilepsii !
  • Kofein prochází do mateřského mléka. V době kojení se doporučuje maximálně 300mg kofeinu denně (2-3 šálky kávy).
  • Při prudkém omezení počtu káv denně se mohou objevit abstinenční příznaky: Bolesti hlavy, ospalost, vyčerpanost, nervozita. Proto se doporučuje snížovat množství vypitých káv o půl šálku denně.


 






   DOPLŇKY - související články


Konkrétní účinné látky v doplňcích výživy.Seznam všech doplňků (v diskusi)Proteiny - co dnes nejlépe koupit pro ochranu svalové hmotyZhubnout - co dnes nejlépe koupit pro hubnutí
Nejlepší protein pro hubnutíSpalovač tuků - jak brát silné stimulanty pro hubnutí i před tréninkemObrovské svaly - jaké fitness doplňky výživy dnes nejlépe koupit pro nabrání svalové hmotyGainer a Protein - návod jak brát gainer a protein pořádně
Fitness doplňky výživy před tréninkemJaké doplňky nejlépe brát po tréninkuVýživa - shrnutí pro všechnyVitamíny a Minerály






   DISKUSE


Své dotazy můžete napsat do diskuse k tomuto článku (případně založit nové téma).




  Seznam článků na F-sportu  ⋅  Tabulky  ⋅  Sitemap  ⋅   Kontakty     SLEDUJTE NÁS: