E-SHOP    DISKUSE    RADY  

^^^ skrýt ^^^
 E-shop
 Diskuse

 Hubnutí
 Nabírání
 Rýsování
 Tréninky
 Cviky
 Výživa a doplňky
 Látky v doplňcích
 Jídelníčky
 Recepty
 F-sport Team
 Členové diskuse
 Tabulky
 Seznam všech článků
 Kontakty

     




  Hubnutí Nabírání Rýsování Tréninky Cviky Výživa a doplňky Látky v doplňcích Jídelníčky Recepty  F-sport Team  





Vitamín C

31.7.2004 - Martin - 37094 shlédnutí

Vitamín C - Vše o vitamínu C včetně dávkování.
Vše o vitamínu C včetně dávkování.


 Ptejte se na FB,  odpovídáme do 24hodin!


Vitamín C - kyselina askorbová představuje většinu naší spotřeby vitamínu - denně okolo 80mg, všechny ostatní vitamíny dohromady činí okolo 20mg. I když doporučená denní dávka C se pohybuje okolo 40mg, je jeho spotřeba v organizmu velmi individuální a záleží na spoustě okolností. V případě zátěží na organizmus se spotřeba zvyšuje až na několik tisíc mg ! Hodně záleží i na životním stylu zvýšenou potřebu vitamínu C mají kuřáci, cukrovkáři, nemocní a alkoholici. I složení stravy ovlivňuje spotřebu vit.C, maso, uzeniny, zanesená voda, aspirin, antikoncepční pilulky a další zvyšují spotřebu vit.C. Zvýšenou spotřebu vit. C způsobí nejen fyzická námaha, ale i psychický stres. Vit. c se podílí spolu se zinkem na očistě těla od volných radikálů a povzbuzuje obranyschopnost těla. V neposlední řadě hraje klíčovou roli při léčbě a obnově nemocné tkáně (i svalové).

Spotřeba vit. C dokáže stoupnout až na 4000mg denně a tělo si vit. C nedokáže dlouhodobě ukládat. Naštěstí je vit. C docela hojně zastoupen v běžné potravě. Ke zvýšené spotřebě dochází jen při onemocněních, stresu ,úrazech a fyzických výkonech. Během tréninku (jakéhokoliv) dochází k významně spotřebě vit. C jednak vlivem vysokého stresu a zadruhé tělo se snaží regenerovat unavenou a poškozenou svalovou tkáň. Jeden trénink dokáže zvýšit spotřebu organizmu o více něž 1g vit. C. Je potřeba i myslet na to, že příliš velké množství vit. C nelze podávat dlouhodobě.

Pro sportovce je většinou dostatečná dávka 250-500mg denně a navíc před tréninkem 500mg, a po tréninku dalších 500mg vit. C.


Další schopnosti vit. C:
- dávka okolo 200mg denně zastavuje některé příznaky staří - svraštěliny, fleky na kůži, podlitiny a pod.
- léčba hemeroidů - 1g denně spolu s vit. P
- křehké kosti - 500mg denně spolu s vápníkem a vit. D
- otravy - zvýšit C na 1g




 






DOPLŇKY - související články



Konkrétní účinné látky v doplňcích výživy.

Seznam všech doplňků (v diskusi)

Zhubnout - co dnes nejlépe koupit pro hubnutí

Proteiny - co dnes nejlépe koupit pro ochranu svalové hmoty

Nejlepší protein pro hubnutí

Spalovač tuků - jak brát silné stimulanty pro hubnutí i před tréninkem

Velké svaly - jaké fitness doplňky stravy dnes nejlépe koupit.

Gainer a Protein - návod jak brát gainer a protein pořádně

Fitness doplňky výživy před tréninkem

Jaké doplňky nejlépe brát po tréninku

Výživa - shrnutí pro všechny

Vitamíny a Minerály






DISKUSE


Své dotazy můžete napsat do diskuse k tomuto článku




   Členové diskuse Tabulky Seznam článků na F-sportu Sitemap  Kontakty