E-SHOP    DISKUSE    RADY  


  Hubnutí Nabírání Rýsování Tréninky Cviky Výživa a doplňky Látky v doplňcích Jídelníčky Recepty Tabulky  F-sport Team  





Zhubnout - jídelniček pro hubnutí pro začátečníky

25.5.2017 - Martin - 288980 shlédnutí

Zhubnout - jídelniček pro hubnutí pro začátečníky - Jídelniček pro hubnutí určen pro ty, kteří chtějí začít se sebou něco dělat a je velmi mírný.

Jídelniček pro hubnutí určen pro ty, kteří chtějí začít se sebou něco dělat a je velmi mírný.



Přidejte se do naší FB skupiny Recepty.

F-sport.cz pro Vás připravil více vzorových jídelníčků, ze začátku se to může zdát komplikované, ale je to vlastně jednoduché a rozumné. Často je to hlavně o tom, zapomenout na všechny nesmysly, které do nás tlačí massmédia. Jídelničky si určitě můžete upravit podle svého a sami si pak budete moci doopravdy řídit svoji formu - nemusíme přece být všichni mistři světa. A nezapomeňte, že jídelníček si můžete zpestřit šikovnými recepty.

Nemusíte tedy striktně a na 100% dodržovat vše,
ale už při 70% dodržení zásad, dosáhnete změn!

Hlavní zásady:
 1/ jíme pravidelně (proč, najdete v článku Proč nás honí mlsná)
 2/ jíme rozumné věci (viz článek Co máte mít v ledničce)
 3/ jíme rozumné množství (viz. Kalkulačka živin)

reklama:
Správně poskládané doplňky výživy můžou být rozdíl mezi úspěšnými a neúspěšnými.

Pořiďte si i Vy doplňky se kterými dosáhnete svých cílů.



Kvalitní protein ICFM 100 pro podporu spalování tuku. Pro zlepšení stravy a ochranu svalové hmoty.

Synephrine (extrakt z Citrus Aurantium) je vysoce účinnou funkční látkou používanou pro efektivní podporu redukce hmotnosti a snižování tělesného tuku. Stimuluje a urychluje metabolismus a zvyšuje termogenezi (tvorbu tepla) v organismu.

Vysoce kvalitní L-carnitine pomáhá při spalování tuků jeho uvolňováním a transportem ke spalování.



Jídelniček pro hubnutí

Tento příklad jídelničku se snaží ukázat, jak by měl takovýto jídelniček vypadat. Je jenom na Vás jak si ho zpestříte, nebo přizpůsobíte. Určitě se však nesnažte o takovýto režim hned zítra, je to spíše cíl, který dosáhnete postupnými kroky.

Tento jídelniček se řídí zásadami pěkně rozepsanými v článku Zhubnout - jak na to.

Tento jídelniček nepočítá kalorie, ale počítá příjem bílkovin, sacharidů a tuků. Tak totiž krásně uvidíme, CO doopravdy jíme. Můžeme pak snadno pálit tuky, ale zároveň chránit svaly. Právě ve svalech se totiž tuk pálí, vše je pěkně popsáno v článečku Jak a kudy mizí tuky z těla.

Na www.F-sport.cz najdete další informace v sekcích:
Doplňky výživy
Tréninky a cviky
Fitness recepty
Diskuse
Fotogalérie členů diskuse
Užitečné tabulky a výpočty


Ukázkový jídelniček pro hubnutí je nastaven pro časté hodnoty 60kg/170cm a 80kg/170cm. Tyto hodnoty jsou z Kalkulačky pro výpočet denního příjmu živin. Dále se tyto hodnoty dají rozpočítat do jednotlivých porcí během dne, pomocí Kalkulačky pro rozpočet denního příjmu živin. V příkladech je takto získané potřebné množství živin rozděleno pro začátek do 5 jídel denně. Časem se dá přejit na 6 nebo 7 jídel denně. Velmi důležitý je pitný režim, musíte denně vypít 2 až 4 litrů tekutin denně.


Tyto hodnoty jsou jen orientační do startu, časem si je každý upraví podle svých potřeb




Příklad jídelničku

Jídelniček pro ženy 60/170

7:30 snídaně - Ovesná kaše OatMash 60g
Toto jídlo obsahuje cca 5g bílkovin a 35g sacharidů
Ráno je důležité mít dlouhé sacharidy aby byla energie na celý den. Právě ovesné vločky takové sacharidy obsahuji.

10:00 svačina - pečivo celozrné žitné 40g, jogurt Hollandia bílý 80g
Toto jídlo obsahuje cca 8g bílkovin a 27g sacharidů

12:30 oběd - kuřecí prsa 100g, rýže přírodní 30g
Toto jídlo obsahuje cca 22g bílkovin a 22g sacharidů
Potraviny je třeba vážit za syrová, před úpravou!

15:30 svačina - pečivo celozrné žitné 30g, Cottage sýr 125g
Toto jídlo obsahuje cca 18g bílkovin a 19g sacharidů

19:30 večeře - chléb Racio 30g, tuňák ve vlastní šťávě 80g
Toto jídlo obsahuje cca 22g bílkovin a 20g sacharidů

Celkově tak tento jídelniček obsahuje cca 124g sacharidů, 76g bílkovin a 20g tuků.


Jídelniček pro ženy 80/170

7:30 snídaně - Ovesná kaše OatMash 70g
Toto jídlo obsahuje cca 6g bílkovin a 40g sacharidů
Ráno je důležité mít dlouhé sacharidy aby byla energie na celý den. Právě ovesné vločky takové sacharidy obsahuji.

10:00 svačina - pečivo celozrné žitné 40g, jogurt Hollandia bílý 80g
Toto jídlo obsahuje cca 8g bílkovin a 27g sacharidů

12:30 oběd - kuřecí prsa 140g, rýže přírodní 40g
Toto jídlo obsahuje cca 31g bílkovin a 30g sacharidů
Potraviny je třeba vážit za syrová, před úpravou!

15:30 svačina - pečivo celozrné žitné 35g, Cottage sýr 175g
Toto jídlo obsahuje cca 25g bílkovin a 24g sacharidů

19:30 večeře - chléb Racio 35g, tuňák ve vlastní šťávě 100g
Toto jídlo obsahuje cca 27g bílkovin a 23g sacharidů

Celkově tak tento jídelniček obsahuje cca 144g sacharidů, 98g bílkovin a 25g tuků.


Tento jídelníček je čistě orientační, hodnoty se mohou různit dle konkrétní značky potraviny. Záleží na Vaší chuti a apetitu jaké množství a čeho sníte. Není nic lehčího než si podle výživových tabulek složit vlastní jídelniček. Návod, jak si správně složit vlastní jídelniček najdete zde.

Další vzory jídelníčků najdete v sekci Jídelničky.

Po čase si každý sám množství jídla upraví. Třeba více pohybu nebo další vlivy většinou způsobí postupné ustálení hodnot sacharidů o něco výš. Dosahuje se pak hodnot okolo 150g sacharidů denně.

Ale pozor, každé jídlo se musí skládat z "bílkovinového" zástupce a "sacharidového" zástupce. Nejde jíst jenom jogurt s tim, že v něm jsou sachry, protožo to jsou jen krátké cukry, je třeba si k tomu vzít nějaké pečivo, dexi chleba, rýži nebo brambor. A naopak nejde jíst ani jenom špagety s tím, že obsahuji i bílkoviny, protože to nejsou plnohodnotné bílkoviny! Proto musí každá porce obsahovat část "bílkovinovou" a část "sachrovou", třeba maso a brambor nebo vejce a pečivo.

Zcela vědomě jsou to stejné jídelničky, pro různé váhy, s jen různým množstvím jídla. Jakých cílových hodnot potřebujete dosáhnout zrovna Vy, si snadno spočítáte v Kalkulačce pro výpočet denního příjmu živin.

Je třeba i zvážit to, že lidé s malou výškou musí jíst méně a s velkou výškou více - bez ohledu na vlastní váhu!

Ale nebojte - to vše se dá doladit časem, hlavní je vydržet a ZMĚNIT SE.

Návod na přihlášení se do diskuse a vytvoření si deníčku.





HUBNUTÍ - související články



Zhubnout - jak zhubnout reálně, rozumně a navždy ve 2 jednoduchých krocích

Zhubnout - jídelniček pro hubnutí pro začátečníky

Zhubnout - co dnes nejlépe koupit pro hubnutí

Jak nejlépe cvičit pro pálení tuků

Jak a kudy mizí tuky z těla

Optimální postava pro ženy - modelky vs realita

Proč nás honí mlsná

Nejlepší protein pro hubnutí



TABULKY - související články



Užitečné tabulky a výpočty

Kalkulačka pro výpočet denního příjmu živin

Kalkulačka pro rozpočet denního příjmu živin

Kalkulačka pro dávkování proteinu a gaineru





DISKUSE


Zapojte se do diskuse,
tam můžeme vše probrat důkladněji
a spolupracovat i delší dobu.
Své dotazy můžete napsat do diskuse k tomuto článku
A to i zcela anonymně!




   Členové diskuse Tabulky Seznam článků na F-sportu Sitemap  Kontakty