E-SHOP    DISKUSE    RADY  

^^^ skrýt ^^^
 E-shop
 Diskuse

 Hubnutí
 Nabírání
 Rýsování
 Tréninky
 Cviky
 Výživa a doplňky
 Látky v doplňcích
 Jídelníčky
 Recepty
 F-sport Team
 Členové diskuse
 Tabulky
 Seznam všech článků
 Kontakty

     




  Hubnutí Nabírání Rýsování Tréninky Cviky Výživa a doplňky Látky v doplňcích Jídelníčky Recepty  F-sport Team  





Cvičení na lačno - má nějaký smysl ?

29.12.2014 - Martin - 73925 shlédnutí

Cvičení na lačno - má nějaký smysl ? - Malé zamyšlení nad tím, zda cvičení ráno na lačno má nějaký význam.
Malé zamyšlení nad tím, zda cvičení ráno na lačno má nějaký význam.


 Ptejte se na FB,  odpovídáme do 24hodin!


To hlavní, co potřebujete vědět:

Zhubnout - co dnes nejlépe koupit pro hubnutí

21.6.2017 Martin shlédnutí: 164832
Jak zhubnout - účinné prostředky pro rychle hubnutí. Doporučení zkušených.


Zhubnout - jídelniček pro hubnutí pro začátečníky

25.5.2017 Martin shlédnutí: 277319
Jídelniček pro hubnutí určen pro ty, kteří chtějí začít se sebou něco dělat a je velmi mírný.


Zhubnout - jak si sám složit jídelniček pro zhubnutí

14.8.2015 Martin shlédnutí: 59295
Podrobný návod, jak si sám složit jídelniček pro zhubnutí.


Zhubnout - jak zhubnout reálně, rozumně a navždy ve 2 jednoduchých krocích

3.5.2016 Martin shlédnutí: 223083
Je zhubnout vaším cílem ? Jak Zhubnout reálně a navždy se dozvíte v tomto návodu. Zhubnutí na www.f-sport.cz je trvalé a zcela zdravé.


Jak a kudy mizí tuky z těla

22.8.2017 Martin shlédnutí: 160893
Jednoduché a přehledné osvětlení toho jak se tuky dostávají do těla a jak ven. Po přečtení tohoto článku se Vám mnohé ujasní a budete imunní vůči lživým reklamám.


Cviky pro Váš zadeček.

22.6.2004 Martin shlédnutí: 87937
Ukázka tréninků a cviků zaměřených na formování zadečku a hubnutí.


Jak cvičit břicho

13.5.2016 Martin shlédnutí: 201364
Návod jak cvičit a posilovat břicho a břišní svaly s fotkami a užitečnými poznámkami.


cvičit na lačno - ano či ne Cvičení hned po ránu, na hladovo, na lačno, je docelá častá rada jak zaručeně zhubnout. Pojďme se trošku podívat, co se při tom vlastně děje a zda to má smysl. Hodně lidí z toho má dobrý pocit, cíti hlad a cítí se nabuzení. Toto jsou ovšem jen obranné povzbuzující reakce lidského těla, které se snaží přežít. Když si useknete ruku, tak se také tělo probere a bude regovat potlačením bolesti a zvýšenou aktivitou, přesto to asi není dobré.

Pokud cvičíme s vypleněnými zasobami glykogenu ve svalech a tento se nemá odkud doplňovat, dochází k vysokému vyplavování kortizolu. Kortizol je katabolický hormón, který začne štěpit svaly a dochází tak ke složité reakci končící "spálením svalů". Je to prastarý mechanismus, kterým se organizmus snaží v naprosto kritické situaci za každou cenu zachránit. A to i za cenu jinak vzácné svalové hmoty. Zde je třeba si povšimnout, že tukový metabolismus ještě v klidu odpočívá. Takže je to mimochodem i rozbourání tisíců diet a metod založených na hladovění a pohybu na lačno.

cvičit na lačno - ano či ne Přesně tahle situce nastane, pokud tělo během noci spálí veškeré zásoby energie, které má po ruce (svaly a játra) a ranní trénink rychle dorazí zbýtek zásob. Prázdný žaludek dále metabolicky podporuje vyplavování kortizolu jakožto další signál nouzové situace. A to také není dobré.

Akceptovat by tedy šlo pouze malé ranní rozcvičení, které by tak akorát dorazilo zbytek zásob energie a probralo metabolismus. Toto se dá využit k lepšímu využití snídaně a případných ranních doplňků (při troše šikovnosti se tak po spánku dá suplementovat podobně jako po tréninku). Zároveň se takto zlepší regenerace díky prokrvení svalů, čimž dojde k jejich vyčištění. Ale pozor, nesmí dojit k vyplavení kortizolu, tedy nesmí se makat přes zásoby glykogenu, tedy opravdu jenom krátké rozcvičení.

cvičit na lačno - ano či ne Dalším problémem tvrdého ranního tréninku pak je, že místo potréninkové regenerace dochází jen k pomalemu návratu do anabolického stavu a k velmi složitému čištěni organizmu od splodin po ničení svalové hmoty a pálení "nevhodného paliva". Výsledkem takového ranního tréninku je pak mnohonásobně zvýšena potřeba minerálů, vitamínů, zejména tzv. Antioxidantů. Ale i bílkovin a sacharidů.
Paradoxně tedy cvičeni ráno na lačno nepřináší žádný užitek, naopak přináší jen nevýhody.


Pro ty, kteří cviči ráno z časových důvodu, se da doporučit sníst aspoň trochu, zejména pak směs kratších a delších sachrů. Lze použit ovesnou kaši nebo musli tyčinku.

Ostatní raději cvičte později až naberete sílu a proberete se i metabolicky. Trénink s plným nasazením znamená lepší výsledky při formování postavy !


související články

  1.  Hubnutí - Seznam všech článků o hubnutí
  2.  Výživa - shrnutí pro všechny
  3.  Jak a kudy mizí tuky z těla
  4.  Zhubnout - jak zhubnout reálně, rozumně a navždy ve 2 jednoduchých krocích
  5.  Zhubnout - jídelniček pro hubnutí pro začátečníky
  6.  Tréninky
  7.  Jak nejlépe cvičit pro pálení tuků
  8.  Cvičení na hubnutí aneb vysoké počty opakování
  9.  Cviky pro Váš zadeček.
  10.  Jak cvičit břicho




DISKUSE


Své dotazy můžete napsat do diskuse k tomuto článku




   Členové diskuse Tabulky Seznam článků na F-sportu Sitemap  Kontakty