Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...

Rozdáváme dáreček ke každé objednávce nad 999 Kč
10g tester Assassins Pump + ExploMax 250ml ZDARMA.
E-SHOP    DISKUSE    RADY, informace a články 

  Hubnutí Nabírání Rysování  ⋅  Tréninky Cviky  ⋅  Výživa a doplňky Látky v doplňcích  ⋅  Jídelníčky Recepty  ⋅   Motivační galerie  Členové diskuse  

0

Cvičení na lačno - má nějaký smysl ?


  29.12.2014 - Martin - 68397 shlédnutí

 Malé zamyšlení nad tím, zda cvičení ráno na lačno má nějaký význam.



Eshop s fitness doplňky výživy


To hlavní, co potřebujete vědět:

Zhubnout - co dnes nejlépe koupit pro hubnutí

29.11.2016 Martin - 149394
Jak zhubnout - účinné prostředky pro rychle hubnutí. Doporučení zkušených.


Zhubnout - jídelniček pro hubnutí pro začátečníky

19.11.2013 Martin - 251968
Jídelniček pro hubnutí určen pro ty, kteří chtějí začít se sebou něco dělat a je velmi mírný.


Zhubnout - jak si sám složit jídelniček pro zhubnutí

14.8.2015 Martin - 53865
Podrobný návod, jak si sám složit jídelniček pro zhubnutí.


Zhubnout - jak zhubnout reálně, rozumně a navždy ve 2 jednoduchých krocích

3.5.2016 Martin - 209646
Je zhubnout vaším cílem ? Jak Zhubnout reálně a navždy se dozvíte v tomto návodu. Zhubnutí na www.f-sport.cz je trvalé a zcela zdravé.


Jak a kudy mizí tuky z těla

24.4.2014 Martin - 147311
Jednoduché a přehledné osvětlení toho jak se tuky dostávají do těla a jak ven. Po přečtení tohoto článku se Vám mnohé ujasní a budete imunní vůči lživým reklamám.


Cviky pro Váš zadeček.

22.6.2004 Martin - 83039
Ukázka tréninků a cviků zaměřených na formování zadečku a hubnutí.


Jak cvičit břicho

13.5.2016 Martin - 192804
Návod jak cvičit a posilovat břicho a břišní svaly s fotkami a užitečnými poznámkami.


cvičit na lačno - ano či ne Cvičení hned po ránu, na hladovo, na lačno, je docelá častá rada jak zaručeně zhubnout. Pojďme se trošku podívat, co se při tom vlastně děje a zda to má smysl. Hodně lidí z toho má dobrý pocit, cíti hlad a cítí se nabuzení. Toto jsou ovšem jen obranné povzbuzující reakce lidského těla, které se snaží přežít. Když si useknete ruku, tak se také tělo probere a bude regovat potlačením bolesti a zvýšenou aktivitou, přesto to asi není dobré.

Pokud cvičíme s vypleněnými zasobami glykogenu ve svalech a tento se nemá odkud doplňovat, dochází k vysokému vyplavování kortizolu. Kortizol je katabolický hormón, který začne štěpit svaly a dochází tak ke složité reakci končící "spálením svalů". Je to prastarý mechanismus, kterým se organizmus snaží v naprosto kritické situaci za každou cenu zachránit. A to i za cenu jinak vzácné svalové hmoty. Zde je třeba si povšimnout, že tukový metabolismus ještě v klidu odpočívá. Takže je to mimochodem i rozbourání tisíců diet a metod založených na hladovění a pohybu na lačno.

cvičit na lačno - ano či ne Přesně tahle situce nastane, pokud tělo během noci spálí veškeré zásoby energie, které má po ruce (svaly a játra) a ranní trénink rychle dorazí zbýtek zásob. Prázdný žaludek dále metabolicky podporuje vyplavování kortizolu jakožto další signál nouzové situace. A to také není dobré.

Akceptovat by tedy šlo pouze malé ranní rozcvičení, které by tak akorát dorazilo zbytek zásob energie a probralo metabolismus. Toto se dá využit k lepšímu využití snídaně a případných ranních doplňků (při troše šikovnosti se tak po spánku dá suplementovat podobně jako po tréninku). Zároveň se takto zlepší regenerace díky prokrvení svalů, čimž dojde k jejich vyčištění. Ale pozor, nesmí dojit k vyplavení kortizolu, tedy nesmí se makat přes zásoby glykogenu, tedy opravdu jenom krátké rozcvičení.

cvičit na lačno - ano či ne Dalším problémem tvrdého ranního tréninku pak je, že místo potréninkové regenerace dochází jen k pomalemu návratu do anabolického stavu a k velmi složitému čištěni organizmu od splodin po ničení svalové hmoty a pálení "nevhodného paliva". Výsledkem takového ranního tréninku je pak mnohonásobně zvýšena potřeba minerálů, vitamínů, zejména tzv. Antioxidantů. Ale i bílkovin a sacharidů.
Paradoxně tedy cvičeni ráno na lačno nepřináší žádný užitek, naopak přináší jen nevýhody.


Pro ty, kteří cviči ráno z časových důvodu, se da doporučit sníst aspoň trochu, zejména pak směs kratších a delších sachrů. Lze použit ovesnou kaši nebo musli tyčinku.

Ostatní raději cvičte později až naberete sílu a proberete se i metabolicky. Trénink s plným nasazením znamená lepší výsledky při formování postavy !


související články

  1.  Hubnutí - Seznam všech článku o hubnutí
  2.  Výživa - shrnutí pro všechny
  3.  Jak a kudy mizí tuky z těla
  4.  Zhubnout - jak zhubnout reálně, rozumně a navždy ve 2 jednoduchých krocích
  5.  Zhubnout - jídelniček pro hubnutí pro začátečníky
  6.  Tréninky
  7.  Jak nejlépe cvičit pro pálení tuků
  8.  Cvičení na hubnutí aneb vysoké počty opakování
  9.  Cviky pro Váš zadeček.
  10.  Jak cvičit břicho




   DISKUSE


Své dotazy můžete napsat do diskuse k tomuto článku (případně založit nové téma).




  Seznam článků na F-sportu  ⋅  Tabulky  ⋅  Sitemap  ⋅   Kontakty     SLEDUJTE NÁS: