Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...

Rozdáváme dáreček ke každé objednávce nad 999 Kč
10g tester Assassins Pump + ExploMax 250ml ZDARMA.
E-SHOP    DISKUSE    RADY, informace a články 

  Hubnutí Nabírání Rysování  ⋅  Tréninky Cviky  ⋅  Výživa a doplňky Látky v doplňcích  ⋅  Jídelníčky Recepty  ⋅   Motivační galerie  Členové diskuse  

0

Bazální metabolismus - kj


  11.2.2015 - Martin - 2773 shlédnutí

 Výpočtem kj podle bazálního metabolismu se často, spíše vždy, dostanete na divná čísla, která Vám stejně nejsou nic platná. Proč se dočtete v tomto článku.



Eshop s fitness doplňky výživy


Bazální metabolismus a potřebné množství kj
to je dnes úplné zaklínadlo a velmi častý dotaz

Diskuse:
Ahoj, potřebovala bych poradit s jídelníčkem a BMR. Všude se uvádí, že by se nemělo jít pod bazální. Ten mi podle váhy vychází dle kalkulaček cca 6800kj (při váze 80kg, ale chtěla bych pro začátek 70 to by bylo 6100kj). Někde je uvedeno že při hubnutí k bazálu připočíst cca 1000kj. Cvičím cca měsíc (zatím Jill), cm nějaké ubývají, ale ne moc (váha šla nejdřív o 3kg nahoru, teď jsem -1kg). Na STOBu mám nastaveno 6700kj, 98g B (25%), 53g T (30%) a 177g S (45%). Jsem 4M po 2. porodu. Po prvním porodu to šlo s takovým nastavením pěkně, nyní mě to trochu demotivuje :-/ Vím, svaly váží víc a nemůžu chtít zázraky na počkání, ale..Večer sem tam mám trochu hlad, měla bych kj ještě navýšit? Co jsem tu pročítala, tak mi přijde, že v jídleníčku míváte méně S i T, v jakém % zastoupení to bývá?


A já vždy napíšu:
1/ kašli na kj
2/ kašli na teoretické cvičení jménem bazální metabolismus
3/ necvič Jill




Tak v tomto článku krátce vysvětlím proč.
Doporučuji si článek první celý přečíst a pak až případně klikat na odkazy a začíst se do detailů.



  F-sport doporučuje
Já To Dokážu

Správně poskládané doplňky výživy můžou být rozdíl mezi úspěšnými a neúspěšnými.

Pořiďte si i Vy doplňky se kterými dosáhnete svých cílů.

Kvalitní protein Diet Whey a špičkový spalovač tuků Hellfire.
Začnu od lesa. Jídlo, které sníte má tři základní složky bílkoviny, tuky a sacharidy. Všechny tři složky mají ještě různou rychlost strávení a dá se to studovat podrobněji zde: sacharidy a bílkoviny
Je důležité si jídlo takto rozdělit, protože sice maji všechny tyto živiny stejnou jednotku energie - kj, ale v těle se s nimi ději naprosto odlišné věci. Jako zdroj energie slouží, za běžných okolností, krátké a střední sacharidy a také tuky. Dlouhé sacharidy a bílkoviny už se, na tělem spalitelnou energii, využívají hůř nebo vůbec! Míchání sacharidů a bílkovin pod jednu jednotku je tedy stejný nesmysl jako míchat v autě benzín s vodou do ostřikovačů. Na pumpě by Vám asi vadilo, kdyby Vám do nádrže nalili 20l vody místo benzínu.


A co tedy potřebujeme?

1/ dostatek bílkovin pro udržování pevné postavy - pro svaly a to je cca od 70g u malé dívky po 160g u svalnatého chlapa. Toto množství jde navýšit doplňky, které mají další přínosy viz článek Aminokyseliny - vše co o nich potřebujete vědět.

2/ dostatek tuků ty obsahuji látky důležité pro zdraví, denní příjem stačí od 10g (krátkodobě) přes cca 20-30g u dívek až po 50g u obrovských svalovců.

3/ správné množství správných sacharidů. Právě práci s množstvím sacharidů a jejich typem se vylaďuje forma.



To hlavní, co potřebujete vědět:

Zhubnout - co dnes nejlépe koupit pro hubnutí

29.11.2016 Martin - 149283
Jak zhubnout - účinné prostředky pro rychle hubnutí. Doporučení zkušených.


Zhubnout - jídelniček pro hubnutí pro začátečníky

19.11.2013 Martin - 251767
Jídelniček pro hubnutí určen pro ty, kteří chtějí začít se sebou něco dělat a je velmi mírný.


Zhubnout - jak si sám složit jídelniček pro zhubnutí

14.8.2015 Martin - 53826
Podrobný návod, jak si sám složit jídelniček pro zhubnutí.


Zhubnout - jak zhubnout reálně, rozumně a navždy ve 2 jednoduchých krocích

3.5.2016 Martin - 209459
Je zhubnout vaším cílem ? Jak Zhubnout reálně a navždy se dozvíte v tomto návodu. Zhubnutí na www.f-sport.cz je trvalé a zcela zdravé.


Jak a kudy mizí tuky z těla

24.4.2014 Martin - 147240
Jednoduché a přehledné osvětlení toho jak se tuky dostávají do těla a jak ven. Po přečtení tohoto článku se Vám mnohé ujasní a budete imunní vůči lživým reklamám.


Cviky pro Váš zadeček.

22.6.2004 Martin - 83013
Ukázka tréninků a cviků zaměřených na formování zadečku a hubnutí.


Jak cvičit břicho

13.5.2016 Martin - 192750
Návod jak cvičit a posilovat břicho a břišní svaly s fotkami a užitečnými poznámkami.


Mé tabulky počítají pro každého počet těchto živin do startu a následně se upravuje množství sacharidů a jejich forma podle každého individuálně. Navíc se po silovém tréninku otevírá tzv. sacharidové okno, kdy se pro urychlení regenerace přijímá určité množství sacharidů do 2h po tréninku!

Je vidět, že to je mnohem složitější než nějaká tabulka kj. Kj můžou být i z vodky, čokolády, počítá se tam i celulóza a jiné nesmysly.

Počítáním bazálních kj a podobných teoretických předpokladů a následném rozpočtu na jednotlivé živiny se nikdy ničeho kloudného nedoberete!
Je to vlastně absolutní nesmysl, jakoby Vám někdo řekl kolik váží televize a Vy byste na základě té hodnoty měli nakoupit součástky k jejímu složení.



A ve výsledku, když si jednou zvyknete vnímat v každém jídle tyto tři základní složky, tak zjistíte, že to je strašně jednoduché, stačí otevřít oči. A když bude ve Vašem těle, dělat každé jídlo to co má, tak to je základ k tomu řídit svou postavu a reálně ovlivňovat svou formu.


Podrobně je tato problematika probrána v článku Výživa - shrnutí pro všechny.

Pro další informace o tom, jak se doopravdy hubne, doporučuji pokračovat článkem Zhubnout - jak zhubnout.





   DISKUSE


Své dotazy můžete napsat do diskuse k tomuto článku (případně založit nové téma).




  Seznam článků na F-sportu  ⋅  Tabulky  ⋅  Sitemap  ⋅   Kontakty     SLEDUJTE NÁS: