Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...

Rozdáváme dáreček ke každé objednávce nad 999 Kč
10g tester Assassins Pump + ExploMax 250ml ZDARMA.
E-SHOP    DISKUSE    RADY, informace a články 

  Hubnutí Nabírání Rysování  ⋅  Tréninky Cviky  ⋅  Výživa a doplňky Látky v doplňcích  ⋅  Jídelníčky Recepty  ⋅   Motivační galerie  Členové diskuse  

0

Trénink při potížích s křečáky


  5.3.2004 - Martin - 33977 shlédnutí

 Trénink vhodný pro zlepšení potíží s křečovými žilami.



Eshop s fitness doplňky výživy


F - SPORT - informace - tréninky - při potížích s křečáky trénink trenink trénovat cvičení cvičit cvik posilovat posilování posilona zasílit posílit nabrat svaly svalovou hmotu svalová hmota křečové žíly

Křečové žíly postihují především osoby, které k tomu mají dědičné sklony. Na jejich vzniku se však velkým dílem podílí typ zaměstnání a způsob života. Dalším činitelem může být těhotenství nebo zánětové onemocnění cévního systému. Známými prostředky proti křečovým žílám je nestát dlouho a používat stahovací ponožky. Velmi účinným prostředkem proti křečovým žílám je však i trénink !

Svalová činnost dolních končetin napomáhá návratu krve zpět z nohou do srdce. Trénování svalů vede k lepšímu prokrvení dolních končetin a tím i žíly časem lépe odvádí krev. Velmi vhodnými aktivitami je plavání a právě posilování. Plavání je šikovné proto, že jste v prakticky horizontální poloze a navíc plynule procvičujete svalstvo nohou. V posilovně je určitě nejvíc příležitosti procvičit svalstvo nohou přesně takovým způsobem jaký potřebujete. Máte zde k dispozici vhodné přístroje a někdy i dobrého trenéra.

Osoby se sklonem ke křečovým žílám by se měli vyhýbat těžkým tlakovým cvikům extrémně zvyšujícím tlak, to by nohám neprospělo. Pro Vás bude vhodnější svižnější dynamický pohyb - propumpování nohou. Navíc je v posilovnách možnost cvičit horizontálně a tak nezvyšovat tlak krve do nohou. Vhodné jsou leg-pressy a předkopávání.

Záleží jen na Vás jestli chcete posilovat celé tělo nebo se budete soustředit jenom na nohy (určitě je lepší procvičit aspoň trochu celé tělo ono vše souvisí se vším). V každé případě při tréninku nohou nepodceňujte rozcvičení 10-20min. na rotopédu (v některých posilovnách je verze kdy sedíte a šlapete před sebe ne pod sebe!) Nezapomínejte, že musíte cvičit SVIŽNĚ a DYNAMICKY ne jako když strejc jede na kole na nákup ! V přestávkách mezi sériemi nepostávejte, ale pohybujte se třeba choďte. Budete-li chtít zařadit těžší cviky s větším tlakem na nohy, VŽDY mezi série zařaďte propumpování (to můžete zařadit vždy dle Vaší úvahy) - 10 výponů na špičkách ve stoje bez zátěže nebo si lehněte na záda, pokrčte nohy a 10 x propínejte špičky (stejně jako u výponů).

Tělesný pohyb příznivě působí na vnější i vnitřní cévní systém a způsobuje jeho zlepšení. Je-li však cévní systém zanícen může dojit k stagnaci krve v pracujících nohou - to se projeví pocitem napětí. Také se vyhýbejte otlakům o hrany strojů nebo třením o hrany to by mohlo vést k dalším zánětům a komplikacím. Určitě nejsou vhodné dlouhodobé zátěže jako tůry nebo dálkové pochody. Při léčení křečových žil neplatí že bolest je dobrá - bolí li Vás nohy zmírněte zátěž nebo se poraďte.


zde je příklad tréninku nohou:

trénink nohou
názevsérieopakovánízátěž
rotopéd10-20min.lehká
Rozcvičení je VELMI důležité - volte lehkou zátěž a svižné tempo !
leg-press215-20lehká - rozcvičení
410-15těžká
120lehčí - uvolnění
Volte radějí lehčí zátěž abyste udrželi svižné tempo !
předkopávání/zakopáváníkaždé 3x10-15střední
Nejlépe jsou-li tyto stroje vedle sebe, to Vám umožní přecházet z předkopu na zákopy bez přestávky. Volte radějí lehčí zátěž abyste udrželi svižné tempo !
lýtka - výpony ve stoji420-30žádná, nebo lehká
Není účelem dělat rekordy, ale propumpovat krevní systém nohou.
rotopéd10min.lehká
Uvolnění - volte lehkou zátěž a svižné tempo !


Tento trénink je pro střední úroveň kondice. Neočekávám, že by lépe disponovaní jedinci měli problémy s křečovými žilami. Je-li tento trénink pro Vás náročný klidně si uberte, hlavní je rytmus a tempo tréninku. Držte se těchto rad a sami uvidíte.

Podrobný popis jednotlivých cviku naleznete v sekci trénink.


  Seznam článků na F-sportu  ⋅  Tabulky  ⋅  Sitemap  ⋅   Kontakty     SLEDUJTE NÁS: