Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...

Rozdáváme dáreček ke každé objednávce nad 999 Kč
10g tester Assassins Pump + ExploMax 250ml ZDARMA.
E-SHOP    DISKUSE    RADY, informace a články 

  Hubnutí Nabírání Rysování  ⋅  Tréninky Cviky  ⋅  Výživa a doplňky Látky v doplňcích  ⋅  Jídelníčky Recepty  ⋅   Motivační galerie  Členové diskuse  

0

Železo


  25.2.2005 - Martin - 3909 shlédnutí

 Vše o tomto kovu ( Fe ) dávkováni a použití, příznaky nedostatků a jak ho doplnit.



Eshop s fitness doplňky výživy


Železo je velmi známy doplněk, přesto je často chybějící. V lidském organismu je za normálních okolnosti 3-5g železa, jeho úbytek běžně činí 0,5 mg denně. V běžné situaci by měl dospělý člověk celkem přijímat 10-15mg železa denně. Ovšem v případě krvacení (zranění, menstruace) stoupá průdce jeho vylučování až na 100mg denně. V těchto případech již běžný přísun v potravě nestačí.

Nedostatek železa se může projevit bledosti a nezdravou barvou, slabosti, bolesti hlavy, zrychleným dechem, dále taky lámavými nehty, špatnými vlasy a bolavými koutky úst.

Železo lze doplňovat pomocí potravin obsahujících hodně železa jako melasa, telecí a hovězí játra, sušene meruňky, ořechy, rozinky pšeničné klíčky a otruby.

Dále lze doplňovat i tabletami, zde je však nutno myslet na to, že přisvojitelnost železa je cca 10% a je zapotřebí to podpořit cca 500mg vit. C a mědi.


Diskuse k článku:


  Seznam článků na F-sportu  ⋅  Tabulky  ⋅  Sitemap  ⋅   Kontakty     SLEDUJTE NÁS: