E-SHOP    DISKUSE    RADY  

^^^ skrýt ^^^
 E-shop
 Diskuse

 Hubnutí
 Nabírání
 Rýsování
 Tréninky
 Cviky
 Výživa a doplňky
 Látky v doplňcích
 Jídelníčky
 Recepty
 F-sport Team
 Členové diskuse
 Tabulky
 Seznam všech článků
 Kontakty

     




  Hubnutí Nabírání Rýsování Tréninky Cviky Výživa a doplňky Látky v doplňcích Jídelníčky Recepty  F-sport Team  





Železo

25.2.2005 - Martin - 4234 shlédnutí

Železo - Vše o tomto kovu ( Fe ) dávkováni a použití, příznaky nedostatků a jak ho doplnit.

Vše o tomto kovu ( Fe ) dávkováni a použití, příznaky nedostatků a jak ho doplnit.


 Ptejte se na FB,  odpovídáme do 24hodin!


Železo je velmi známy doplněk, přesto je často chybějící. V lidském organismu je za normálních okolnosti 3-5g železa, jeho úbytek běžně činí 0,5 mg denně. V běžné situaci by měl dospělý člověk celkem přijímat 10-15mg železa denně. Ovšem v případě krvacení (zranění, menstruace) stoupá průdce jeho vylučování až na 100mg denně. V těchto případech již běžný přísun v potravě nestačí.

Nedostatek železa se může projevit bledosti a nezdravou barvou, slabosti, bolesti hlavy, zrychleným dechem, dále taky lámavými nehty, špatnými vlasy a bolavými koutky úst.

Železo lze doplňovat pomocí potravin obsahujících hodně železa jako melasa, telecí a hovězí játra, sušene meruňky, ořechy, rozinky pšeničné klíčky a otruby.

Dále lze doplňovat i tabletami, zde je však nutno myslet na to, že přisvojitelnost železa je cca 10% a je zapotřebí to podpořit cca 500mg vit. C a mědi.


Diskuse k článku:


   Členové diskuse Tabulky Seznam článků na F-sportu Sitemap  Kontakty