Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...

Rozdáváme dáreček ke každé objednávce nad 999 Kč
10g tester Assassins Pump + ExploMax 250ml ZDARMA.
E-SHOP    DISKUSE    RADY, informace a články 

  Hubnutí Nabírání Rysování  ⋅  Tréninky Cviky  ⋅  Výživa a doplňky Látky v doplňcích  ⋅  Jídelníčky Recepty  ⋅   Motivační galerie  Členové diskuse  

0

Doplňky pro zlepšení výkonu v atletice.


  6.10.2015 - Martin - 44850 shlédnutí

 Podrobný návod a rozpis jak zlepšit výkon pro všechny atlety od fotbalistů až po vzpěrače. Obsahuje i postupy JAK URYCHLIT REGENERACI !



Eshop s fitness doplňky výživy


Docela často se zde objevuji dotazy jak namíchat doplňky tak abyste podali co nejlepší výkon při nějakém atletickém výkonu, od běhu, boxu, přes fotbal a plavání, až po vzpírání.

K zvednuti výkonu se používají tři cesty:

  1. okamžitá stimulace před výkonem
  2. nabuzení delším cyklem k určitému okamžiku
  3. dlouhodobé zlepšení fyzičky a kondice na vyšší úroveň
Všechny doplňky, které prodáváme jsou legální a nejsou na dopingové listině, ale uděláte dobře pokud si pohlídáte aktuální situaci zde.


Stránky F-sport.cz obsahuji velké množství článků. Napoprvé se to může zdát nepřehledné, ale je to snadné. Ze začátku si stačí přečíst hlavní články a teprve, když Vás to chytne, se můžete začíst do těch podrobnějších, abyste věděli, nejen JAK se změnit, ale i PROČ to tak funguje.

Většinou na teto fitness stránce hledáte: Recepty, Cviky, Hubnutí, Proteiny, Svaly, Explomax, Amix, Nutrend, MyProtein, IronMaxx, Weider, Fitness Authority, Spalovače tuků a Anabolizéry.

Doporučuji si stránku nejdříve projet až na konec, ať získáte přehled, co vše zde je. Vše si důkladně pročtěte a pokud Vám neni něco jasné, ptejte se v diskusi.



Doplňky, které ihned povzbudí

Toto jsou přímé povzbuzováky, které prostě vezmete před výkonem a basta.
Ovšem i zde mějte na mysli, že když si na něj zvyknete, tak vám budou zabírat méně, proto i zde doporučuji "čistící" fázi, asi půl roku, kdy je nebudete brát vůbec a i pak je používejte co nejmíň, protože o to více vám pak zaberou. Patří zde hlavně kofein, guarana, l-carnitin a bcaa.

Kofein: asi nejsilnější legální povzbuzovací prostředek, legální je vlastně už jen proto, že je zde zvykem pít kafe, tak ho nemůžou zkriminalizovat. Ovšem pozor na dopingové listiny, už zde byly pokusy ho tam dát !
Dávkování je prosté, podle vaši citlivosti 100-200mg kofeinů 10-15min. před výkonem, při delším výkonu lze podat znovu po 1h, ale pozor je to záhul na srdce !

Guarana: funguje podobně jako kofein, jenom je slabší, ovšem na druhou stranu funguje déle. Proto je vhodné použít 1000-2000mg cca 30min. před výkonem a pak to nastartovat kofeinem jak je popsáno výše. Guarana vám bude fungovat tak 2-4 hodiny. Dnes se vyrábí dost doplňků, které různě kombinuji různé formy stimulantů a to včetně povzbuzení mysli (neuro soustavy).

Lcarnitin: Je mimo jiné oblíbený jako opravdu účinný povzbuzovák. Použijte 1-2g cca 15min. před výkonem a pak každou další hodinu další 1g.

BCAA: Tyto musí být krystalické (tedy rozdělene neboli free) jinak jsou na nic. Berte 5g cca 20min. před výkonem, dodává sílu.



Opakuji u všeho platí půl roku nebrat a vyčistit se pomáhá pro silnější efekt při důležitém výkonu. Na druhou stranu se zase dá těmito doplňky zlepšit každodenní trénink. Takže je třeba si to nějak promyslet dopředu.

Tyto doplňky najdete v E-shopu v sekcích stimulanty, l-carnitin a BCAA.
(vždy vpředu najdete to, co doporučujeme).



Doplňky, které nabudí po nějakém cyklu

Zde bych zařadil creatin, ZMA, vitamíny všeobecně, aminokyseliny, HMB.
Informace o těchto a dalších doplňcích najdete v sekci doplňky. Všechny tyto věci maji jednu společnou vlastnost, nejlépe Vám zaberou poprvé a aby vám znovu tak dobře zabraly je třeba dát si velkou pauzu a to pro tyto účely půl roku až rok ! Nyní si rozepíšeme jednotlivé doplňky.

Creatin: Takzvaným nabitím se vám podaří zvednout hladinu energie ve svalech pro daný výkon. Toto nabití provedete tak, že budete brát 4x denně 5-10g creatinu s 25-40g glukopuru (dextroza k dostání v lékárnách i supermarketech). Začněte ho brát 3 až 4 dny před důležitým výkonem. Takto si zajistíte, že v den výkonu budete mít svaly naplněné energii. Minimální přestávka mezi dvěma cykly je 3týdny, raději 6 takže si to dobře naplánujte. Nepoužívejte starý creatin, protože po zvlhnutí se ničí, takže po půlroční přestávce nemůžete dobrat creatin, který jste otevřeli v minulem cyklu.

ZMA: Lze koupit i jako kombinace hořčíku a zinku, dávkuje se 300mg hořčíku a 40mg zinku na noc. S užíváním začněte 2-3 dny pře výkonem. Lze brát až 21dnů v kuse, nejlepší účinky jsou ale 3-5 den. Minimální přestávka mezi dvěma cykly je 2měsíce, raději 4, takže si to dobře naplánujte.

Vitamíny - multivitamín: Toto zabere max. jednou za rok, takže to chce celý rok nebrat vůbec žádné vitamíny a šetřit si toto nakopnutí na klíčový den v roce a pak začít brát vitamíny v 4-6 násobných dávkách cca 3-5 dnů před výkonem až do výkonu.

Aminokyseliny: Mám namysli celospektrální např. A2200. Takže zase dlouho nebrat, cca 2 měsíce až rok a pak to nasadit v množství 4x denně 5 tablet (celkem 44g amin.). Nasaďte to 5 dnů před výkonem a jde to brát cca měsíc v kuse pak zase pauzičku.

HMB: Asi nejméně účinné z této skupiny, hlavním účinkem je zmírnění svalové únavy, začněte je brát pokud máte více výkonu za sebou. Vemte je 1 den před výkonem a pak berte asi měsíc v množství 6x denně 500mg.


Opakuji u všeho platí delší dobu nebrat a vyčistit se pomáhá pro silnější efekt při důležitém výkonu. Na druhou stranu se zase dá těmito doplňky zlepšit každodenní trénink. Takže je třeba si to nějak promyslet dopředu.

Tyto doplňky najdete v E-shopu v sekcích Creatin, ZMA, Vitamíny, Aminokyseliny a HMB.
(vždy vpředu najdete to, co doporučujeme).



Doplňky, pro zlepšení kondice
A poslední část je řešení problému, že celkově máte málo energie nebo málo svalové hmoty. Často se ptáte na urychlení regenerace - a to je právě ono.

V takovém případě je řešením v prvé řadě Gainer. Dávka gaineru po tréninku urychli regeneraci a podpoří svalovou hmotu. Den po tvrdém tréninku je dobré dát dávku gaineru ještě mezi snídani a svačinu.

Gainer se pro lepší využití živin a startování regenerace dá doplnit látkami, které zlepšuji transport živin a zvyšuji anabolizaci organismu.

Základem jsou opravdu základní věci - sacharidy, bílkoviny, vitamíny a minerály. Urychlovače jsou pak creatiny a NOčka.
Nejlevnější variantou je dát si hned po tréninku komplexní produkt a každý den dopoledne mezi snídani a svačinou taky jednu dávku. Doporučil bych CarboJet Mass Professional Pro pěknou cenu je třeba se v E-shopu přihlásit, časem může být produkt nedostupný, v takovém případě mi prosím napište mail na f-sport@f-sport.cz - děkuji.

Z vitamínu pak prvni ZMA bere se denně na noc. Po dobrání pak MultiVitamin AM+PM brát denně, dle návodu. A pokud bolí svaly, tak ještě vždy před obědem Magnesium Liquid.

Technická rada jediná, každe ráno se lehce propumpujte - jen tak, aby se prohnaly svaly krví, na cca 10-15minut - urychlí se tak regenerace.

A samozřejmě je zapotřebí vydatná a pestrá strava.

Tyto doplňky najdete v E-shopu v sekcích gainery cca 20%, gainery nad 20% a proteiny.
(vždy vpředu najdete to, co doporučujeme).


Na závěr ještě něco co patří spíše na začátek, celý tento návod je jak zlepšit o pár procent výkon v daný den a danou hodinu, ovšem pokud si prostudujete zdejší jídelničky, najdete návod jak se zlepšovat trénink od tréninku díky tomu, že dáte tělu a svalům to co potřebují a kdy to potřebují. V souhrnu to znamená jíst pravidelně 8x denně a dostat do sebe 2g bílkovin na kg hmotnosti a dost sachrů na regeneraci.

Nejlepší rada je, tak dvakrát tohle doslovně opsat, než získáte dost zkušenosti na experimenty.






   DOPLŇKY - související články


Konkrétní účinné látky v doplňcích výživy.Seznam všech doplňků (v diskusi)Proteiny - co dnes nejlépe koupit pro ochranu svalové hmotyZhubnout - co dnes nejlépe koupit pro hubnutí
Nejlepší protein pro hubnutíSpalovač tuků - jak brát silné stimulanty pro hubnutí i před tréninkemObrovské svaly - jaké fitness doplňky výživy dnes nejlépe koupit pro nabrání svalové hmotyGainer a Protein - návod jak brát gainer a protein pořádně
Fitness doplňky výživy před tréninkemJaké doplňky nejlépe brát po tréninkuVýživa - shrnutí pro všechnyVitamíny a Minerály


  Seznam článků na F-sportu  ⋅  Tabulky  ⋅  Sitemap  ⋅   Kontakty     SLEDUJTE NÁS: