ČLÁNKY    E-SHOP   DISKUSE   



   Hubnutí  Nabírání  Rýsování  Tréninky  Cviky  Výživa a doplňky  Látky v doplňcích  Jídelníčky  Recepty  Tabulky  Ostatní...   





Sacharidové vlny pro hubnutí

21.5.2005 - Martin - 95743 shlédnutí

Sacharidové vlny pro hubnutí - Návod na použití i varování před špatnými postupy této v poslední době hodně módní metody.

Návod na použití i varování před špatnými postupy této v poslední době hodně módní metody.


Internetový obchod F-sport.cz Vám nabízí spoustu doplňků pro hubnutí, velké svaly, tvarování postavy, pro zdravou stravu, vitamíny, minerály a také pomůcky pro cvičení.
  (klikni zde pro vstup do eShopu)







CO SE KUPUJE NEJVÍC PRO HUBNUTÍ

Nejoblíbenější je pro hubnutí klasická kombinace:
1/ Stimulační spalovač tuků
2/ Protein
+ se dá vzít L-carnitin (150dávek, tj 75 dnů za 300Kč je velmi levné)

Protein je velmi kvalitní, CFM filtrovaný a chutný. Dobrá stravitelnost proteinu je důležitá, protože protein silněji působí, méně zatěžuje organismus a neutracíte za bílkoviny, které pak ani nestrávíte. Proto se volbou č.1 i pro hubnutí stal kvalitní protein s kulturistou na obrázku, a ne nekvalitní s štíhlou slečnou na obrázku. Protein se bere většinou 2x denně pro podporu spalování, ochranu svalového tonusu a zlepšení diety. A to dopoledne mezi jídly a na noc. Případně i po silovém cvičení.
Stimulační spalovač se bere každodenně, vždy ráno na lačno a odpoledne na prázdný žaludek. Pokud ten den cvičíte, stačí jednu z dávek přesunout před cvičení.
L-carnitin se bere společně se stimulačním spalovačem. Výrobci by to i rádi spojili, ale Carnitin, aby byl kvalitní musí být tekutý, kapsle jsou zase levnější pro stimulační spalovač - a to nejde technicky spojit.

Další spalovače tuků najdete zde.





SACHARIDOVÉ VLNY


Původně je sachvlna určená pro naplnění svalů před soutěží. Soutěžní kulturisté totiž drží před soutěží velmi přísnou dietu a stáhnou tak tuky na neuvěřitelně nízkou hladinu. Ovšem cenou za to je únava a taky unavený a splasklý vzhled svalů. Postupně si hodně kulturistů všimlo, že vypadá lépe dva-tři dny po soutěži než na soutěži. Bylo to tím, že po soutěži každý snědl na co přišel z té úlevy, že už nemusí držet dietu, tím si naplnili svaly cukry, ale tuk se ještě nestihl usadit. Proto dnes dociluji tohoto stavu naschvál právě tzv. sach. superkompenzaci, sacharidovou vlnou. Ta probíhá tak, že první závodník vysadí sůl. Asi po dvou dnech omezí i sacharidy na velmi nízkou úroveň 50-150g (ne na 0 !), v toto období je třeba hodně pít a přijímat hodně bílkovin. Zde je třeba tvrdě cvičit, aby dostali ze svalů všechen cukr. Celá táto fáze trvá další 3 dny a po té nasaďte komplexní sacharidy (nejlépe rýži) v dostatečném množství a tím se svaly naplní více než byly před touto vlnou ! Dále se začíná laborovat s draslíkem a nastupují další finty, ale to nás jíž nezajímá.

Pro nás je důležité, že v celém tom výše popsaném není ani stopa po odstraňování tuků !


Druhý postup kterému se také říká sachvlny je ten, že máme-li při hubnutí (platí jen pro opravdu ostré diety) už například jenom 150g sachrů (pro ženy 60g) denně,a bychom tlačili tuky pryč je dobré občas ty sachry zvednou, aby se zvedla nálada a i se lepšila naše fyzička pro další tréninky. Anebo pokud jedeme na vyrovnané hladině třeba 250g sachrů (pro ženy 90g) můžeme občas zařadit 2-3 denní snížení pro nastartování ostré diety a pak se zase vrátíme na původní hodnoty. Tím jsem "obelhali" tělo a budeme chvíli pálit tuky rychleji i při tom "normálním" množství sacharidů.

Ovšem zde zase nenajdete nic o 0 sachrů nebo 600g sachrů denně v dietě, to je opravdu pitomost.

Proto vám všem vždy v diskusi rozmlouvám ony vlny co se hýbou od 0g do 600g to opravdu mohou používat jenom závodní kulturisté, kteří pro oněch 0g používají steroidy na ochranu svalové hmoty a pro oněch 600g mají ospravedlnění ve váze 90kg čistých svalů ! A to vy nemáte ani jedno !


Co se stane, když snížite sachry moc se dozvíte v článku:

  1.  Proteinová dieta - ketóza , nízkosacharidová dieta a CKD

Pro všechny výše uvedené příklady samozřejmě platí rozdělení celkového množství jídla rovnoměrně do 6-8 porcí během celého dne !


Ještě uvedu příklady oněch hubnoucích sachvln.
Hubnoucí sachvlna dolů:
Dám zde kulaté čísla ať se vám to dobře přepočítává, tabulka v excelu co to počítá sama je zde a taky tam najdete tabulku co vám to následně rozpočte do porcí během dne. Takže pro "normální" příjem 100g sachrů a 70g bílkovin to snížíte na 60g sachrů a bílkoviny zvednete na 90g. Za každé dva ubrané sachry přidáte jeden gram bílkovin. Toto snížení proveďte na dva až tři dny. Toto snížení můžete zopakovat maximálně třikrát po sobě v rozestupech 2-3 dnů a měli byste se pak vrátit na "normální" hodnoty tak na 14dnů. Většinou, ale stačí udělat tuto vlnku jen jednou za měsíc nebo tak.

Hubnoucí sachvlna nahoru:
Dám zde kulaté čísla ať se vám to dobře přepočítává, tabulka v excelu co to počítá sama je zde a taky tam najdete tabulku co vám to následně rozpočte do porcí během dne. Takže pro "ostře dietní" příjem 60g sachrů a 60g bílkovin to zvýšíte na 90g sachrů a bílkoviny necháte stejně nebo je zvednete o pár gramů.. Toto snížení proveďte na dva až tři dny. Toto zvýšení můžete zopakovat cca 1-2x týdně, ale ne hned za sebou, hodně se to řídí osobními pocity. Muži, kteří zvyšují z velkých hodnot si to prodlouží a na minimům jdou po 50g denně.

Doufám, že tento článeček vám pomůže pochopit onu hodně zneužívanou formuli sacharidová vlna a budete se k ní moct lépe postavit. Vaše názory, dotazy a nápad pište do diskuse dole.






HUBNUTÍ - související články



Jak zhubnout reálně, rozumně a navždy ve 2 jednoduchých krocích

Zhubnout - jídelniček pro hubnutí pro začátečníky

Zhubnout - co dnes nejlépe koupit pro hubnutí

Jak nejlépe cvičit pro pálení tuků

Jak a kudy mizí tuky z těla

Optimální postava pro ženy - modelky vs realita

Proč nás honí mlsná

Nejlepší protein pro hubnutí






Tabulky Seznam článků na F-sportu Sitemap  Kontakty