Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...

Rozdáváme dáreček ke každé objednávce nad 999 Kč
10g tester Assassins Pump + ExploMax 250ml ZDARMA.
E-SHOP    DISKUSE    RADY, informace a články 

  Hubnutí Nabírání Rysování  ⋅  Tréninky Cviky  ⋅  Výživa a doplňky Látky v doplňcích  ⋅  Jídelníčky Recepty  ⋅   Motivační galerie  Členové diskuse  

0

Zlatá klasika Základy správného tréninku - díl.1


  27.1.2014 - Martin - 115216 shlédnutí

 Popis toho jak správně cvičit klasické tréninky. Bez nějakých extra super cyklů a systémů až k titulům mistra světa. Bez správných základu jsou extra tréninky na nic. Díl první - provedení pohybu.



Eshop s fitness doplňky výživy


Celý svalový růst a nejrůznější tréninkové principy stojí na jednotných základech a těmi jsou stimulace a následný nárůst svalové hmoty.

Celá věda se už , ale skrývá v tom, jak stimulovat a jak podpořit nárůst svalové hmoty.


Úplně první by bylo třeba napsat, že při jakémkoliv tréninku i tom nejhorším k nějakému stimulu k nárůstu svalové hmoty dochází a že hlavním jmenovatelem vaši váhy a vaších objemu je strava. Množství přijatých bílkovin, sacharidů a tuků, jejich poměr a časování určují kam až se můžete dostat. Trénink a regenerace jsou jen stimuly k nárůstu svalové hmoty. Celá další úvaha tedy není o tom, že pokud budete cvičit jinak tak neporostete, spíše se pokusím popsat základy a principy jejichž dokonalým plněním dosáhnete co nejlepších výsledku s co nejméně trápením se.

Ono se ví, že kolikrát to dotáhne dále snaživý blbec než líný chytrák, ale pokud oba dosáhnou stejného výsledku, pak je lepši věnovat více času i dalším aktivitám než jen kulturistice.

Nutným předpokladem bez kterého nemá smysl číst dál je dobrá strava, ten kdo nesní denně alespoň 170-270g bílkovin a 400-600g sacharidů (viz. článek Svalová hmota - základní informace a pojmy nabíraní ), tak ten zde čte zbytečně.
Článek není ani o steroidové kulturistice, i když základní principy jsou stejné, tak při použití steroidů dochází k posunu v regeneraci i intenzitě tréninku, zde mluvíme o naturální kulturistice.

Článek jsem se vlastně rozhodl napsat i kvůli tréninkům pro steroidové kulturisty, které bohužel často cvičí úplni začátečníci, čimž dochází k přetrénovaní a k bržděni jejich zlepšování.


V tomto článku popíšu základy a principy toho, co bych nazval Zlatá klasika a co funguje už desítky let a vyrostlo na tom už hodně mistrů světa i Olympie. Často cvičenci, kteří se nedokáží naučit správně cvičit, toto řeší používáním různých speciálních tréninku s vyšší intenzitou. Ono to sice pomůže, ale pořád budete níž, než kdybyste raději ten čas a úsili věnovali dokonalému zvládnuti klasických tréninků.


STIMULACE - TRÉNINKY
Prvotním krokem je vlastní provedení jednoho pohybu.
Chodím do posilovny s přestávkama už 13 roků a sám jsem první 3 roky cvičil špatně, nedávno jsem se teprve naučil opravdu správně cvičit své slabé svalové skupiny a pořád jsou okamžiky, kdy mě trenér opraví (někdy zase opravím já trenéra, když cvičí on). Člověk se prostě nevidí a tak je špatné provedení cviku každodenním rizikem. Tohle píšu proto, že Vás čeká těžký okamžik přiznat, pokud cvičíte špatně, radikálně snížit váhy a začít cvičit správně. Nejlepší je samozřejmě pokud na Vás někdo dohlíží, ale pokusím se provedení pohybu popsat co nejlépe to půjde touto psanou formou.

Každý cvik má svou dráhu, tu najdete v popisech cviků a pokud se naučíte to hlavní, tak si tu dráhu můžete najit sami.

* PUMPING * PUMPING * PUMPING * PUMPING * PUMPING * PUMPING *
Co je to PUMPing Vám vysvětli Arny na YouTube v 0:15sekundě tohoto videa.

-- Popis začnu ve fází kdy je sval natažený, ale ne vyvěšený. Neměl by být ani nepřirozeně natažený přes nějaký kloub nebo bolet. Sval už by měl být pod lehkým zatížením, tak abyste přesně cítili, kterým svalem činku držíte a odkud kam ten sval vede. Znalost anatomie je pro kulturistu velmi důležitá.

-- Další pohyb nesmí byt o tom někam něco přemístit. Naopak musíte jen zatínat sval, jako když pózujete. To že někam při tom něco přesunujete je jen odpor a není to tak důležité. Zde je naprosto nutné táhnout vše tim svalem, který chcete cvičit a ne něčim jiným. Klidně si to dlouho zkoušejte, protože přemisťovačů železa jsou plné posilovny, posilujících je tam jako šafránu. Docela dobře ten pohyb vysledujete u vašich silných a oblíbených partií. Zkuste to tam odpozorovat a aplikovat na své slabé partie. Protože ve chvíli, kdy se naučíte, toto zatínání a pumpování při cvičení, tak už nebudete mít slabé partie - budete cvičit všechny svaly stejně dobře ! Dobrou pomůckou je podržet ihned po odcvičení trénovaný sval cca 20s v zatnutí, jako když pózujete, zvýši se tim jeho prokrvenost a lépe potom najdete a procítíte ten správný pohyb.

-- Pohyb pak končí fází kdy je sval plně zatnutý, stejně jako byste ho chtěli předvádět - pózovat.

Často se tento způsob pohybu nazývá pumpování, ale je to defakto obyčejný a prostě správný způsob pohybu. Pouze tak totiž pracuje sval ve svém optimálním rozsahu a s maximálně možným zatížením všech svalových vláken. Pokud se někde v průběhu pohybu vytratí plnost svalů a v rámci toho, abyste zvedli činku dojde k "vydrátování" svalu je to chyba.

Komplexnější popis PROČ zrovna PUMPING najdete v článku PUMPing - jediná cesta k svalovým přírůstkům
* PUMPING * PUMPING * PUMPING * PUMPING * PUMPING * PUMPING *

Při tomto pohybu se musí samozřejmě taky správně dýchat. Chybou je zadržovat dech. před vlastním pohybem je třeba se důkladně nadechnout a pak při vlastním pohybu plynule vydechovat. Všechen vzduch byste měli vydechnou do cca 3/4 dráhy pohybu. Zbytek dráhy i závěrečné zatnutí probíhá v už vydechnuté fázi, což Vám umožní lépe se soustředit na závěr pohybů a konečné zatnutí svalů.


Chyby:
1/ pokud během pohybu ztratíte pocit zatnutých svalů (PUMPy) a táhate to na sílu, je to chyba, pořád musíte cítit jak se sval stahuje a zvětšuje.


druhý díl
třetí díl


související články

  1.  Tréninky
  2.  Trénink pro svalové objemy
  3.  Tréninkové cykly
  4.  Pojmy v tréninku
  5.  Správná technika cviků
  6.  Jak se vyvarovat přetrenování
  7.  Jak nejlépe cvičit pro pálení tuků
  8.  Seznam všech článku o nabírání svalové hmoty
  9.  Svalová hmota - jak získat svaly, návod pro začátečníky
  10.  Svalová hmota - jak přibrat svalovou hmotu, základní informace a pojmy nabíraní

Diskuse k článku:


  Seznam článků na F-sportu  ⋅  Tabulky  ⋅  Sitemap  ⋅   Kontakty     SLEDUJTE NÁS: