E-SHOP    DISKUSE    RADY  

^^^ skrýt ^^^
 E-shop
 Diskuse

 Hubnutí
 Nabírání
 Rýsování
 Tréninky
 Cviky
 Výživa a doplňky
 Látky v doplňcích
 Jídelníčky
 Recepty
 F-sport Team
 Členové diskuse
 Tabulky
 Seznam všech článků
 Kontakty

     




  Hubnutí Nabírání Rýsování Tréninky Cviky Výživa a doplňky Látky v doplňcích Jídelníčky Recepty  F-sport Team  





Zlatá klasika Základy správného tréninku - díl.1

4.9.2017 - Martin - 122475 shlédnutí

Zlatá klasika Základy správného tréninku - díl.1 - Popis toho jak správně cvičit klasické tréninky. Bez nějakých extra super cyklů a systémů až k titulům mistra světa. Bez správných základu jsou extra tréninky na nic. Díl první - provedení pohybu.

Popis toho jak správně cvičit klasické tréninky. Bez nějakých extra super cyklů a systémů až k titulům mistra světa. Bez správných základu jsou extra tréninky na nic. Díl první - provedení pohybu.


 Ptejte se na FB,  odpovídáme do 24hodin!


Celý svalový růst a nejrůznější tréninkové principy stojí na jednotných základech a těmi jsou stimulace a následný nárůst svalové hmoty. Celá věda se, ale skrývá v tom, jak vlastně stimulovat a podpořit nárůst svalové hmoty.

ÚVOD

Úplně první by bylo třeba napsat, že při jakémkoliv tréninku, i tom nejhorším, k nějakému stimulu k nárůstu svalové hmoty dochází a že hlavním jmenovatelem Vaši váhy a Vašich objemu je strava. Množství přijatých bílkovin, sacharidů a tuků, jejich poměr a časování určují kam až se můžete dostat. Trénink a regenerace jsou jen stimuly k nárůstu svalové hmoty. Celá další úvaha tedy není o tom, že pokud budete cvičit jinak, tak neporostete, spíše se pokusím popsat základy a principy jejichž dokonalým plněním dosáhnete co nejlepších výsledku s co nejméně trápením se.

Ono se ví, že kolikrát to dotáhne dále snaživý blbec než líný chytrák, ale pokud oba dosáhnou stejného výsledku, pak je lepši věnovat více času i dalším aktivitám než jen kulturistice.

Článek jsem se vlastně rozhodl napsat i kvůli tréninkům pro steroidové kulturisty, které bohužel často cvičí úplni začátečníci, čímž dochází k přetrénovaní a k brzděni jejich zlepšování.

V tomto článku popíšu základy a principy toho, co bych nazval Zlatá klasika, která funguje už desítky let a vyrostlo na tom už hodně mistrů světa i Olympie. Jedná se o takový výcuc toho hlavního ze všech principů. Často cvičenci, kteří se nedokážou naučit správně cvičit, používají různých speciálních tréninku s vyšší intenzitou. Ono to sice pomůže, ale pořád budete níž, než kdybyste raději ten čas a úsilí věnovali dokonalému zvládnuti klasických tréninků.

VLASTNÍ PROVEDENÍ CVIKU

Prvotním krokem je vlastní provedení jednoho pohybu.
Chodím do posilovny s přestávkami už od roku 1991 a sám jsem první 3 roky cvičil nadšeně s vervou, ale úplně špatně. Teprve postupně jsem se naučil opravdu správně cvičit i své slabé svalové skupiny a pořád jsou okamžiky, kdy mě trenér opraví (někdy zase opravím já trenéra, když cvičí on). Člověk se prostě nevidí a tak je špatné provedení cviku každodenním rizikem. Tohle píšu proto, že Vás čeká těžký okamžik si to přiznat, pokud cvičíte špatně, radikálně snížit váhy a začít cvičit správně. Nejlepší je samozřejmě pokud na Vás někdo dohlíží, ale pokusím se provedení pohybu popsat co nejlépe to půjde touto psanou formou.

Každý cvik má svou dráhu, tu najdete v popisech cviků a pokud se naučíte to hlavní, tak si tu dráhu můžete najit sami. Je velmi důležité, aby se sval při tréninku naplnil krví - tzv. pumping. Právě toto prohánění krve svalem, spolu s jeho zatížením, je to, co spouští složitý růstový proces. Dnes tomu umí pomoci tzv. NOčka (k dostání i v našem E-shopu), ale hlavní je to umět.

Co je to ten PUMPing Vám vysvětli Arny na YouTube v 0:15sekundě tohoto videa.

-- Popis začnu ve fází kdy je sval natažený, ale ne vyvěšený. Neměl by být ani nepřirozeně natažený přes nějaký kloub nebo bolet. Sval už by měl být pod lehkým zatížením, tak abyste přesně cítili, kterým svalem činku držíte a odkud kam ten sval vede. Znalost anatomie je pro kulturistu velmi důležitá.

-- Další pohyb nesmí byt o tom někam něco přemístit. Naopak musíte jen zatínat sval, jako když pózujete. To že někam při tom něco přesunujete je jen odpor a není to tak důležité. Zde je naprosto nutné táhnout vše tím svalem, který chcete cvičit a ne něčím jiným. Klidně si to dlouho zkoušejte, protože přemisťovačů železa jsou plné posilovny, posilujících je tam jako šafránu. Docela dobře ten pohyb vysledujete u vašich silných a oblíbených partií. Zkuste to tam odpozorovat a aplikovat na své slabé partie. Protože ve chvíli, kdy se naučíte, toto zatínání a pumpování při cvičení, tak už nebudete mít slabé partie - budete cvičit všechny svaly stejně dobře ! Dobrou pomůckou je podržet ihned po odcvičení trénovaný sval cca 20s v zatnutí, jako když pózujete, zvýši se tím jeho prokrvenost a lépe potom najdete a procítíte ten správný pohyb.

-- Pohyb pak končí fází kdy je sval plně zatnutý, stejně jako byste ho chtěli předvádět - pózovat.

Často se tento způsob pohybu nazývá pumpování, ale je to defakto obyčejný a prostě správný způsob pohybu. Pouze tak totiž pracuje sval ve svém optimálním rozsahu a s maximálně možným zatížením všech svalových vláken. Pokud se někde v průběhu pohybu vytratí plnost svalů a v rámci toho, abyste zvedli činku dojde k "vydrátování" svalu je to chyba. Komplexnější popis PROČ zrovna PUMPING najdete v článku PUMPing - jediná cesta k svalovým přírůstkům.

Při tomto pohybu se musí samozřejmě taky správně dýchat. Chybou je zadržovat dech. před vlastním pohybem je třeba se důkladně nadechnout a pak při vlastním pohybu plynule vydechovat. Všechen vzduch byste měli vydechnou do cca 3/4 dráhy pohybu. Zbytek dráhy i závěrečné zatnutí probíhá v už vydechnuté fázi, což Vám umožní lépe se soustředit na závěr pohybů a konečné zatnutí svalů.


Chyby:
1/ pokud během pohybu ztratíte pocit zatnutých svalů (PUMPy) a táháte to na sílu, je to chyba, pořád musíte cítit jak se sval stahuje a zvětšuje.


Čtěte dál:
druhý díl
třetí díl




DOPLŇKY - související články



Konkrétní účinné látky v doplňcích výživy.

Seznam všech doplňků (v diskusi)

Zhubnout - co dnes nejlépe koupit pro hubnutí

Proteiny - co dnes nejlépe koupit pro ochranu svalové hmoty

Nejlepší protein pro hubnutí

Spalovač tuků - jak brát silné stimulanty pro hubnutí i před tréninkem

Velké svaly - jaké fitness doplňky stravy dnes nejlépe koupit.

Gainer a Protein - návod jak brát gainer a protein pořádně

Fitness doplňky výživy před tréninkem

Jaké doplňky nejlépe brát po tréninku

Výživa - shrnutí pro všechny

Vitamíny a Minerály





CVIKY - související články



Cviky pro Váš zadeček.

Jak cvičit břicho

Cvičení na doma pro ženy

Jak nejlépe cvičit pro pálení tuků

Trénink pro svalové objemy

PUMPing - jediná cesta k svalovým přírůstkům

Trénink pro svalovou definici

Správná technika cviků





DISKUSE


Své dotazy můžete napsat do diskuse k tomuto článku




   Členové diskuse Tabulky Seznam článků na F-sportu Sitemap  Kontakty