E-SHOP    DISKUSE    RADY  

^^^ skrýt ^^^
 E-shop
 Diskuse

 Hubnutí
 Nabírání
 Rýsování
 Tréninky
 Cviky
 Výživa a doplňky
 Látky v doplňcích
 Jídelníčky
 Recepty
 F-sport Team
 Členové diskuse
 Tabulky
 Seznam všech článků
 Kontakty

     




  Hubnutí Nabírání Rýsování Tréninky Cviky Výživa a doplňky Látky v doplňcích Jídelníčky Recepty  F-sport Team  





Cvičení na hubnutí aneb vysoké počty opakování

2.5.2014 - Martin - 78544 shlédnutí

Cvičení na hubnutí aneb vysoké počty opakování - Cvičení na hubnutí aneb vysoké počty opakování v přípravě na soutěž. Článeček, který Vám vysvětlí proč někteří při hubnutí cvičí vysoké počty opakování a řekne Vám jestli to má smysl i pro Vás.

Cvičení na hubnutí aneb vysoké počty opakování v přípravě na soutěž. Článeček, který Vám vysvětlí proč někteří při hubnutí cvičí vysoké počty opakování a řekne Vám jestli to má smysl i pro Vás.


 Ptejte se na FB,  odpovídáme do 24hodin!


Tenhle článek se podrobněji rozepíše o velmi zažitem mýtu, že při treéninku na hubnutí je třeba mít hodně opakování v sérii. Poradí těm, kteří hledají, jak cvičit pro zhubnutí a hlavně rada pro ty, kteří tvaruji svou svalovou hmotu. Také je vysvětleni vlivu stárnuti na svaly.
Článek jak zhubnout,
Ukázky vhodných tréninků.


Projdeme si, proč asi vznikl mýtus o cvičení na hubnutí, proč vidíme i zkušené borce jak jedou při rýsování třeba i 6x20 opakování.

To hlavní, co potřebujete vědět:

Udržovat - jaké fitness doplňky výživy dnes nejlépe koupit pro udržování postavy.

2.6.2017 Martin shlédnutí: 57837
Návod pro ženy i pro muže, co koupit pro účely udržování a zkvalitňování svalové hmoty, pro pomalé kvalitní nabírání svalové hmoty, prostě pro pěknou postavu.


Jak vyrýsovat

17.5.2004 Martin shlédnutí: 139531
Tento návod je napsán všechny, kteří váži kolik potřebují, ale chtěli by shodit nějaký ten tuk, aby to bylo lepší. Zárověň však chtěji udržet svalovou hmotu. Tento jídelníček není vhodny pro ty co ptřebuji zhodit více než 5kg tuků. Jídelniček a rady pro zlepšení postavy ze 103kg na cca 95kg


Jak a kudy mizí tuky z těla

22.8.2017 Martin shlédnutí: 160954
Jednoduché a přehledné osvětlení toho jak se tuky dostávají do těla a jak ven. Po přečtení tohoto článku se Vám mnohé ujasní a budete imunní vůči lživým reklamám.


Cvičení na hubnutí aneb vysoké počty opakování

2.5.2014 Martin shlédnutí: 78544
Cvičení na hubnutí aneb vysoké počty opakování v přípravě na soutěž. Článeček, který Vám vysvětlí proč někteří při hubnutí cvičí vysoké počty opakování a řekne Vám jestli to má smysl i pro Vás.


Co máte mít v ledničce

1.6.2016 Martin shlédnutí: 93500
Co si dát do ledničky a špajzu. Tipy na to správné jídlo pro hubnutí i pro objemy.


Takže, v prvé řadě vysoký počet opakování v sérii nemá žádný přímý vliv na hubnutí. Posilovaní je svou podstatou anaerobní forma pohybu a bavíme se tedy o anaerobním hubnutí.* Výhody anaerobního hubnutí jsem popsal v článku Jak nejlépe cvičit pro pálení tuků.
Shrnuto: přímo při anaerobním cvičení se sice spálí méně energie, ale při následné regeneraci je po 24-48 hodin zvýšen výdej energie. Pokud tedy ve dvou dnech jdeme na 45min do posilovny je výdej energie vyšší než když za ty dva dny 2hodiny běháme.
Při vlastním anaerobním pohybu k pálení tuků nedochází anebo jen v minimálním množství.






Vědecké studie dokazuji, že není rozdíl mezi spotřebou energie po cvičení (oněch 24-48 hodin regenerace) mezi cvičením intenzivních 45 min a delším. Delší cvičení je naopak kontraproduktivní, protože vysoká únava může způsobit zpomalení metabolismu po oněch dalších 24-48 hodin.

Účelem tréninku je tedy vyčerpat dané svaly z glykogenu a spustit proces jejich regenerace. A to ať za účelem nárůstu svalové hmoty nebo její údržby. Větší množství opakování v jedné sérii nebo delší cvičení už způsobí nadměrné hromadění odpadových látek ve svalech a k poškozování a destrukci svalových vláken a také ke zbytečnému zvyšování zátěže organismu a následné únavě. Za optimální rovnováhu mezi spuštěním impulsu pro regeneraci a poškozením svalů nebo přetížením se ustálil čas tréninku okolo 45 minut a počet opakování podle typu svalových vláken od 8 do 20.


Pro naše účely budování pěkné postavy by tedy měl tento počet stačit,
proč tedy vidíme i vynikající profíky trápit své svaly nadměrným množstvím opakování ?



Odpověď na tuto otázku i název článku je tedy prostá, účelem je opravdu zničit svaly. Stačí si všimnout, nejsnadněji u profesionálních kulturistů, rozdílu mezi svaly v mladém věku a v pokročilém věku. Starší lidé mají svaly s více detaily, více separované. Mladí zase plnější, svěžejší, ale bez detailů. Účelem těchto tvrdých tréninků u profesionálů je tedy získat co nejvíce detailů a co nejprokreslenější svaly. Vlastně tak simuluje stárnutí svalů jejich nadměrným zatěžováním. Tuto řízenou destrukci svalové hmoty musí profesionál vyvážit suplementaci zdroji i hormony jinak by samozřejmě došlo k nežádoucímu úbytku svalové hmoty. Odměnou za tento postup jsou mu nové detaily vznikající při přetěžování svalů i větší prokreslení svalů.


Pro budovaní pěkné postavy nebo co největších svalů je tedy tato technika nesmyslná. Příště tedy až uvidíte namakance jak dře na biceps 4 série po 40-ti opakováních budete vědět proč. A budete vědět, že s tukem, nedej bože s tukem na bicepsu, to nemá nic společného.



* anaerobní znamená, že svaly funguji na více kyslíku než kolik stihneme vdechovat, nelze takové pohyby vykonávat delší dobu vkuse. Proto se posiluje v sériích a opakováních na rozdíl třeba od běhu, kde můžeme běžet dlouho v kuse (aerobní aktivita)



Diskuse ke stránce



HUBNUTÍ - související články



Zhubnout - jak zhubnout reálně, rozumně a navždy ve 2 jednoduchých krocích

Zhubnout - jídelniček pro hubnutí pro začátečníky

Zhubnout - co dnes nejlépe koupit pro hubnutí

Jak nejlépe cvičit pro pálení tuků

Jak a kudy mizí tuky z těla

Optimální postava pro ženy - modelky vs realita

Proč nás honí mlsná

Nejlepší protein pro hubnutí



DOPLŇKY - související články



Konkrétní účinné látky v doplňcích výživy.

Seznam všech doplňků (v diskusi)

Zhubnout - co dnes nejlépe koupit pro hubnutí

Proteiny - co dnes nejlépe koupit pro ochranu svalové hmoty

Nejlepší protein pro hubnutí

Spalovač tuků - jak brát silné stimulanty pro hubnutí i před tréninkem

Velké svaly - jaké fitness doplňky stravy dnes nejlépe koupit.

Gainer a Protein - návod jak brát gainer a protein pořádně

Fitness doplňky výživy před tréninkem

Jaké doplňky nejlépe brát po tréninku

Výživa - shrnutí pro všechny

Vitamíny a Minerály


   Členové diskuse Tabulky Seznam článků na F-sportu Sitemap  Kontakty