Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...

Rozdáváme dáreček ke každé objednávce nad 999 Kč
10g tester Assassins Pump + ExploMax 250ml ZDARMA.
E-SHOP    DISKUSE    RADY, informace a články 

  Hubnutí Nabírání Rysování  ⋅  Tréninky Cviky  ⋅  Výživa a doplňky Látky v doplňcích  ⋅  Jídelníčky Recepty  ⋅   Motivační galerie  Členové diskuse  

0

Cvičení na hubnutí aneb vysoké počty opakování


  2.5.2014 - Martin - 75672 shlédnutí

 Cvičení na hubnutí aneb vysoké počty opakování v přípravě na soutěž. Článeček, který Vám vysvětlí proč někteří při hubnutí cvičí vysoké počty opakování a řekne Vám jestli to má smysl i pro Vás.



Eshop s fitness doplňky výživy


To hlavní, co potřebujete vědět:

Udržovat - jaké fitness doplňky výživy dnes nejlépe koupit pro udržování postavy.

8.11.2016 Martin - 52428
Návod pro ženy i pro muže, co koupit pro účely udržování a zkvalitňování svalové hmoty, pro pomalé kvalitní nabírání svalové hmoty, prostě pro pěknou postavu.


Jak vyrýsovat

17.5.2004 Martin - 134514
Tento návod je napsán všechny, kteří váži kolik potřebují, ale chtěli by shodit nějaký ten tuk, aby to bylo lepší. Zárověň však chtěji udržet svalovou hmotu. Tento jídelníček není vhodny pro ty co ptřebuji zhodit více než 5kg tuků. Jídelniček a rady pro zlepšení postavy ze 103kg na cca 95kg


Jak a kudy mizí tuky z těla

24.4.2014 Martin - 147172
Jednoduché a přehledné osvětlení toho jak se tuky dostávají do těla a jak ven. Po přečtení tohoto článku se Vám mnohé ujasní a budete imunní vůči lživým reklamám.


Cvičení na hubnutí aneb vysoké počty opakování

2.5.2014 Martin - 75672
Cvičení na hubnutí aneb vysoké počty opakování v přípravě na soutěž. Článeček, který Vám vysvětlí proč někteří při hubnutí cvičí vysoké počty opakování a řekne Vám jestli to má smysl i pro Vás.


Co máte mít v ledničce

1.6.2016 Martin - 88031
Co si dát do ledničky a špajzu. Tipy na to správné jídlo pro hubnutí i pro objemy.


Tenhle článek se podrobněji rozepíše o velmi zažitem mýtu, že při treéninku na hubnutí je třeba mít hodně opakování v sérii. Poradí těm, kteří hledají, jak cvičit pro zhubnutí a hlavně rada pro ty, kteří tvaruji svou svalovou hmotu. Také je vysvětleni vlivu stárnuti na svaly.
Článek jak zhubnout,
ukázky vhodných tréninků.


Projdeme si, proč asi vznikl mýtus o cvičení na hubnutí, proč vidíme i zkušené borce jak jedou při rýsování třeba i 6x20 opakování.

Takže, v prvé řadě vysoký počet opakování v sérii nemá žádný přímý vliv na hubnutí. Posilovaní je svou podstatou anaerobní forma pohybu a bavíme se tedy o anaerobním hubnutí.* Výhody anaerobního hubnutí jsem popsal v článku Jak nejlépe cvičit pro pálení tuků.
Shrnuto: přímo při anaerobním cvičení se sice spálí méně energie, ale při následné regeneraci je po 24-48 hodin zvýšen výdej energie. Pokud tedy ve dvou dnech jdeme na 45min do posilovny je výdej energie vyšší než když za ty dva dny 2hodiny běháme.
Při vlastním anaerobním pohybu k pálení tuků nedochází anebo jen v minimálním množství.






Vědecké studie dokazuji, že není rozdíl mezi spotřebou energie po cvičení (oněch 24-48 hodin regenerace) mezi cvičením intenzivních 45 min a delším. Delší cvičení je naopak kontraproduktivní, protože vysoká únava může způsobit zpomalení metabolismu po oněch dalších 24-48 hodin.

Účelem tréninku je tedy vyčerpat dané svaly z glykogenu a spustit proces jejich regenerace. A to ať za účelem nárůstu svalové hmoty nebo její údržby. Větší množství opakování v jedné sérii nebo delší cvičení už způsobí nadměrné hromadění odpadových látek ve svalech a k poškozování a destrukci svalových vláken a také ke zbytečnému zvyšování zátěže organismu a následné únavě. Za optimální rovnováhu mezi spuštěním impulsu pro regeneraci a poškozením svalů nebo přetížením se ustálil čas tréninku okolo 45 minut a počet opakování podle typu svalových vláken od 8 do 20.


Pro naše účely budování pěkné postavy by tedy měl tento počet stačit,
proč tedy vidíme i vynikající profíky trápit své svaly nadměrným množstvím opakování ?



Odpověď na tuto otázku i název článku je tedy prostá, účelem je opravdu zničit svaly. Stačí si všimnout, nejsnadněji u profesionálních kulturistů, rozdílu mezi svaly v mladém věku a v pokročilém věku. Starší lidé mají svaly s více detaily, více separované. Mladí zase plnější, svěžejší, ale bez detailů. Účelem těchto tvrdých tréninků u profesionálů je tedy získat co nejvíce detailů a co nejprokreslenější svaly. Vlastně tak simuluje stárnutí svalů jejich nadměrným zatěžováním. Tuto řízenou destrukci svalové hmoty musí profesionál vyvážit suplementaci zdroji i hormony jinak by samozřejmě došlo k nežádoucímu úbytku svalové hmoty. Odměnou za tento postup jsou mu nové detaily vznikající při přetěžování svalů i větší prokreslení svalů.


Pro budovaní pěkné postavy nebo co největších svalů je tedy tato technika nesmyslná. Příště tedy až uvidíte namakance jak dře na biceps 4 série po 40-ti opakováních budete vědět proč. A budete vědět, že s tukem, nedej bože s tukem na bicepsu, to nemá nic společného.



* anaerobní znamená, že svaly funguji na více kyslíku než kolik stihneme vdechovat, nelze takové pohyby vykonávat delší dobu vkuse. Proto se posiluje v sériích a opakováních na rozdíl třeba od běhu, kde můžeme běžet dlouho v kuse (aerobní aktivita)



Diskuse ke stránce



   HUBNUTÍ - související články


Zhubnout - jak zhubnout reálně, rozumně a navždy ve 2 jednoduchých krocíchZhubnout - jídelniček pro hubnutí pro začátečníkyZhubnout - co dnes nejlépe koupit pro hubnutíJak nejlépe cvičit pro pálení tuků
Jak a kudy mizí tuky z tělaOptimální postava pro ženy - modelky vs realitaProč nás honí mlsnáNejlepší protein pro hubnutí



   DOPLŇKY - související články


Konkrétní účinné látky v doplňcích výživy.Seznam všech doplňků (v diskusi)Proteiny - co dnes nejlépe koupit pro ochranu svalové hmotyZhubnout - co dnes nejlépe koupit pro hubnutí
Nejlepší protein pro hubnutíSpalovač tuků - jak brát silné stimulanty pro hubnutí i před tréninkemObrovské svaly - jaké fitness doplňky výživy dnes nejlépe koupit pro nabrání svalové hmotyGainer a Protein - návod jak brát gainer a protein pořádně
Fitness doplňky výživy před tréninkemJaké doplňky nejlépe brát po tréninkuVýživa - shrnutí pro všechnyVitamíny a Minerály


  Seznam článků na F-sportu  ⋅  Tabulky  ⋅  Sitemap  ⋅   Kontakty     SLEDUJTE NÁS: