Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...

Rozdáváme dáreček ke každé objednávce nad 999 Kč
10g tester Assassins Pump + ExploMax 250ml ZDARMA.
E-SHOP    DISKUSE    RADY, informace a články 

  Hubnutí Nabírání Rysování  ⋅  Tréninky Cviky  ⋅  Výživa a doplňky Látky v doplňcích  ⋅  Jídelníčky Recepty  ⋅   Motivační galerie  Členové diskuse  

0

První návštěva posilovny


  21.8.2008 - Martin, Mahamoti a kolektiv - 70452 shlédnutí

 Návod jak nato i odpovědí na Vaše otázky.



Eshop s fitness doplňky výživy


poprvé v posilovně První návštěva posilovny je vždy událost a člověku se honí v hlavě spousta otázek. Nebudou se mi smát, že jsem tlustá/hubený ? Nebudou se na mě koukat ? Co si mám vzít sebou ? A co na sebe ? A do jaké posilovny nejlépe jít ? A když už člověk do posilovny dorazí, vyrojí se další sada otázek. Co tady mám dělat ? Jak se tu mám chovat ? Co mám cvičit ?

Právě proto jsme se v diskusi (klikni zde) rozhodli sepsat takový komplexní návod a průvodce první návštěvou posilovny, a vlastně nejen první. Dozvíte se odpovědi na doufám všechny Vaše otázky či pochybnosti. Pokud tu něco nenajdete, klidně se zeptejte v diskusi (klikni zde)

Pokud chcete opravdu hubnout, tak to cvičení podpoříte ještě 2x týdně nějakou aktivitou, třeba kolem (cca 60 až 90 minut bude akorát) To by bylo aby to nezabralo. Nemusíte se stydět, posilovna není plná lidí s perfektní postavou, spíše má většina návštěvníků stejný problém jako Vy.

Pokud chcete nabrat nějaké pořádné svaly je třeba si uvědomit, že ze cvičení se neroste, je to jen impuls. Roste se z jídla. Jíte dost? Všichni vyzáblíci tvrdí, že jí dost, ale stačí to jednou spočítat a je to jasné.

Pro všechny máme na této stránce spoustu článků a rad jak na to. Návštěva posilovny se tak jako tak stává životním stylem, postava je závislá na momentální formě a nejde vypadat stále dobře i když do posilovny přestaneme chodit.

VÝBĚR POSILOVNY

  1. Nechte si poradit od známých. Výběr posilovny je opravdu oříšek, určitě nejlépe vyjít z rady známých, laik nemá moc šancí poznat dobrou posilovnu.
  2. Zkuste více posiloven, není od věci navštívit všechny posilovny v okolí a uvidíte, kde se Vám to bude zdát nejlepší.
  3. Nikdy nevíte zda je dobrý trenér ten nevrlý protiva nebo ten příjemný týpek. Nevrlý protiva může být odborník stejně jako neuměl, stejně tak příjemný týpek. Otázky na zdravotní stav se naučí i cvičený šimpanz. Zkuste si všimnout jestli to, na co se ptá a co na Vás vidí opravdu zapracovává do návrhu Vašeho tréninku.
  4. Posilovna by měla by snadno dostupná ať netrávíte více času na cestě než cvičením.
  5. V posilovně by měl být příjemný kolektiv, ať tam chodíte rádi. Někdy stačí změnit dobu, kdy chodíte a najdete tam úplně nové lidí.
  6. Nejste-li s posilovnou spokojení, klidně ji změňte. Proto není dobré hned při první návštěvě kupovat permanentku.
RADY PRO PRVNÍ NÁVŠTĚVU POSILOVNY
  1. Na prvních pár návštěv posilovny je třeba si najít dostatek času. Počítejte tak se 2 hodinama. Je to proto, že se budete učit něco nového a to v časovém presu nejde. Až se pro Vás stane cvičení rutinou, nebude problém přijít, odcvičit, dát si sprchu i zmizet a stihnout to za 60 minut, ale ze začátku nechtějte nic uspěchat.
  2. Do posilovny vyražte cca 1hodinu po posledním jídle, abyste v posilovně nebyli plní. S plným žaludkem se nedá cvičit.
  3. Na sebe si vezměte něco sportovního. Praktické jsou různé moderní trika a tepláky, které sají pot a udržují svaly v teple. Oblečení by mělo být čisté. Jestli krátké nebo dlouhé nohavice a rukávy si rozhodněte podle stavu Vašich kloubů, teploty a nálady. Pokud budete mít klouby v chladnu můžou Vás brzy začít bolet úpony i klouby. Můžete si vzít i obyčejné tričko a sportovní kraťasy. Košile nebo rifle nejsou vhodné, neumožní vám volný pohyb. Máte-li v úmyslu vzít si elasťáky, bude soudní a první se podívejte do zrcadla zda je to dobrý nápad..
  4. Určitě si vezměte nějakou sportovní, ale pevnou obuv, přeci jen je v posilovně hodně železa. Pohybovat se v posilovně v pantoflích nebo naboso je nerozvážné i nehygienické. Obuv musí být čistá a ne špinavá z venku. Vezměte si obuv nejlépe s nečernicí podrážkou.
  5. Do tašky si tedy dejte obuv, tričko, případně mikinu, kraťasy nebo tepláky, případně rukavice a opasek či trhačky, dva ručníky (jeden do fitka a jeden do sprchy), mýdlo, šampón, prádlo a ponožky, pokud je to povoleno flašku s pitím a případné doplňky, které si chcete dát hned po cvičení.
  6. Po příchodu se pozdravte s obsluhou a dejte jim vědět, že jste zde poprvé. Většinou dostanete klíček od skříňky a informaci, kde jsou šatny. Někde se platí dopředu, někde až po odcvičení.
  7. Vede-li cesta do šatny přes posilovnu je docela vidět kdo přichází, potom je slušné pozdravit ty, které znáte a přiberte i ty, kteří na Vás upřou pohled, je to slušnost a nic to nestojí. V jiných posilovnách člověk zapadne mezi cvičence nenápadně.
  8. Určitě začněte pod dozorem někoho zkušenějšího. Zkuste trenéra na baru nebo kontaktujte někoho kdo takové služby nabízí nebo známého. Do začátku je lepší i dohled špatného trenéra než žádný. Jak budete získávat zkušenosti a známosti, brzy si trenéra oceníte a můžete si najít někoho lepšího.
  9. Není slušné oslovovat cvičící borce žádosti o pomoc. Borci tam chodí cvičit a ne trénovat začátečníky. Pokud obdržíte tvrdou odpověď, je to jen Vaše chyba. Pokud ho chcete oslovit, je slušné počkat až docvičí celý trénink a oslovit ho při odchodu z posilovny, většinou si stejně každý sedne na bar na krátký pokec. Výjimkou je snad oslovení v rámci balení, ale to už je jiná kapitola a jiné riziko :-)
  10. Je dobré zapisovat si při pobíhání v posilovně nejen kolik sérií a v jaké návaznosti máte cvičit, ale i nastavení různých strojů trenérem nebo pozice ve stroji: tj. sedátko na třetí dírce, opěradlo na druhé, nohy pod sebou. Trenér by zároveň měl umět vysvětlit, jak a čím nahradit obsazenou mašinu nebo místo, aby cviky měly na sebe aspoň nějakou návaznost.
PRAVIDLA PRO CVIČENÍ
  1. Rozhodně je lepší si najmout trenéra než tohle číst !
  2. Ukázkové tréninky jsou zde (tréninky - klikni sem).
  3. Zde je návod jak začít cvičit (tréninky - klikni sem). Rozhodně začněte s malými váhami (tak 60% maxima) a naučte se správné pohyby.
  4. Nezapomeňte se vždy před vlastním cvičením rozehřát viz (rozcvičení - klikni sem).
  5. Většina z nás má nějakou drobnou tělesnou vadu, disbalanci nebo i jen zkrácené některé svaly. První měsíc (nebo dva) cvičení byste měli věnovat zpevněni a narovnání postavy, protahování zkrácených svalů a naučení se správné techniky cviků. Nemusíte se rozhodně bát ztráty času, naopak už po narovnání a vzpřímení postavy budete vypadat mnohem lépe.
  6. Na pořádné cvičení byste se měli vrhnout až po cca 2 měsících. Už byste měli mít srovnanou postavu, lepší stav svalů, dobrou techniku cvičení a hlavně i přehled o tom, zda vám trenér i posilovna vyhovuji nebo je na čase je změnit.
  7. Během tréninku můžete pít, ale přiměřeně, ať nemáte plný žaludek, pak se špatně cvičí. Dehydrataci má zabránit správný pitný režim před tréninkem (potažmo pořád) a po tréninku se pořádně dopijte.
  8. Používáte-li opasek (u začátečníků cvičících s malýma váhama je to nežádoucí), tak si jej mezi sériemi sundejte nebo alespoň povolte.
  9. Jak budete vypadat hodně ovlivňuje strava. Zbytečně tedy opakovat trénink někoho většího/štíhlejšího tajemství může být v jídelničku viz (jídelničky - klikni sem).
PRAVIDLA CHOVÁNÍ V POSILOVNĚ

PRAVIDLA CHOVÁNÍ V POSILOVNĚ - kodex slušného chování F-SPORT
  1. Vede-li cesta do šatny přes posilovnu je slušné pozdravit ty, které znáte a přiberte i ty, kteří na Vás upřou pohled, je to slušnost a nic to nestojí. Od zrovna cvičících odpověď neočekávejte.
  2. V posilovně si zpravidla všichni tykají.
  3. Před vstupem do posilovny si laskavě vypněte zvonění na mobilním telefonu.
  4. Mezi sériemi si nevyřizovat telefonáty vsedě (vleže) na stroji, když už chcete telefonovat, čiňte tak na chodbě nebo v šatně.
  5. Choďte čistí. V posilovně je k dispozici sprcha a nikdo Vám nebrání osprchovat se případně i před cvičením.
  6. Větší množství použitého deodorantu taky nemusí být ostatním příjemné.
  7. Vezměte si sebou ručník. Ručník by měl být samozřejmě čistý. Používá se k položení na lavičku mezi vás a koženku. Pokud cvičíte na strojích bez ručníku budete za sebou nechávat opocené lavičky, což opravdu není ani slušné ani hygienické. Ručník pak zvládne i pot z Vašeho čela.
  8. Dodržujte čistotu a pořádek (např. zmuchlaný papírový kapesník na okně je docela nechutný).
  9. Nechoďte naboso nebo v trepkách. Je to nehygienické a také nebezpečné, ve fitku je spousta železa a když Vám nic nespadne na nohu, tak se můžete snadno někde kopnout.
  10. Pokud máte vlastní pití noste ho raději v plastových láhvích. Pokud spadne, tak se nerozbije a nebudou všude střepy. Stále uzavřené víčko zase zajisti, že se nevylije na koberec a neudělá skvrnu.
  11. Tašku nechte v šatně, neodkládejte ji různě po posilovně, kde se o ni můžou ostatní přizabít, v lepším případě jen překáží.
  12. Místo na kterém cvičíte můžete označit ručníkem. Není ale slušné někde nechat ručník a jít se někam na 2 a více minut vykecávat, to už si mohl někdo zacvičit.
  13. Neodkládejte si své věci (pití, mobil, plánek, ručník) na stupínek sloužící ke cvičení pokud na něm necvičíte.
  14. Leží-li někde ručník, asi tam někdo cvičí, počkejte tedy zda někdo přijde než začnete na stanovišti cvičit. Pokud nikdo dlouho nejde holt dejte ručník stranou.
  15. V posilovně neblokujte cvičebním náčiní ať už jde o lavičky, stroje, podložky či balóny tím, že na nich sedíte a kecáte.
  16. Některé cviky jsou specifické a potřebuji konkrétní stanoviště. Neblokujte je cviky, které můžete cvičit jinde.
  17. Pokud někdo požádá, jestli se s námi může u stroje střídat, vyhovte, když to nenaruší nijak Váš trénink, v opačném případě slušně odmítněte.
  18. Uklízejte po sobě činky a kotouče zpět do stojanů.
  19. U lavičky si nechávejte jen činky, které opravdu potřebujete.
  20. Pokládáte -li během cvičení činky na zem, pokládejte je na k tomu určené podložky.
  21. S činkami ani stroji se nemlátí.
  22. Neřvěte přes celou místnost.
  23. Nemluvte na cvičícího, když cvičí. Počkejte až docvičí.
  24. Pokud si jiný cvičící kontroluje techniku v zrcadle, zbytečně se mu nestavějte do výhledu.
  25. Přemýšlejte kolik místa bude cvičící potřebovat a nestavějte mu sebe ani jiné věci do pohybu.
  26. Když si někdo zkušenější všimne, že něco děláte špatně a řekne Vám to, tak se nechovejte povýšeně a radu si vyslechněte, pak už se budete moct zařídit jak chcete.
  27. Nečumte ženskym na abduktoru a adduktoru mezi nohy, a i celkově se hlídejte kam čumíte, rovněž se vyhněte "vtipným" poznámkám.
  28. Nelepte žvýkačky na stroje a parapety.
  29. V posilovně s klimatizaci neotvírejte okna.
  30. Nepijte nápoje ostatním.
  31. V šatně svými svršky zabírejte co nejméně místa.
  32. Nelezte do sprchy pokud tam stejně ještě není místo, počkejte v šatně.
  33. Nesprchujte se hodinu.
  34. Berte si vlastní mýdlo a nežebrejte po ostatních.
  35. Utřete se ve sprše a nezacákejte celou šatnu.
  36. Obouvejte se a vyzouvejte se před šatnou, je-li to na dveřích uvedeno.
  37. Vede-li cesta z šatny přes posilovnu je slušné pozdravit ty, které znáte a přiberte i ty, kteří na Vás upřou pohled, je to slušnost a nic to nestojí. Od zrovna cvičících odpověď neočekávejte.
  38. Nezapomeňte při odchodu z fitka zaplatit a vrátit klíč od skříňky.
  39. Akceptujte místní pravidla posilovny.
v Ostravě 20.8.2008

PRAVIDLA CHOVÁNÍ V POSILOVNĚ - kodex slušného chování F-SPORT

související články

  1.  Pravidla chování v posilovně
  2.  První návštěva posilovny
  3.  Seznam všech článku o vyrýsování
  4.  Jak a kudy mizí tuky z těla
  5.  Svalová hmota - jak získat svaly, návod pro začátečníky
  6.  Tréninky
  7.  Jídelničky
  8.  Jak a kdy používat doplňky výživy
  9.  Jak nejlépe cvičit pro pálení tuků
  10.  Proteiny - co dnes nejlépe koupit pro ochranu svalové hmoty
  11.  Výživa - shrnutí pro všechny

Diskuse k článku:


  Seznam článků na F-sportu  ⋅  Tabulky  ⋅  Sitemap  ⋅   Kontakty     SLEDUJTE NÁS: