Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...

Rozdáváme dáreček ke každé objednávce nad 999 Kč
10g tester Assassins Pump + ExploMax 250ml ZDARMA.
E-SHOP    DISKUSE    RADY, informace a články 

  Hubnutí Nabírání Rysování  ⋅  Tréninky Cviky  ⋅  Výživa a doplňky Látky v doplňcích  ⋅  Jídelníčky Recepty  ⋅   Motivační galerie  Členové diskuse  

0

Gainer a Protein - návod jak brát gainer a protein pořádně


  21.1.2013 - Martin - 191771 shlédnutí

 Gainer a protein - ověřená cesta k obrovským svalům. Proč gainer a protein v Americe všichni berou správně a maji obrovské svaly a u nás se gainery šetří ? Kolik gaineru proteinu se vlastně má brát v jedné dávce? A kolik dávek gaineru proteinu denně ?



Eshop s fitness doplňky výživy


Většinou na teto fitness stránce hledáte: Recepty, Cviky, Hubnutí, Proteiny, Svaly, Explomax, Amix, Nutrend, MyProtein, IronMaxx, Weider, Fitness Authority, Spalovače tuků a Anabolizéry.

 
JaToDokazu

Správně poskládané doplňky výživy můžou být rozdíl mezi úspěšnými a neúspěšnými.

Pořiďte si i Vy doplňky se kterými dosáhnete svých cílů.

Kvalitní CFM Whey Gainer Professional a špičkový Creatin monohydrate Mega Caps.
Docela si okolo sebe všímám, že všichni dumaji co koupit za speciality a přitom maji absolutně poddimenzovaný příjem toho základního - GAINERů a PROTEINů.

Mám kamarády (a zejména ti co s tím obchodují) kteří se GAINERů a PROTEINů "nebojí" a jen díky obrovskému množství z těchto produktů mají ohromnou svalovou hmotu a jsou všude v podezření, že berou steroidy.

Chudí 70kg borci chodí okolo těch 100kg monster a zvažuji, jak to, že oni jsou tak malí, když taky ji gainery a k tomu nějaké super piluky. A nechtěji pochopit to ZÁKLADNÍ
na 100kg
to chce tak
450g sacharidů
a
250g bílkovin denně


A právě proto byly vyvinuty GAINERY a PROTEINY. Ne proto, abyste vypadali frajersky když pijete koktejl po tréninku, ani proto, abyste po tréninku zahnali žízeň. NE,
účelem je dodat OBROVSKÝ přísun živin pro vaše OBROVSKÉ SVALY !!!


Jak brát proteiny a gainery

Tyto údaje jsou v Eshopu, pokud rozkliknete dané zboží, jsou i na krabicích, ale tam mnohdy výrobci "šetří" a proto se na dávkování podíváme podrobněji.


Běžně se denně berou 2 až 3 dávky:

Gainer berte v plné dávce hned po cvičení. Dávka je velká nepije se na ex ! Popíjí se postupně v klidu, třeba i 30min. Jedna dávka by vždy měla obsahovat 30 až 50g bílkovin. Gainer nebo protein do 50% je to nejlepší po tréninku a je to nejdůležitější suplementace ze všech.

Protein se bere 30 až 40 minut po tréninku, pokud máte jen protein dejte ho co nejblíže tréninku, hned jak budete mít pocit, že už máte žaludek a trávení v klidu.
Lepší, ale je, když prvni dávku po tréninku tvoří gainer s obsahem 10 až 50 procent bílkovin. V takovém případě se protein dává až 60minut po prvním šejku. Pokud už máte gainer není dávka proteinu důležitá, dá se vynechat (gainer prostě různě kombinovat s běžnou stravou).


1/ Ráno pro nastartování anabolizace
protein(už máte moc tuků na sobě)
nebo gainer (v objemu)
mezi snídani a svačinu
, zhruba doprostřed té mezery.


2/ Po poledni pro udržení anabolizace.
protein(už máte moc tuků na sobě)
nebo gainer (v objemu)
mezi odpolední svačiny
, zhruba doprostřed té mezery.


3/ Protein se bere určitě jedna plná dávka na noc, zlepší to vylučování hormonů při spánku i zajisti bílkoviny. Opět jedna dávka by měla obsahovat cca 30 až 50g bílkovin.
Speciální článeček o nočních proteinech najdete zde - článek Noční protein.
Gainery se běžně na noc neberou, už byste asi nestihli ty sachry spálit (vyjimkou jsou prvni 2h po tréninku viz článek Potréninkové doplnění sacharidů) anebo v tom nejtvrdším objemu.


To dávkování je na každý den. A ta tréninková dávka se vždy vymění za jednu z těch 3 dávek. Nebo za dvě, pokud máte dva tréninky za den.

Samozřejmě si počet dávek přizpůsobíte stravě a rozpočtu. Od minima, to jest jen gainer po tréninku až po maximum a to jsou tři dávky proteinu nebo gaineru denně.



A nakonec lze oboji používat během dne k doladění jídla, třeba, když je nějaká svačinka výživově slabá, tak se doplní proteinem nebo gainerem.

Cílem pro 90kg je 400g sachrů denně a 200g bílkovin denně, co se nestihne stravou můžete rovnoměrně doplnit právě proteiny a gainery. Přesné tabulky, kolik byste toho měli sníst najdete v článku Užitečné tabulky a výpočty.
 
V americe se GAINERy berou úplně jinak než u nás. Například oblíbený Giant Mega Mass 4000 firmy Weider se jmenuje 4000, protože můžete
v jedne dávce příjmout 4000kalorií.
A takové dávky si amíci daji i 2 až 4 denně. Pak se samozřejmě snadno dostanou k obrovským objemům.

Další doplňky jako NOčka a další berou až teprve k tomu.



v jedne dávce příjmout 4000kalorií


Jak to máte s GAINERy vy a další je v DISKUSI


A když se nad tím tak zamyslite, tak při správně OBJEMOVÉM dávkování Vám takový 7kg gainer vydrží týden. Je mi jasné, že nemáme platy jako v americe.

Ale otázka stojí spíše jinak. Co zvolit ?

Koupit gainer, Nočko, amina a něco ? Nebo ... Koupit hromadu gaineru ?


No a ja tvrdím - mluvíme o OBJEMU nebo o šmrdlaní ? Mluvíme o 4kg nebo o 1kg ? Tak jestli jde o OBJEM a jestli jde o 4kg za měsíc, pak se to chce SOUSTŘEDIT !
Soustředit na GAINER !


Dobrá strava, podpořená mraky energie z gaineru prostě DONUTÍ tělo k růstu ! Na Vás je jen to pak ukočírovat, aby to byly hlavně svaly.


BlueBoard.cz
 



Abyste mohli správně určit velikost dávky i přes někdy zavádějící informace výrobce je zde vzorec pro výpočet dávky:
Výpočet dávky proteinu/gaineru
P - síla proteinu/gaineru, bývá součásti názvu, ale raději použijte nutriční hodnoty na 100g
D - velikost dávky v gramech
B - počet bílkovin, které v dávce chci mít

A vzorec je:
D = B / P x 100

Kalkulačka pro dávkování proteinu a gaineru


Pokud se tedy rozhodnete přijímat 40g bílkovin v dávce je postup následující:
Protein 82% - D=40g/82 x100 = 48g - takže jedna dávka proteinu 82 by měla být z 48g prášku.
Gainer 22% - D=40g/22 x100 = 182g - takže jedna dávka gaineru 22 by měla být z 182g prášku.


A zde ukázka, jak se dělá běžná dávka gaineru:
V šejkru je cca 150g práčku, u GMM4000 je to něco přes 350ml. Šejkr tedy vypadá už skoro plný :-) Dále se dolije vodou (cca 300ml) a teď už je šejkr s objemem 700ml plný. Doporučuji prvni rozmíchat nahrubo lžíci, ono se to pěkně vstřebá. Teprve potom rozmíchat důkladně v šejkru. Potom nechat cca 5min odstát a znovu důkladně promíchat v šejkru. A teď už je gainer hotový. Pijte ho pomalu, je to obrovská dávka živin. Klidně ho vypijte na 4x, vždy co 10minut.


Ukázka dvě ukazuje, že různá příchuť, různý stav (utřepanost?) , znamená jiné ml:
V šejkru je stále 150g, ale je to čokoláda a tak je to přes 250ml. Na obrázku vidíte, jak si první nastavit na váze nulu i s šejkrem (tuto funkci má 99,999% všech váh), Následně klasická lžíce, takových je 12 do 150g !!! Nový GMM4000má odměrku, je na 75g, takže do jedne dávky jsou dvě odměrky !!!







   DOPLŇKY - související články


Konkrétní účinné látky v doplňcích výživy.Seznam všech doplňků (v diskusi)Proteiny - co dnes nejlépe koupit pro ochranu svalové hmotyZhubnout - co dnes nejlépe koupit pro hubnutí
Nejlepší protein pro hubnutíSpalovač tuků - jak brát silné stimulanty pro hubnutí i před tréninkemObrovské svaly - jaké fitness doplňky výživy dnes nejlépe koupit pro nabrání svalové hmotyGainer a Protein - návod jak brát gainer a protein pořádně
Fitness doplňky výživy před tréninkemJaké doplňky nejlépe brát po tréninkuVýživa - shrnutí pro všechnyVitamíny a Minerály



   OBJEM - související články


Svalová hmota - jak získat svaly, návod pro začátečníkySvalová hmota - jak přibrat svalovou hmotu, základní informace a pojmy nabíraníObrovské svaly - jaké fitness doplňky výživy dnes nejlépe koupit pro nabrání svalové hmotyPotréninkové doplnění sacharidů
Gainer a Protein - návod jak brát gainer a protein pořádněNabírací jídelniček pro začátečníkyZlatá klasika Základy správného tréninku - díl.1PUMPing - jediná cesta k svalovým přírůstkům





   DISKUSE


Své dotazy můžete napsat do diskuse k tomuto článku (případně založit nové téma).




  Seznam článků na F-sportu  ⋅  Tabulky  ⋅  Sitemap  ⋅   Kontakty     SLEDUJTE NÁS: