E-SHOP    DISKUSE    RADY  

^^^ skrýt ^^^
 E-shop
 Diskuse

 Hubnutí
 Nabírání
 Rýsování
 Tréninky
 Cviky
 Výživa a doplňky
 Látky v doplňcích
 Jídelníčky
 Recepty
 F-sport Team
 Členové diskuse
 Tabulky
 Seznam všech článků
 Kontakty

     




  Hubnutí Nabírání Rýsování Tréninky Cviky Výživa a doplňky Látky v doplňcích Jídelníčky Recepty  F-sport Team  





Beta-Alanin

13.5.2017 - Martin - 27721 shlédnutí

Beta-Alanin  - Beta Alanine - vše co o něm potřebujete vědět.

Beta Alanine - vše co o něm potřebujete vědět.

 Ptejte se na FB,  odpovídáme do 24hodin!


Beta Alanin je látka objevující se v poslední době ve většině doplňků, zejména před a po tréninkových.

WikipediA:
Beta-Alanine je přirozeně se vyskytující beta aminokyselina, to je aminokyselina kde je aminová skupina v beta pozici ke karboxylové skupině. (viz obrázek Alanin vlevo, Beta Alanin vpravo). IUPAC název pro beta-alanin by měl být 3-aminopropanová kyselina.

Beta-Alanin je prekurzorem carnosinu. Množství carnosinu ve svalech je přímo závislé na množství v tu chvíli dostupného Beta-Alaninu. A právě zvýšené množství carnosinu ve svalech umožňuje tvrdší tréninky a podávání většího výkonu. Carnosin totiž, jako silný antioxidant, urychluje regeneraci svalů a to hned při tréninku.

Studie na Adams State College, Alamosa, Colorado porovnávala placebo skupiny a Beta-Alanin skupiny ve sportech Wrestling a Americký fotball, za stejné období dosáhla skupina Beta-Alanine nárůst svalové hmoty a 1,1 libry, přičemž placebo skupina ztratila 0,98 libry.

Vědecky potvrzené dávkování je 3x denně 400 až 800mg, kdy po cca 4 až 10 týdnech došlo k nasycení a dále už se obsah mezisvalového carnosinu nezvedal. Ovšem tato měření sleduji jiný cíl, než to, jak je využit v přetréninkových a potréninkových doplňcích. Tam se jedná o stanovení vhodné jednorázové dávky.

V současné době už se objevuje mezi doplňky i samotný Beta-Alanin , ale asi je účelnější brát jej zejména v NO směsi , jako součást předtréninkového napumpování, zvýšení síly a zvýšení odhodlání anebo v Creatinovo sacharidové směsi , jako součást potréniového živení svalů a nastartování regenerace a růstu svalové hmoty.

Možná by tedy bylo zajímavé, zkusit Beta-Alanin dávkovat opravdu 3x denně cca 500mg.

A závěrem je to právě Beta Alanin, který způsobuje ono brnění pokožky, mravenčení, které cítite po většině NOček.




 






DOPLŇKY - související články



Konkrétní účinné látky v doplňcích výživy.

Seznam všech doplňků (v diskusi)

Zhubnout - co dnes nejlépe koupit pro hubnutí

Proteiny - co dnes nejlépe koupit pro ochranu svalové hmoty

Nejlepší protein pro hubnutí

Spalovač tuků - jak brát silné stimulanty pro hubnutí i před tréninkem

Velké svaly - jaké fitness doplňky stravy dnes nejlépe koupit.

Gainer a Protein - návod jak brát gainer a protein pořádně

Fitness doplňky výživy před tréninkem

Jaké doplňky nejlépe brát po tréninku

Výživa - shrnutí pro všechny

Vitamíny a Minerály






DISKUSE


Své dotazy můžete napsat do diskuse k tomuto článku




   Členové diskuse Tabulky Seznam článků na F-sportu Sitemap  Kontakty