E-SHOP    DISKUSE    RADY  

^^^ skrýt ^^^
 E-shop
 Diskuse

 Hubnutí
 Nabírání
 Rýsování
 Tréninky
 Cviky
 Výživa a doplňky
 Látky v doplňcích
 Jídelníčky
 Recepty
 F-sport Team
 Členové diskuse
 Tabulky
 Seznam všech článků
 Kontakty

     




  Hubnutí Nabírání Rýsování Tréninky Cviky Výživa a doplňky Látky v doplňcích Jídelníčky Recepty  F-sport Team  





L-glutamin - Weider - recenze

2.7.2004 - Martin - 33168 shlédnutí

L-glutamin - Weider - recenze - Recenze výrobků na našem trhu. Osobní zkušenosti pro Vaší orientaci.
Recenze výrobků na našem trhu. Osobní zkušenosti pro Vaší orientaci.


 Ptejte se na FB,  odpovídáme do 24hodin!


Teorie:
Tento výrobek deklaruje 100% čistou, vysokokvalitní formu této aminokyseliny v L formě.
L–Glutamin:
- reguluje rovnováhu bílkovin ve svalech a tím zabraňuje ztrátám svalové hmoty
- urychluje regeneraci
- natahuje vodu do svalových buněk
- podporuje syntézu glykogenu v játrech
- posiluje imunitní systém

Glutamin je nejrozšířenější aminokyselinou ve svalových buňkách, její množství přesahuje 60%. Je sice neesenciální aminokyselinou, při tělesné nebo i psychické námaze však dochází k jeho vysoké spotřebě. Proto za určitých podmínek si tělo nedokáže vyrobit dostatek glutaminu. Glutamin se používá pro výstavbu bílých krvinek a tím je velmi důležitý pro imunitní systém a regeneraci.
Během tréninku vzrůstá spotřeba glutaminu až 5x a nedostatek glutaminu vede k odbourávání svalové hmoty. Doplněním glutaminu tento děj zastavíme. Navíc glutamin blokuje katabolický (odbourávající) hormon kortizol a tím znovu přispívá k ochraně svalové hmoty. V neposlední řadě glutamin, podobně jako kreatin, váže ve svalových buňkách vodu , a tím vytváří lepší podmínky pro svalový růst.
Poslední studie prokázaly, že glutamin v dávce 2g dokáže účinně zvýšit hladinu růstového hormonu.

Prostudujete-li si jídelníčky profesionálních bodybuilderů, zjistíte, že glutamin je jedním z nejdůležitějších suplementů ! Dávkuje se až v množstvích 40g/den.
Minimální účinná dávka je 2-10g na noc (dle Vaší váhy), 2g ihned po tréninku a 2g 45min. po tréninku.
ps. lze použit s vit.C jako prevenci proti nachlazení !

Praxe:
Prozkoušel jsem glutamíny českých výrobců a ze zahraničních právě Weidera. Měl jsem ho jako prvni glutamín vůbec a tahdy mi zabíral jako hrom - už jedna lžička (2g) na noc mě nafoukla jak hrom. Potom jsem použival české výrobky a musel jsem pro stejný efekt vzít v případě X až tři lžičky (7-10g) !! Proto jsem si znovu pořídil L-glutamin od Weidera s velkým očekáváním. Musím uznat, že tak jako poprve už mi nezabral, nevím jestli je to tím, že poprve vše zabere nejvíc nebo tím, že mám o 10kg svalové hmoty víc. Přesto pořád zabírá Weider lépe než výrobky českých výrobců, otázka je zda je to úměrné vyšší cenně.

Ze začátku jsem bral lžíčku (3-5g) po tréninku a před spaním, citil jsem lehké napumpování ve svalech, takže i táto dávka byla cítět. Potom jsem zkusil po těžkém tréninku 15g na noc - efekt byl úžasný, ráno jsem byl nafouknutý k prasknutí. Navíc tento stav šel lehce udržovat dvěma dávkami po 3-5g denně. Takže by zřejmě šlo i glutamín cyklovat jako kreatin. V tuto chvíli beru 3-5g po tréninku (podle toho jak je těžký) před spaním 2-5g podle toho jak jsem zbitý a jestli jsem ještě i ráno rozbitý tak si dám i ráno.

Zhrnuto, Weider je kvalitní L-Glutamin a nemusíte mít strach, že vyhodíte peníze z okna.

související články
Glutamin ( )



Diskuse k článku:


   Členové diskuse Tabulky Seznam článků na F-sportu Sitemap  Kontakty