Svět zkušeností a výsledků pro Váš maximální výkon už od roku 2003, připojte se ...

Rozdáváme dáreček ke každé objednávce nad 999 Kč
10g tester Assassins Pump + ExploMax 250ml ZDARMA.
E-SHOP    DISKUSE    RADY, informace a články 

  Hubnutí Nabírání Rysování  ⋅  Tréninky Cviky  ⋅  Výživa a doplňky Látky v doplňcích  ⋅  Jídelníčky Recepty  ⋅   Motivační galerie  Členové diskuse  

0

PUMPing - jediná cesta k svalovým přírůstkům


  27.1.2014 - Martin - 66770 shlédnutí

 Je to vlastní způsob hybání svaly tak, aby rostly, vlastní zvedání vah, a to způsobem zvaným PUMPa.



Eshop s fitness doplňky výživy




  F-sport doporučuje
JaToDokazu

Správně poskládané doplňky výživy můžou být rozdíl mezi úspěšnými a neúspěšnými.

Pořiďte si i Vy doplňky se kterými dosáhnete svých cílů.

Kvalitní CFM Whey Gainer Professional a špičkový Creatin monohydrate Mega Caps.
PUMPing - jediná cesta k svalovým přírůstkům
Odvážný to název co?

Neříkám, že některé cykly nefunguji, ale jo, některé funguji a funguji dobře. Ale speciální cykly musí být jako výboje za základny. A tou základnou je klasický trénink. A klasický objemový trénink je o PUMPováni. Skákat od jednoho spešl cyklu k druhému nikam nevede. Mě osobně se osvědčilo, že speciálních cyklů jde udělat tak 2 až 3 za rok, zbytek doby jsem jel poctivý základ. Zlatá klasika - díl.1

A základem tohoto základu nejsou nějaké konkrétní cviky nebo tajné opakování. Je to vlastní způsob hybání svaly tak, aby rostly. Vlastní zvedání vah, a to způsobem zvaným PUMPa. PUMPu nesmrtelně vysvětluje Arnold ve videu na Youtube.
Když pochopíte PUMPu, už nikdy nebudete partie, kterou neumíte procvičit.


PUMPA se objevovala ve spoustě studií, jako odpověď na otázku, proč vlastně svaly rostou. A nyní díky spoustě produktu, které umí PUMPu zvednout až na extrémní úroveň, je mnohem snažší naPUMPování dosáhnout. Sekce NOček s produkty pro masivní naPUMPováni. A s tím související článeček N.O. produkty.

Jak cvičit napumpovaný
Tento článeček je spíše jen taková výkladní skříň pro techniku zvanou PUMPa. Vlastní popis jak cvičit naPUMPovaný najdete v sérii Zlatá klasika - díl.1, Zlatá klasika - díl.2 a Zlatá klasika - díl.3. Jak se nabírají objemy pak v článku Svalová hmota - jak ji získat. A podrobnosti o doplňcích výživy, které zvýšuji naPUMPování v článku N.O. produkty.

Dotazy můžete klást v diskusi v tématu PUMPing - jediná cesta k svalovým přírůstkům.

Proč cvičit napumpovaný
popsal moc pěkně člen Arnold v diskusi:
Arnold Schwarzenegger považoval fenomén napumpování za podstatný ukazatel kvality tréninku, Vince Gironda zase ve svém učení často varoval před tzv. falešným napumpováním a brojil proti častým, málo intenzivním tréninkům, které se vyznačují ztrátou napumpování.

JAK TO FUNGUJE
Připusťme ještě, že někteří nezkušení kulturisté hutné a masivní napumpování nikdy nepoznali, podobně jako siloví sportovci, trénující v rozvážném tempu s váhami pro 3–5 opakování. Opačně mohu jmenovat kulturisty, kteří téměř nic jiného nedělali a přesto narostli do omračujících rozměrů: Serge Nubret, Freddy Ortiz, Gunnar Rosbo nebo Paul Dillett. Těmto borcům stačila k růstu spousta sérií se středními váhami, hodně opakování a pumping, pumping, pumping, neboť díky své genetice mohli růst, doplňovat energii a regenerovat současně!
Dále nechť nás vede příklad. Když cvičíte sérii do absolutního, pozitivního selhání (nezávisle na váze či počtu opakování), vaše svaly odmítnou práci ze dvou důvodů: selhání myofibril nebo mitochondrií. K selhání myofibril dochází během tréninku s těžkými váhami. Takový trénink myofibrily poškozuje, vede k hypertrofické syntéze proteinů a optimálnímu růstu, především bílých svalových vláken. V tomto případě se nedostaví pálivý pocit ve svalech ani napumpování. Selhání mitochondrií zažijete při déletrvající činnosti s lehkými váhami, které nejsou schopny poškodit myofibrily a vyvolat růst. Sval jednoduše vyčerpá svoji energii a naplní se laktátem, který brání svalovým vláknům pokračovat v kontrakcích.

PODSTATA NAPUMPOVÁNÍ
Co je podstata napumpování? Během zkrácení svalových vláken při kontrakcích dochází ke zvětšení jejich objemu, stlačení kapilár mezi vlákny a zastavení průtoku krve. Uvolnění po sérii kapiláry otevře, přičemž zpětný krevní tlak prostor mezi vlákny okamžitě promyje. Ohromné množství tekutiny v prostorách mezi vlákny způsobí osmotický tlak na svalové buňky, který brání přirozenému odstranění laktátu. Jelikož žilní kapiláry dokáží pojmout zmíněnou tekutinu v malém poměru, mezivláknové prostory zůstávají dlouho přeplněné krví a vzniká „napumpování“. Pocit plnosti svalů je zajisté příjemný, leč současně ošidný. Při zahájení další série jsou vaše svaly plné laktátu a tento handicap vám nedovolí provést určený počet opakování.
Vysvětlili jsme si, jak falešné napumpování lehkými váhami omezuje efektivitu tréninku. Praktické poznatky nicméně naznačují, že prokrvení svalů má dalekosáhlý význam. Jediným způsobem, jak do svalu dopravit stavební složky a kyslík, potažmo odstranit metabolity, je krev. Jinými slovy, čím více krve ve svalu, tím více potenciálu k růstu. Samotný trénink s těžkými váhami sice vytvoří růstovou stimulaci, ale současně vyčerpá vaši zotavnou kapacitu tím, že poškodí vlákna na buněčné úrovni a zahltí je odpady pracovního metabolizmu. Pokud metabolity zůstanou ve svalu příliš dlouho, zbytečně prodlužují zotavení a zpomalují pokroky.

VÝZNAM ZOTAVENÍ
Zlepšené zotavení po tréninku je tudíž stejně důležité jako sám trénink. Pravidelné lehké prokrvení svalů zvýší krevní oběh (snad až padesátkrát!) a můžeme spekulovat o tom, kolikrát a v jakém poměru může urychlit zotavení. Otázkou však není množství prokrvení (napumpování), nýbrž kdy svaly prokrvovat. Podle jedné teorie metabolity přímo podporují růst (z každé molekuly laktátu vznikají dvě molekuly kreatinfosfátu, zbylý laktát se v játrech mění na glykogen, při rozpadu kreatinfosfátu na energii pro svalový stah stimuluje zbylý kreatin růst nové stažitelné bílkoviny) a slouží k obnově makroergických fosfátů

Myofibrila – vlákno v cytoplazmě, vazké tekutině uvnitř svalových buněk, skládající se ze stažitelných bílkovin.
Mitochondrie – útvar v plazmatu buněk, sloužící jako energetický zdroj.
Osmotický tlak – tlak způsobený osmózou, samovolným pronikáním membránou buňky.
Hypertrofická syntéza proteinů – adaptační reakce na trénink, kdy molekuly genů v buňkách syntetizují proteiny a vzniká nová biomasa.
Laktát – kyselina mléčná, zbytkový produkt přeměny cukrů ve svalech v anaerobních podmínkách.
Kapilára – vlásečnice, krevní céva nejmenšího průměru, tvořící spojku mezi tepenným a žilním oběhem.


  Seznam článků na F-sportu  ⋅  Tabulky  ⋅  Sitemap  ⋅   Kontakty     SLEDUJTE NÁS: