ČLÁNKY    E-SHOP   DISKUSE   



   Hubnutí  Nabírání  Rýsování  Tréninky  Cviky  Výživa a doplňky  Látky v doplňcích  Jídelníčky  Recepty  Tabulky  Ostatní...   





Strečink - cesta ke zranění ?

22.2.2005 - Martin - 37507 shlédnutí

Strečink - cesta ke zranění ? - Jak správně používat strečink a jak se správně rozcvičit.

Jak správně používat strečink a jak se správně rozcvičit.



reklama:
AKCE Iontovita


Internetový obchod F-sport.cz Vám nabízí spoustu doplňků pro hubnutí, velké svaly, tvarování postavy, pro zdravou stravu, vitamíny, minerály a také pomůcky pro cvičení.
  (klikni zde pro vstup do eShopu)







CO SE KUPUJE NEJVÍC

Nejoblíbenější jsou tyto produkty:
1/ Protein
2/ Spalovač
3/ Gainer

Protein je velmi kvalitní, CFM filtrovaný a chutný. Dobrá stravitelnost proteinu je důležitá, protože protein silněji působí, méně zatěžuje organismus a neutracíte za bílkoviny, které pak ani nestrávíte. Proto se volbou č.1 i pro hubnutí i ochranu svalové hmoty stal kvalitní protein CFM. Protein se bere většinou 2x denně pro podporu spalování, ochranu svalového tonusu a zlepšemí diety. A to dopoledne mezi jídly a na noc. Případně i po silovém cvičení.
Stimulační spalovač se bere pro spalování tuků každodenně, vždy ráno na lačno a odpoledne na prázdný žaludek. Pokud ten den cvičíte, stačí jednu z dávek přesunout před cvičení.
Gainer je určen pro rychlé nabrání svalů, je kvalitní s vícesložkovou sacharidovou i proteinovou části a podpořen creatinem pro lepší účinnost. Tento gainer se stal volbou číslo 1 zejména pro mladší cvičící, ale i pro ty, kdo potřebujou rychle nabrat větší množství svalové hmoty. Gainer se bere většinou 2x denně pro podporu růstu svalů. A to dopoledne mezi jídly a odpoledne mezi jídly. V tréninkový den se 1 dávka přesune na dobu po silovém cvičení.
Další produkty pro HUBNUTÍ najdete zde.
Další produkty pro NABÍRÁNÍ najdete zde.




ÚVOD


Strečink se poslední dobou nějak zaměnil s rozcvičením. Protože to přináší jistá rizika rozhodl jsem se napsat tento krátký článeček. Abych posunul věci tam kam patří.

Strečink před silovým tréninkem totiž zhoršuje váš výkon při cvičení a navíc zvyšuje riziko poranění. Na toto téma bylo provedeno několik studii a všechny potvrdily, že při strečinku před cvičením, jsou pak podávány horší výkony. Dále několik srovnávacích studií potvrdilo souvislost mezi zraněními a strečinkem před cvičením. Tyto studie jen potvrdily zkušenosti, které se tradovaly pod slovy "nejvíc zranění vzniká při protahování".

Tim nechci říct, že strečink je špatná věc, jen se bohužel špatně používá. Strečink napomáhá k dosažení většiho pohybového rozsahu což je v mnoha sportech nesmírně důležité. Jenomže stejně jako byste měli trénovat naplno teprve až se zahřejete, tak i strečink byste měli dělat až se zahřejete ! U strečinku na studeno hrozí stejné poškození jako u posilování nastudeno, může dojit k mikrotraumatum ve svalech a úponech.

Použití strečinku jako rozcvičení je tedy extrémně nebezpečné, protože způsobite-li si mikrotrhliny před zvedáním těžkýh váh, koledujete si o vážné zranění prohloubením těchto mikrotrhlin.

Správné rozcvičení je tedy - pomalé pohyby ne v plném rozsahu s nízkou váhou. V praxi buď prostě začnu cvičit s středí váhou (cca 50% max) jen tak lehce pár pohybu. Pak přidám trošku váhy a trošku na rozsahu a čekám až se svaly prokrví. Pak dám 80% váhy a už plný rozsah. Teprve až jsem plně prokrvený a zahřáty nasadím maximální váhy a plnou dynamiku.
Druhý způsob je ještě opatrnější a to je pomalé roztahnuti jako v těláku na základce. I v tomto případě to chce v klidu rozhýbat tělo lehkými pohyby tak dlouho dokud se narozdýcháte a neprokrvi se vám svaly a nezahřeji klouby.

A ten strečink si nechte na konec nebo tréninku kdy jste zahřáti, ale né ještě zničení.






CVIKY - související články



Cviky pro Váš zadeček.

Jak cvičit břicho

Cvičení na doma pro ženy

Jak nejlépe cvičit pro pálení tuků

Trénink pro svalové objemy

PUMPing - jediná cesta k svalovým přírůstkům

Trénink pro svalovou definici

Správná technika cviků






Tabulky Seznam článků na F-sportu Sitemap  Kontakty