E-SHOP    DISKUSE    RADY  


  Hubnutí Nabírání Rýsování Tréninky Cviky Výživa a doplňky Látky v doplňcích Jídelníčky Recepty Tabulky  F-sport Team  





Cvičím, hubnu a váha přesto roste

17.12.2019 - Martin - 63332 shlédnutí

Cvičím, hubnu a váha přesto roste - Odpověď na otázku proč se mi zvedá váha, když cvičím, jím jak mám a řekla bych že hubnu.

Odpověď na otázku proč se mi zvedá váha, když cvičím, jím jak mám a řekla bych že hubnu.


VÁHA JDE NAHORU ?!

Hodně se množí dotazy typu - "Jídelniček mám perfektní, dobře cvičím, mám pocit, že hubnu a přesto mi váha ukazuje stále víc !"

Pokud ofiltruji ty z Vás, kteří nejí tak, jak mají - ti prostě tloustnou, tak zbydou ti co hubnou a váha jde přesto nahoru a právě těm se budu v tomto článku věnovat.

JSOU SVALY HEZKÉ?

Naprosto klíčová je informace, že sval váží při stejném objemu 2x více než tuk. Takže pokud se vám zpevní postava, tak relativně malé množství svalů se může dost projevit na váze. To však není špatně, naopak TO JE DOBŘE, protože zdravý a plný svalový tonus je to co potřebujete! Uvědomte si, že právě svaly pálí tuky, takže čím více svalů, tím více spalíte tuků i když nic neděláte! Dále stejné množství tuků vypadé lépe, když je napnuto přes svaly, než když jen tak visí - viz. obrázky:


Nemusíte se bát příliš mnoha svalů, to může u ženy nastat jen při užíváni steroidů, jinak vypadá namakaná ženská (a to hóóódně dobrá a s dobrými předpoklady) maximálně takto:


A to byste musely dřít jako hrom. Takže obavy z příliš velkých svalů z běžného posilování jsou zcela liché.

JAK TĚŽKÉ JSOU SVALY

Takže, když jsem Vám vysvětlil, že přírůstek svalů je dobrý, podíváme se na vliv svalů na vaši váhu. Hlavně ze začátku dojde, v závislosti na vaši startovní kondičce, k nárůstu svalové hmoty o 2-5kg - to je v pořádku.

Další kolísání nastává v důsledku toho, že svaly jsou takové zásobníky na sacharidy (energii) a vodu. Takže při cvičení dojde k takzvanému napumpování, svaly se zvětší, protože je v nich spousta krve. Po tréninku se potom do svalů natáhne hodně vody, aby svaly mohly regenerovat. Zvážíte-li se tedy po tréninku ukáže vám váha dle vaši kondice o 0,2 až 1kg vyšší váhu (pokud dobře pijete) než cca hodinu před cvičením. I toto je v pořádku.

Nejlepší je tedy vážit se ráno po probuzení. Další velmi účinnou metodou ke sledování zlepšení je potom měření obvodů různých partií. V neposlední řádě lze měřit šířku kožní řasy kaliperem.




HUBNUTÍ - související články



Jak zhubnout reálně, rozumně a navždy ve 2 jednoduchých krocích

Zhubnout - jídelniček pro hubnutí pro začátečníky

Zhubnout - co dnes nejlépe koupit pro hubnutí

Jak nejlépe cvičit pro pálení tuků

Jak a kudy mizí tuky z těla

Optimální postava pro ženy - modelky vs realita

Proč nás honí mlsná

Nejlepší protein pro hubnutí




Tabulky Seznam článků na F-sportu Sitemap  Kontakty