ČLÁNKY    E-SHOP   DISKUSE   



   Hubnutí  Nabírání  Rýsování  Tréninky  Cviky  Výživa a doplňky  Látky v doplňcích  Jídelníčky  Recepty  Tabulky  Ostatní...   





Proč nás honí mlsná

9.7.2015 - Martin - 100612 shlédnutí

Proč nás honí mlsná - Vysvětlení proč Vás honí mlsná a proč máte chuť na sladké. Popis toho jak funguji sacharidy v našem těle a proč je špatné jíst krátké sacharidy.

Vysvětlení proč Vás honí mlsná a proč máte chuť na sladké. Popis toho jak funguji sacharidy v našem těle a proč je špatné jíst krátké sacharidy.



reklama:
AKCE Vitamín C + zinek


Internetový obchod F-sport.cz Vám nabízí spoustu doplňků pro hubnutí, velké svaly, tvarování postavy, pro zdravou stravu, vitamíny, minerály a také pomůcky pro cvičení.
  (klikni zde pro vstup do eShopu)



Jedním z velmi oblíbených témat je tzv. "mlsná". Že vás honí mlsná je každodenní dotaz v diskusi a tak jsem se rozhodl napsat krátký článek, abych to vysvětlil trošku komplexně.

Přidejte se do naší FB skupiny Zhubnout - spalovače tuků.



CO SE KUPUJE NEJVÍC PRO HUBNUTÍ

Nejoblíbenější je pro hubnutí klasická kombinace:
1/ Stimulační spalovač tuků
2/ Protein
+ se dá vzít L-carnitin (150dávek, tj 75 dnů za 300Kč je velmi levné)

Protein je velmi kvalitní, CFM filtrovaný a chutný. Dobrá stravitelnost proteinu je důležitá, protože protein silněji působí, méně zatěžuje organismus a neutracíte za bílkoviny, které pak ani nestrávíte. Proto se volbou č.1 i pro hubnutí stal kvalitní protein s kulturistou na obrázku, a ne nekvalitní s štíhlou slečnou na obrázku. Protein se bere většinou 2x denně pro podporu spalování, ochranu svalového tonusu a zlepšení diety. A to dopoledne mezi jídly a na noc. Případně i po silovém cvičení.
Stimulační spalovač se bere každodenně, vždy ráno na lačno a odpoledne na prázdný žaludek. Pokud ten den cvičíte, stačí jednu z dávek přesunout před cvičení.
L-carnitin se bere společně se stimulačním spalovačem. Výrobci by to i rádi spojili, ale Carnitin, aby byl kvalitní musí být tekutý, kapsle jsou zase levnější pro stimulační spalovač - a to nejde technicky spojit.

Další spalovače tuků najdete zde.





JAK VZNIKÁ MLSNÁ


V první řadě doporučuji si pročíst článek o sacharidech zde se dozvíte co jsou to dlouhé a krátké sacharidy, čemu říkám sachry a čemu cukry. Potom pochopíte i následující obrázky a věty.

První obrázek (čísla a přesný tvar neberte vážně, jde o ten tvar) ukazuje, co se stane s hladinou cukru v krvi, když sníte něco, co obsahuje jednoduché cukry (např. Bebe dobré ráno).
Jednoduché cukry se pálí velmi rychle, takže se uvolni ihned velké množství. Aby to tělo zvládlo, vyplaví hodně inzulínu, jenže vy dojíte a ten přebytečný inzulín odstraní z krve cukry až moc (a ještě je nastrká do tukových zásob!). Takže nastane pokles cukru v krvi a po cca 40-60 minutách vás začne honit mlsná.


Takže vy potřebujete přijímat dlouhé cukry. Ty se uvolňuji postupně. Takže sice nemáte hned pocit plnosti, ale nevyplaví se tolik inzulínu (a tedy cukry už spíše nepůjdou do tuku). Místo toho se cukry postupně ze střev (z toho jídla) uvolňují a vy nemáte ani pocit plnosti ani pocit hladu - hladina krevního cukru je vyrovnaná.


Tento stav trvá cca 2-3 hodiny pak samozřejmě samotnou aktivitou ten cukr spalíte a zase vám poklesne hladina krevního cukru a začne vás honit mlsná.

Proto se zde jí pravidelně malé dávky (viz. návod Zhubnout - jak zhubnout). Tím dosáhnete celodenně vyrovnané hladiny krevního cukru a nehoní vás celý den mlsná.


Pouze s pravidelným příjmem vhodných sacharidů máte po celý den vyrovnanou hladinu cukru v krvi a nehoní vás mlsná !




Pro lepší představu zde ještě uvedu tři výjimky:

noc
V noci jede organismus pomaleji, ale jede, proto je dobré dodat organismu trochu dlouhých sachrů i na noc, abyste pak ráno neměli moc velký hlad.
trénink
Pokud cvičíte déle než 45min. s vysokou intenzitou (tedy silově anaerobně), dojde k vyčerpání zásob energie ze svalů. A svaly si tuto energii doplňuji z krve, to je jediný okamžik kdy je tělu jedno jaký typ sacharidu příjme, tedy jediný okamžik, kdy můžete jednoduché cukry! Ovšem toto množství je omezené podle množství vašich svalů a zatíženi, množství se pohybuje mezi 15-25g. Osobně zde doporučuji ovoce, je to jediné okýnko pro ovoce tak si ho užijte.
Podrobně je to popsáno i v článku Potréninkové doplnění sacharidů.
malý mls
To je oblibený pojem mnoha hubnoucích, jen jeden malý mls. Výsledek je stejný jako u věty jenom jednu cigaretku. Proč to vám ukážu na dalším grafu.

Zde vidíte jak ta malá mlska, zvedla inzulín viz. obr1, jenže tím to nekonči. Zvýšené množství inzulinu rychleji pálí i ty dlouhé sachry, které jíte potom. Výsledkem je, že vás potom v období 40 až 250 minut po mlsku bude honit mlsná jako hrom. To se většinou nedá vydržet a tak se sní další mlska a už to jede.






HUBNUTÍ - související články



Jak zhubnout reálně, rozumně a navždy ve 2 jednoduchých krocích

Zhubnout - jídelniček pro hubnutí pro začátečníky

Zhubnout - co dnes nejlépe koupit pro hubnutí

Jak nejlépe cvičit pro pálení tuků

Jak a kudy mizí tuky z těla

Optimální postava pro ženy - modelky vs realita

Proč nás honí mlsná

Nejlepší protein pro hubnutí






Tabulky Seznam článků na F-sportu Sitemap  Kontakty